جاباما
۶۵۶۵۱۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در روزهای خوش ابتدایی سال ۲۰۱۸

«شکل آب» و فیلم چرچیل پولساز شدند

آخرین روزهای سال ۲۰۱۷ و نخستین روزهای سال ۲۰۱۸ هم در تسخیر نسخه جدید «جنگ ستارگان» بوده است. فرانچیزی ۴۱ ساله که نخستین قسمت آن در سال ۱۹۷۷ با همین نام عرضه شد و تاکنون مشتمل بر دو تریلوژی کامل و یک تریلوژی سوم می شود که از فیلم های سه گانه سوم هر قسمت پخش شده و قسمت سوم آن هم با کارگردانی جی جی ابرامز در دست تهیه است و در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد تا تبدیل به «استاروارز۹» شود.

بانی فیلم: آخرین روزهای سال ۲۰۱۷ و نخستین روزهای سال ۲۰۱۸ هم در تسخیر نسخه جدید «جنگ ستارگان» بوده است. فرانچیزی ۴۱ ساله که نخستین قسمت آن در سال ۱۹۷۷ با همین نام عرضه شد و تاکنون مشتمل بر دو تریلوژی کامل و یک تریلوژی سوم می شود که از فیلم های سه گانه سوم هر قسمت پخش شده و قسمت سوم آن هم با کارگردانی جی جی ابرامز در دست تهیه است و در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد تا تبدیل به «استاروارز۹» شود.
«شکل آب» و فیلم چرچیل پولساز شدند
سرعت فروش «آخرین جدای» (نام جنبی و کامل کننده ای برای «استاروارز۸») به حدی بوده که این فیلم به رغم داشتن فرصتی فقط ۲۰ روزه تا رده چهارم جدول پرفروش های سینمای جهان در سال پایان یافته ۲۰۱۷ صعود کرد و با اینکه بقیه مبالغ فروش اش (که حداقل تا اواسط اسفندماه ادامه خواهد یافت) به سال تازه آغاز شده ۲۰۱۸ منتقل و موکول شده است، اما قدرت نمایی تازه یک فیلم جنگ ستارگانی نشان داد این فرانچیز به لطف هواداران پرتعداد و سرسختی که دارد، می تواند تا اطلاع ثانوی به کسب و جذب پولهایی هر چه فزون تر در گیشه ها و بازارهای بین المللی امیدوار باشد. میزان این توفیق و اطمینان به حدی است که برخی فیلم ها و آثار نمایشی و کتاب ها و یادبودهای استاروارزی هم طی این سالها پولسازی خیره کننده ای داشته اند و هم اینک تولید فیلمی که درباره هان سولو یکی از محبوب ترین کاراکترهای «جنگ ستارگان» است، نیز پایان یافته و کارهای پس از تولید خود را سپری می کند تا در اواسط پاییز ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) به نمایش درآید و والت دیسنی و لوکاس فیلمز برای این فیلم نیز کیسه بزرگی دوخته اند و آمار به ثبت رسیده توسط «آخرین جدای» که کمترین فاصله را تا یک میلیاردی شدن در سطح دنیا دارد، چنان امیدوار کننده است که هم سازندگان آن به رقم ۲ میلیارد دلار به عنوان درآمد نهایی آن امید بسته اند و هم طرح یک تریلوژی چهارم نیز در ذهن و مغز مدیران استودیوهای حامی این فیلم های ابدی، نقش بسته است. البته این سه گانه جدید فقط پس از تهیه و پخش قسمت سوم (و نهایی) از تریلوژی سوم استاروارز در ابتدای زمستان ۲۰۲۰ در مسیر اجرا و در ریل تولید قرار خواهد گرفت و سلسله فیلم های فانتزی و ابتکاری و پرشکوهی را که جورج لوکاس از سال ۱۹۷۷ به راه انداخت، وارد مرحله ای تازه از حیاتی طولانی تر از تمامی تصورات قبلی خواهد کرد.

هم بالا، هم پایین

در هفته ای که با شروع سال نو میلادی ۲۰۱۸ همراه و مقارن بود، آمار فروش فیلم ها در تمامی قاره ها قابل توجه و بیشتر از گذشته بود اما جشن های مرتبط با آن طبعاً قدری هم از فروش بعضی آثار سینمایی در سطح قاره ها کاست. با این وجود بر آمار سودسازی فیلم هایی چون «تاریک ترین ساعت» که درباره زندگی پرماجرای وینستون چرچیل نخست وزیر ایام جنگ جهانی دوم بریتانیا با بازی شگفت انگیز گری اولدمن در رل اصلی است و «شکل آب» که فیلم جدید گی یرمو دل توروی مکزیکی است و کاندیدا شدنش برای چند جایزه اسکار و منجمله مجسمه طلایی برترین فیلم حتمی است، در این هفته به آرامی و به تدریج افزوده شد.
این در حالی روی داد که هر دو فیلم روند اکران آرام و کندی را در سطح جهان سپری کرده اند و با یک رشد تدریجی بسیار آرام بر تعداد سالن های محل پخش شان افزوده شده است تا سرانجام به نقطه و آمار فعلی رسیده اند، این روند در مورد «کوچک کردن سایز» (یا «کوچک کردن اندازه ها») هم صدق می کند و این کار جدید الکساندر پین هم که ابتدا فقط در پنج- شش سالن در شهرهای لس آنجلس و نیویورک آمریکا به نمایش درآمد و سپس به سالن های بیشتری بسط یافت، اکنون در ۲۶۶۴ تالار در این کشور و همچنین کانادا و در گستره ای قابل توجه از اروپای غربی، آسیای شرقی، شمال آفریقا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه در حال نمایش است و با موضوع فانتزی و غیرقابل باورش در حال پس گرفتن تدریجی آمار ۶۸ میلیون دلاری تولید خود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج