جاباما
۶۵۶۸۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ماجرای مومیایی شدن یک مرد چند زنه!

کارگردان نمایش «مردان بیوه» با اشاره به اینکه این نمایش یک کمدی اسلپ استیک است درباره شباهت های کمدیا دلارته و نمایش های شادی آور ایرانی سخن گفت.

خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش «مردان بیوه» با اشاره به اینکه این نمایش یک کمدی اسلپ استیک است درباره شباهت های کمدیا دلارته و نمایش های شادی آور ایرانی سخن گفت.
علی عامل هاشمی کارگردان نمایش «مردان بیوه» که در تماشاخانه انتظامی روی صحنه است در این باره گفت: این نمایشنامه نوشته داریو فو است که توسط جمشید کاویانی از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است اما متاسفانه ترجمه ناقص است و متن چند صفحه نسبت به نمایشنامه اصلی کم دارد. نام اصلی نمایشنامه داریو فو «نقاش های ساختمانی حافظه ندارند» بوده اما مترجم در ترجمه اثر به فارسی نام «مردان بیوه» را برای کار انتخاب کرده است.
ماجرای مومیایی شدن یک مرد چند زنه!

وی ادامه داد: برای اجرای این اثر نمایشی متن را بازنویسی کردم و تغییراتی در روند اتفاقات نمایش دادم. متن داریو فو متعلق به دوره ای است که طبق قوانین کلیسا، مردها به راحتی نمی توانستند همسرانشان را طلاق دهند و اگر کسی می خواست ازدواج دیگری داشته باشد باید تا زمان مرگ همسرش صبر می کرد. این نمایش درباره مردی است که به شرق سفر می کند و شیفته فرهنگ چند همسری شرق شده و همزمان با چند زن ازدواج می کند. اما همسر اولش با همکاری زنان دیگر به این دلیل که شوهرشان کار نمی کند او را مومیایی می کنند اما طی اتفاقاتی مرد که مومیایی شده زنده می شود ...

عامل هاشمی یادآور شد: در متن اصلی مرد نمی تواند به شرق سفر کند و در کشور خودش ازدواج با چند زن را تجربه می کند اما در این نمایش من مرد داستان را به شرق یعنی خاورمیانه، خاور دور و خاور دورتر فرستادم و او از هر جایی که رفته همراه خودش یک زن به ایتالیا می آورد. این نمایش، کمدی اسلپ استیک یا بزن و بکوب است و تلاش شده جذابیت های این نوع کمدی در نمایش حفظ شود.

وی درباره نزدیکی کمدیا دلارته ایتالیایی و نمایش های شادی آور ایرانی توضیح داد: نمایش های کمدی و شادی آور ایرانی نزدیکی زیادی به کمدی ایتالیایی دارند به شکلی که بسیاری از شخصیت های کمدیا دلارته شبیه به شخصیت های نمایش تخت حوضی ایرانی مثل سیاه و حاجی هستند به همین جهت این نوع نمایش ها را به راحتی می توان با قواعد نمایش های شادی آور ایرانی منطبق کرد تا مخاطب جذب کار شده و با نمایش ارتباط بیشتری برقرار کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان درباره فضاسازی و صحنه پردازی نمایش عنوان کرد: به دلیل اینکه این نمایش همزمان با ۲ اثر دیگر در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه می رود دکور ما جمع و جور و پرتابل طراحی شده است اما در عوض تلاش کردیم که روی طراحی لباس، گریم و وسایل صحنه بیشتر تاکید داشته باشیم و فضاسازی کار را از این طریق انتقال دهیم.

نمایش «مردان بیوه» به کارگردانی علی عامل هاشمی و تهیه کنندگی امیر جعفری تا آخر دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه است.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از سهیل عبدی (مهمان از گروه گره)، لبخند بدیعی، حامد ادوای (مهمان از گروه گره)، ساناز عابدی نسب، پریسا رحیمی، محمدرضا ایمانیان (مهمان از گروه گره).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج