جاباما
۶۵۶۹۶۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

سخنگوی شورای نگهبان: دولت از آمریکا شکایت کند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حوزه عملکردها وجود تبعیض‌ها برای مردم آزار دهنده بوده و تحمل نمی‌کنند و اگر رفع شود تحمل مشکلات اقتصادی برای مردم آسان‌تر است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حوزه عملکردها وجود تبعیض‌ها برای مردم آزار دهنده بوده و تحمل نمی‌کنند و اگر رفع شود تحمل مشکلات اقتصادی برای مردم آسان‌تر است.

عباسعلی کدخدایی در گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه فعال در شورای نگهبان که در دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزار شد با بیان این‌که « اساتید حوزه و دانشگاه در جریان مسائل و اهداف انقلاب هستند» اظهار کرد: امام راحل در ارتباط با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، گام ابتدایی اهداف انقلاب اسلامی را از بین بردن دولت ستمشاهی بیان کردند، در دوره ستمشاهی بیان الفاظ دینی در مدارس و دانشگاه‌های و حتی محافل با سختگیری حکومت شاه همراه بود .

وی با بیان این‌که «پیامبران نیز برای ترویج دین خدا با مقاومت‌های حکام وقت مواجه می‌شدند»، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی بود، با بررسی شعارها و رصد آن‌ها و موضوعات، فرهنگی بودن انقلاب اسلامی پوشیده نیست و اقدام مردم به رهبری امام راحل از اوائل دهه ۴۰ آغاز و در سال ۵۷ با ایثارگری مردم به بار نشست و بیشتر شعارهای دوران انقلاب مطابق تحقیقات انجام شده فرهنگی بود و شعارهای اقتصادی کمترین درصد را به خودش اختصاص داده بود، بیشتر از ۸۵ درصد شعارهای سیاسی و فرهنگی بود که نشان می‌داد دغدغه و نگرانی مردم فراتر از مسائل اقتصادی بوده و مردم دغدغه دینی و فرهنگی داشتند .

وی با اشاره به این‌که «در فرمایشات ائمه اطهار(ع) نسبت به تهذیب انسان و انسان سازی، تکامل انسان و حرکت به سوی خدا و مباحثی در فلسفه خلقت آفرینش و شکل‌گیری جوامع ارزش‌گذاری می‌شود»، افزود: برای داشتن جامعه‌ای ایده‌آل، کسانی که شایستگی لازم دارند، باید جامعه را اداره کنند .

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر این‌که «عدالت اجتماعی باید اقتصاد درست داشته باشد»، تصریح کرد: پایه‌ریزی اقتصاد صحیح در مقدمه قانون اساسی آمده و در اصل دوم پایه‌های نظام عنوان شده، که راه اهداف و نظام مطلوب را بیان می‌کند. در بندهای اصل سوم مختصری از جامعه مورد نظر جامعه اسلامی و کسانی که قانون اساسی را تدوین کردند، بیان شده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام اسلامی بر پایه‌های فرهنگی و دینی شکل گرفت و ویژگی دوم حضور مردم بود و این بسیار دارای اهمیت است به طوری که عده‌ای در ابتدای انقلاب تاکید داشتند جنگ مسلحانه در کشور شروع شود اما امام راحل آن‌ها را از این اقدام نهی می‌کردند، هنر امام راحل این بود که نظام رژیم ستمشاهی را ساقط کرد و مردم حس کردند که صاحب این انقلاب هستند و در این جامعه می توانند مدعی باشند، بومی بودن انقلاب هم از مسائلی بود که شاهد بودیم، در بسیاری از انقلاب‌ها مردم حضور یکپارچه و گسترده نبود اما در انقلاب اسلامی ایران مردم یکپارچه حضور داشتند و یکپارچه علیه رژیم ستمشاهی قیام کردند .

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزیابی‌هایی از انقلاب اسلامی ایران دارند،با توجه به اصول قانونی اساسی می‌توان فهمید که انقلاب اسلامی مردم را صاحب عزت کرد، قبل از انقلاب مقامات وقت جرات نمی‌کردند بدون نظر آمریکایی‌ها قدمی بردارند، در حال حاضر همین حکومت‌های حاشیه خلیج فارس مبین این موضوعات هستند، پایگاه‌های نظامی که آمریکا در این کشورها دارد، هیچ مقامی حق ندارد در چند کیلومتری این پایگاه‌ها حضور داشته باشد .

کدخدایی بیان کرد: قبل از انقلاب هم این موضوعات در کشور ما بود، رضاخانی که طی هفته گذشته شنیده شد که شعار به نفعش می‌دهند، سیدضیاء که عامل انگلیس هست خاطراتش را منتشر کرد، افرادی که سنگ رضاخان را به سینه می‌زنند این خاطرات را مرور کنند .

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی عزت، امنیت، استقلال و آزادی واقعی را برای ما به ارمغان آورده است، آیا می‌شود از نطق و انتقادی علیه مقامات در قبل انقلاب مطلبی داشته باشیم، این روزها مردم به راحتی در ارتباط با عملکرد مسئولان نظام نقد و نظر داده که حتی برخی مواقع به ناسزا گویی هم کشیده می‌شود .

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران است که حرف اول را در منطقه می‌زند و تهدیدات دشمنان را در خارج از کشور دفع می‌کند، آمریکائی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که برای کنترل داعش سالیان سال باید زمان صرف کرد، آن‌ها در سوریه و عراق به شدت رسوخ کرده بودند، با همت و ایثارگری مردم و تدبیر مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم این غائله به خوبی به نفع نظام اسلامی ایران تمام شده است .

کدخدایی با بیان این‌که «آمریکا در دوران اوباما تصمیم گرفته بود حکومت سوریه را سرنگون کند»، گفت: اوباما رفت و یک دیوانه در حال حاضر در آمریکا مدیریت را به دست گرفت ولی حکومت سوریه برقرار است و امنیت جمهوری اسلامی در بعد منطقه ای تامین شده است، این آثار انقلاب اسلامی و برکات خون شهدا است که بعد از انقلاب و در حین انقلاب نثار این شجره طیبه شده است، طبیعی است که مردمی به دنبال امنیت بومی و داخلی و پیگیر استقلال واقعی خویش باشند دشمنی دشمن برای این مردم دائمی بوده و آمریکا به هیچ وجه هم حاضر نیست که دست از نیت شوم براندازی بردارد و این توهم نیست .

وی تصریح کرد: همین روزها دولتی که مدعی دموکراسی است به صورت علنی در امور داخلی یک کشور دخالت می‌کند، نماینده بی‌سواد این کشور در سازمان ملل در اصل اولیه در منشور سازمان ملل که عدم مداخله است شعارهای ضدانقلاب اسلامی را تکرار می‌کند و از سایر کشورها در خواست می کند به آن بپیوندند.

وی ادامه داد: باید در این جهت دوستان حقوقی و بین‌المللی در این ارتباط اعتراض کرده و به رئیس سازمان ملل نامه بنویسند و دولت ما هم باید از رفتارهای مداخلانه جویانه آمریکا شکایت کند. آنقدر آش شور شده است که سرکرده فاسد رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کند که ما نباید حرفی بزنیم که این حرکت‌ها مورد برخورد نظام واقع نشود اما نتواستند تحمل کنند و فردا حمایت کردند .

سخنگوی شورای نگهبان گفت: آمریکا، سران فاسد رژیم سعودی و رژیم اشغالگر قدس از این رفتارهای نامناسب برخی عوامل حمایت می‌کنند، رژیم سعودی که نظام خودش را بزک می‌کند و ده‌ها سال مردم خودش را به خاک خون کشید و این همه جنایات در یمن صورت گرفته است اما در حال حاضر از چند اغتشاشگر در کشور حمایت کردند.

وی با تاکید بر این‌که «دشمن، دشمنی‌ اش با ما دائمی بوده و هدفش هم براندازی است»، گفت: دشمن به هیچ قیمتی حاضر به کوتاه آمدن نیست و با ترفندهای مختلف، یک بار با غائله منافقین،برخی مواقع با جنگ تحمیلی و دوره‌ای هم با برجام، ورود پیدا می کند.در وصف برجام خود آمریکایی‌ها مطالبی مطرح نکردند، جمهوری اسلامی پای مذاکره رفت، در همه قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین المللی یک اصل است که به عنوان عرف و رویه که طرفین با حسن نیت مفاد موافقت نامه را اجرا کنند، حسن نیت در همه موافقت نامه در نظر گرفته می شود، گاهی اوقات به صورت صراحت و گاهی به صورت ضمنی است، اما در برجام به صورت صریح که طرفین با حسن نیت مفاد برجام را قبول کردند رییس جمهور آمریکا آمده و اعلام می‌کند که بنده قبول ندارم . رئیس جمهور آمریکا در مورد بر جام می گوید: این چه روشی است شما در پیش گرفته‌اید و مورد تأیید نیست و تمام اینها در حالی است که خودش کشتار مردم در یمن را حمایت می‌کند .

وی تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق اهداف کامل انقلاب اسلامی هستیم باید با خلوص نیت؛ خودباوری و خداباوری حرکت کرده و به سراغ رشد فکری و علمی در حوزه‌های مختلف باشیم و تجربه مدیریتی خویش را ارتقا ببخشیم.همچنین نیازمند همدلی در همه سطوح هستیم تا بتوانیم نظام را به سرمنزل مقصود برسانیم، البته در برخی از حوزه‌ها مانند حوزه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که از ابتدای انقلاب با تحریم‌ها مواجه بودیم .

کدخدایی گفت: رئیس جمهور کشور آمریکا با روش‌های دیگر به دنبال چوب لای چرخ گذاشتن است و ما باید تلاش کنیم تا مشکلات در حوزه اقتصاد مرتفع شود، مردم ما مستحق بهترین‌ها هستند، اقتصاد خوب و جامعه مطلوب حق همه مردم است، باید دست به دست هم بدهیم که خواسته‌های مردم عملیاتی شود و در حوزه عملکردها وجود تبعیض‌ها برای مردم آزار دهنده بوده و مردم تحمل نمی کنند و تبعیض ها باید برداشته شود و اگر تبعیض‌ها رفع شود تحمل مشکلات اقتصادی برای مردم آسان تر است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج