۶۵۷۲۳۴
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

هاشمی: صدا و سیما نقد که نه، تخریب می کند

آن طور که از ظاهر ناآرامی‌های اخیر می‌شد برداشت کرد، دلیل این حرکت نارضایتی از وضعیت اقتصادی کشور بود. وقتی به عقبه این حرکت نگاه کنیم و اینکه چه جریانی در داخل زمینه این حرکت را با شعارها و مطالبی که بیان می‌کرد مهیا کرده بود، نقش صدا و سیما بهتر روشن می‌شود. آنچه که در صدا و سیما انجام می‌شود، در واقع نقد دولت و یک جریان سیاسی نیست، بلکه تخریب آن است.

محمد هاشمی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما هم مانند خیلی از منتقدان این رسانه، برنامه‌های جام جم را یکی از زیرساخت‌های اعتراضات اخیر می‌داند. او در گفت‌وگو با «ایران» توضیح می‌دهد که صدا و سیما در شناخت و بیان مشکلات کشور خوب عمل نکرده‌ است.


بسیاری از منتقدان عملکرد صدا و سیما، این رسانه و برنامه‌هایش در طول سال‌های اخیر را یکی از زیرساخت‌های اصلی اعتراضات اخیر می‌دانند. شما هم با این نظر موافق هستید؟
آن طور که از ظاهر ناآرامی‌های اخیر می‌شد برداشت کرد، دلیل این حرکت نارضایتی از وضعیت اقتصادی کشور بود. وقتی به عقبه این حرکت نگاه کنیم و اینکه چه جریانی در داخل زمینه این حرکت را با شعارها و مطالبی که بیان می‌کرد مهیا کرده بود، نقش صدا و سیما بهتر روشن می‌شود. آنچه که در صدا و سیما انجام می‌شود، در واقع نقد دولت و یک جریان سیاسی نیست، بلکه تخریب آن است. در نقد ارزیابی عملکرد و مجموع کارنامه‌های مثبت و منفی ملاک قرار می‌گیرند اما آنچه که صدا و سیما انجام می‌دهد، تکیه و تأکید بر ناکارآمدی‌ها و البته برجسته کردن مشکلات کشور است. منتها توجه ندارند که مردم و قشری که معترض بودند، عموماً فرقی بین دولت و بقیه ارکان نظام نمی‌گذارند و همه چیز را نظام می‌دانند. به همین دلیل هم دیدیم که خیلی زود شعارها از مخالفت با دولت به سمت کلیت نظام چرخید.
شما در همین چند روز اگر برنامه‌های صدا و سیما را دیده‌اید و آنها را رصد کرده‌اید، چه برداشتی از خط و مسیر این برنامه‌ها دارید؟
من خیلی زیاد برنامه‌ها را ندیدم اما آنچه که من می‌دیدم، بیشتر برنامه‌های حمایتی علیه این ناآرامی‌ها بود که از مردم و کارشناسان علیه این اتفاقات گزارش‌ها و صحبت‌هایی پخش می‌شد و در خیلی از این برنامه‌ها هم ریشه این اتفاقات صرفاً به خارج از کشور مربوط دانسته می‌شد.
خب چه ارزیابی از این رویکرد دارید؟
چند مسأله در این میان وجود دارد. یکی اینکه طرف دیگر این نا آرامی‌ها یعنی موضع معترضان و حرف آنها از یکی دو روز اول نادیده گرفته شد. خب این می‌تواند معترضان اخیر را بیشتر از قبل عصبانی و ناامید کند. چون به هر حال با خود فکر می‌کنند تا همین دیروز صدا و سیما و رسانه‌های دیگری که خط مخالفت با دولت دارند، تمام تمرکز خود را بر بیان مشکلات اقتصادی گذاشته بودند و مدعی بودند که صدای مردم هستند و یک باره تمام معترضان را آمدند به بیگانگان نسبت دادند، این تناقض است. من نمی‌خواهم بگویم در میان معترضان مرتبطین با معاندان نظام وجود نداشت اما کل معترضان این افراد نبودند.
نکته بعدی این است که صدا و سیما باز هم آمد تمام بار را به دوش دولت انداخت و دولت را مسئول همه مشکلات کشور معرفی کرد. در حالی که می‌دانیم به هیچ عنوان چنین نیست. مثلاً خود صدا و سیما تا به امروز حتی یک گزارش ساده هم درباره عملکرد مالی خود به هیچ دستگاهی نداده است و هیچ جایی از آن حساب کشی نکرده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علاوه بر پنهان کاری صدا و سیما. برنامه های خبری نظیر برنامهء شما هم پنهان کاری میکند و وقایع و حقیقتهای جامعهء امروزمان را روشن نمیکند. وسلام ختم کلام. جرات داری منتشر کن

    • بدون نام

      تو هم زمانی مسئول همین سازمان بودی حالا چی شده منتقد شدی

    • بدون نام

      مثل اینکه محمدهاشمی زمان ریاست خودش بر صدا و سیما را از یاد برده است مواقعی یکسری مصلحت اندیشیهایی لازم است.

    • محمد

      به این میگن گرفتن ماهی از آب گل الود. اقای هاشمی والا الان چه موقع هجمه به از صدا و سیما است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج