جاباما
۶۵۶۶۵۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ضرر اروپا از دوستی نفتی روسیه و چین

با اقدام روسیه برای عرضه میزان بیشتری از نفت خود به بازار چین، اروپا با صورتحساب بالاتری برای واردات نفت روبرو خواهد شد.

ایسنا: به نقل از بلومبرگ، شرکت مشاوره FGE در یادداشتی نوشت: روسیه در واقع بلافاصله صادرات نفت را از اروپا به چین تغییر داده است و در حالیکه انتظار می‌رود مجموع صادرات روسیه در سال ۲۰۱۸ بر مبنای سال به سال تغییری نداشته باشد، این خبر خوبی برای قیمت اورال به دلیل کمبود عرضه این گرید از بندر پریمورسک است.

انتظار می‌رود افزایش صادرات نفت روسیه به مقصد چین، میزان صادرات از پریمورسک را در ژانویه و فوریه کاهش دهد و جریان خط لوله به اروپای شرقی را در مارس کاهش دهد. صادرات گرید اورال از این بندر در ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته احتمالا ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت اما میزان عرضه از نوورروسیسک در دریای سیاه ممکن است ثابت بماند و تا حدی احتمال افزایش آن وجود دارد.

طبق اعلام این شرکت مشاوره، این تغییر جهت صادرات، قیمت اورال را در اواخر دسامبر نسبت به ماه پیش از آن بالا برد. این گرید حدود ۶۰ سنت در هر بشکه نسبت به نفت برنت گران‌تر شد.

چین عمده نفت روسیه را از طریق خطوط زمینی و حمل دریایی از بنادر شرقی کازمینو، دیکاستری و پریگورودنوی وارد می‌کند. فعالیت یک مجرای دوم میان دو کشور در روز سال نو آغاز شد و ظرفیت واردات نفت اسپوی چین را به ۳۰ میلیون تن در سال یا حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز رساند. این دو خط موازی یکدیگر میان موهه در مرز و داکینگ در شمال شرقی استان هیلونگ جیانگ فعالیت می‌کنند.

این کشور آسیایی همچنین درصدد گسترش روابط انرژی خود با روسیه است. شرکت CEFC" چاینا انرژی" پس از اینکه ۹ میلیارد دلار سهم در شرکت روس‌نفت را سال گذشته خریداری کرد از یک شرکت بازرگانی کوچک محلی به یک شرکت جهانی بزرگ تبدیل شده و نخستین محموله نفت روسی را در نوامبر فروخت. روس‌نفت برای این شرکت ۶۰.۸ میلیون تن نفت شامل اورال، اسپو و سوکول را در مدت پنج سال عرضه خواهد کرد.

طبق آمار گمرکی، روسیه ۵.۱۲ میلیون تن معادل حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز نفت در نوامبر به چین صادر کرد. این کشور قصد دارد فروش گاز طبیعی را از طریق خط لوله "نیروی سیبری" تا دسامبر سال ۲۰۱۹ آغاز کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه به خاطر دریای خزر سرایان دارکلامیزار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج