۶۵۷۲۰۴
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

زلزله‌زدگان را به مالک و مستأجر تقسیم نکنید

آيا خجالت نمي‌كشيد مردم را به موجر و مستأجر تقسيم كرده كانكس‌هايي را كه تعداد زيادي از آنها را مردم هديه كرده‌اند و مجاني تحويلتان داده‌اند جايي انبار كرده و هنوز خانواده‌هاي ايراني را وادار مي‌كنيد در چادر زندگي كنند؟

روزنامه جوان: فرمانده كل سپاه اعلام كرد ۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه كانكس به وسيله مهندسي سپاه آماده و به روستاهاي زلزله‌زده ارسال شده است، چند هزار دستگاه كانكس هم از سوي ارتش تهيه و ارسال شده است. يك شركت خصوصي ۲۵۰ دستگاه كانكس ساخته و فرستاده است، اما روزنامه قدس همين روز پنج‌شنبه ۱۴ دي‌ماه در صفحه ۵ اطلاع داده است که رئيس شوراي شهر سرپل‌ذهاب گفت متأسفانه خدمت‌رساني به زلزله‌زدگان به كندي انجام مي‌شود. يك بسته ارزاق عمومي در هشتم آذر به زلزله‌زدگان داده شد. قرار بود ماهي يك بسته بدهند كه ديگر نداده‌اند. وي گفته بنياد مسكن و شهرسازي تاكنون در شهر سر پل ذهاب حدود هزار كانكس توزيع كرده است، اما طبق بررسي‌ها حدود ۵هزار واحد مسكوني در اين شهر تخريب شده و همه آنها كانكس دريافت نكرده‌اند. او گفته: «۲ هزار و ۵۰۰ كانكس از سوي مردم و ان.‌جي.‌اوها و سازمان‌ها و مردم خير به مردم سر پل ذهاب اهدا شده، اما مشكل عمده افراد مستأجر هستند كه شامل ۴هزار خانوار در شهر سرپل‌ذهاب است، اما چون مستأجر هستند به آنان كانكس واگذار نشده است. عده زيادي از مردم اسباب و اثاث خود را از دست داده‌اند، اما با اين مشكل هم مواجه هستند.»

ملاحظه مي‌كنيد صحبت از اهدای كانكس‌هاست، نگفته‌اند كانكس‌ها فروشي است، اما ديوان‌سالاري فرسوده و مزاحم دولتي اين حرف‌ها را نمي‌فهمد. باور كنيد دستي در كار است كه مردم را اذيت كنند و سبب نارضايتي آنها شوند.

او گفته است كانكس‌ها به صورت امانت در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. وقتي كانكس‌ها به مسكن و شهرسازي برگشت داده شود به هر خانواده كه به جاي گرفتن ۵ميليون تومان كانكس گرفته‌اند ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد. هنوز ۴هزار خانوار شهروند اين مملكت به گناه اينكه مستأجر هستند در چادر زندگي مي‌كنند و افراد ضعيف و بي‌عرضه و سهل‌انگار و نالايق كانكس‌هاي اهدايي مردم، ارتش، سپاه، شركت‌هاي خصوصي و خيرين را ارث پدر خود مي‌دانند و ۴هزار خانوار مستأجر ساكن شهر سرپل‌ذهاب بايد زير چادر بيتوته كنند و كانكس‌ها در بيابان دپو شده است.

مقام معظم رهبري كه هنگام ديدار از مناطق زلزله‌زده چند بار تأكيد كردند: من دغدغه دارم اين مردم در چادر باشند و سرما آزارشان دهد و آقاي سردار سرلشكر جعفري دو بار گفتند: حداكثر دوماهه تمام احتياجات اين مردم از حيث كانكس رفع خواهد شد. آيا نگراني مقام معظم رهبري فقط بابت صاحبان مسكن‌هاي زلزله‌زده بود يا تأكيد كردند تمام چادرنشينان از سرما و مصيبت چادرنشيني رهايي يابند و در كانكس اسكان يابند؟

ديوان‌سالاري مزاحم، سهل‌انگار و وظيفه‌نشناس را بايد سرزنش و توبيخ و حتي تنبيه اداري كرد كه براي توزيع كانكس امانتي ميان زلزله‌زدگان اشكال‌تراشي و كارشكني مي‌كند و موجبات عدم رضايت مردم را فراهم مي‌آورد؟ چرا آقاي وزير راه و شهرسازي شخصاً به سرپل‌ذهاب عزيمت نفرموده يا معاون امور خانه‌سازي و مسكن را در محل مستقر نمي‌كند؟ چرا به دست مخالفان بهانه و گزك مي‌دهيد؟ آيا تصوير آن مادر سرپل‌ذهابي را نديده‌ايد كه در هواي سرد و پرسوز سرپل‌ذهاب طفل دو‌، سه ساله خود را لخت كرده داخل تشت با آب و صابون مي‌شويد؟
آيا خجالت نمي‌كشيد مردم را به موجر و مستأجر تقسيم كرده كانكس‌هايي را كه تعداد زيادي از آنها را مردم هديه كرده‌اند و مجاني تحويلتان داده‌اند جايي انبار كرده و هنوز خانواده‌هاي ايراني را وادار مي‌كنيد در چادر زندگي كنند؟ آيا از مقام معظم رهبري و آن همه سفارش‌هاي ايشان خجالت نمي‌كشيد؟ بعد مي‌گويند چرا مردم ناراحت و عصباني و خشمگين مي‌شوند. آقايان خاطرجمع خوش‌نشين هنجارشكني مي‌كنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      90درصد مردم از عملکرد وزرات مسکن وزیر مسکن ناراضی هستند حتماً باید ایشان 4سال بمانند چرزا لج بازی باکی لج بازی به خاطر چی لج بازی بدادمردم برسید وزیرمسکن کجاهستند اصلاً روحانی جان پدربزرگوار تغییرات را ازوزرا آغازکنید سوزن اول به خودتون

    • رفیعی نسب

      اقای معتضد باحرف شماموافقم در همین کرمانشاه اب برق رایگان کردن و4جا تجاری رای رایگان کردایاخجالت نمیکشند که به مامردم زوردارن ادمین جان چه طور حرف ایشون قبول حرف ماراهم تایید کن مازیر بارحرف زورنمیرویم چه کم مصرف پرمصرف کمش کنن مردم این همه مینالن بعد روزنامه شهرند چه میگوید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج