جاباما
۶۵۶۸۷۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هوای تهران ناسالم است

شاخص کیفیت هوای امروز در پایتخت با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۲۷ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: شاخص کیفیت هوای امروز در پایتخت با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۲۷ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران اظهار کرد: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت امروز با ۵۴ عددافزایش بر روی عدد ۱۲۷ قرار گرفته و برای گروه های حساس ناسالم است.
محمد رستگاری با اشاره به کاهش غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز در این مدت از ۴۳ به ۳۵ افزود: میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز در ۲۴ ساعت گذشته از ۵۲ به ۷۶ افزایش یافته است.
وی گفت: ایستگاه پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۵۴، شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۵۳ و شهرداری منطقه ۲۱ و شاد آباد (منطقه ۱۸) به طور مشترک با شاخص۱۵۲ بیشترین میزان آلودگی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.
رستگاری خاطرنشان کرد: ایستگاه مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۸۲ در شرایط سالم و ایستگاه های گلبرگ (منطقه هشت) و شهرداری منطقه چهار به ترتیب با شاخص های ۱۰۴ و ۱۰۷ کمترین میزان آلودگی شهر تهران را دراین مدت داشتند.
معاون پایش اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش غلظت آلاینده های جوی، به گروه های حساس( کودکان و سالمندان) و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی توصیه می شود از فعالیت و تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج