۶۵۷۳۳۰
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در فصل سرما

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در خصوص تعطیلات یک‌ماهه زمستانی مدارس هنوز نظری نداده‌ایم، گفت: سازمان محیط زیست طرحی را از منظر «کاهش آلودگی هوا» برای ایجاد تعطیلات زمستانی آماده کرده است.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: برای تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل زمستان باید مصوبه مجلس مبنی بر شروع و پایان سال تحصیلی تغییر کند.

برحسب البته هشدارهای به‌هنگام کارشناسان هواشناسی به ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، جلسه اضطراری تشکیل و تعطیلی مدارس تا روز جمعه رسماٌ اعلام شد.

مهدی نوید ادهم درباره طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان اظهار کرد: سازمان محیط زیست طرحی را مبنی بر تعطیلی یک ماهه مدارس آماده کرده است.

وی افزود: سازمان محیط زیست فقط از زاویه آلودگی هوا به مسئله نگاه و پیشنهاد تعطیلات زمستانی را ارائه کرده است که براساس آن مدارس در فصل سرما یک ماه تعطیل و برای جبران آن زمان شروع فعالیت آنها یک ماه زودتر خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش با کلیات این طرح موافقیم اما صرفا از زاویه آلودگی هوا به آن نگاه نمی‌کنیم و دلایل مختلفی داریم، تقویم آموزشی موجود که آغاز سال تحصیلی را اول مهر و پایان آن را آخر اردیبهشت اعلام کرده است، مناسب نیست.

نویدادهم ادامه داد: با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی در کشور می‌توان تقویم آموزشی متنوع طراحی کرد که علاوه بر حل مشکلات محیط زیستی از نظر آموزشی و تربیتی نیز برای ما توجیه پذیر است.

وی بیان کرد: برای تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل زمستان باید مصوبه مجلس مبنی بر شروع و پایان سال تحصیلی تغییر کند که سال گذشته نیز این مسئله مطرح شد اما با وجود آنکه لایحه آن توسط دولت تهیه شده بود و تأکید داشت انتخاب تقویم آموزشی و مسئولیت آن برعهده دولت باشد از سوی مجلس مورد تصویب قرار نگرفت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: بررسی جدید از سوی سازمان محیط زیست درحال انجام است و اگر با کلیات آن موافقت شود درباره جزئیات آن نظرات کارشناسی خود را اعلام خواهیم کرد.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به تصمیم کمیسیون زیربنایی دولت درباره آلودگی هوا و کنترل آن عنوان کرده بود: در این کمیسیون پیشنهاد کرده‌ایم که مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      یعنی واقعا فکر نکردید بعضی از بچه ها و شاید بیشترشون پدر و مادرهاشون خارج از منزل کار میکنند.حالا این بچه دبستانی چجوری یک ماه تنها توی منزل بمونه؟؟!چه کسی ازش مواظبت میکنه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سه ماه تابستون بچه هاشونو چکار می کنن پس؟

    • بدون نام

      مگه کل ایران آلوده است شهرهایی که آلودگی ندارند چی میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این وقفه ای که بین تحصیل ایجاد میشه چی؟
        یه ماه زمستون تعطیل
        15 روز عید تعطیل
        سه ماه تابستون تعطیل

    • امیر

      واقعا دست مسوولان پرعقلمون درد نکنه. خواهرزاده هشت ساله من هم این به ذهنش رسیده بود که با این همه آلودگی واقعا چرا این کار رو تا حالا نکردید؟؟ سه ماه تابستون رو بکنید دو ماه و یک ماه هم تو زمستون. خیلی این کار سخته؟؟ نیاز به طرح داره؟؟؟

    • بدون نام

      این کار برای کم کردن تعطیلات نوروز و کم کم از بین بردن نوروز هست. با هوش باشیم

    • علی

      عجب دیگه بقیه مردم ادم نیستند!!!!فقط دانش اموزان و معلمان.باید ریشه ای موضوع الودگی رو حذف کرد!چرا بنزین و گازوییل با کیفیت تولید و توزیع نشه!چرا خودرو با کیفیت تولید نشه!!و هزار چرای دیگر!!!!عجب مسولانی داریم!!!!

    • بدون نام

      به به یک وقفه و فراموشی دروس،15روز عید کل دروس یادشان میره هدف ترویج بیسوادی هست و بست

    • بدون نام

      تو گرمای ۵۰ درجه جنوب مثل اهواز،بوشهر،بندرعباس ،ماهشهر، سیستان بلوچستان سنگ ذوب میشه اونوقت چه جوری میشه یک ماه زودتر رفت مدرسه؟!!! الان کولر گازی روشنه و تا حالا یه قطره بارون نیومده.!!!
      این اقایون واقعا تو ایران زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اینها فقط تو تهران هستن

    • بینام

      یه دفعه کل سال را تعطیل کنید ببینید مشکل آلودگی حل میشه؟

    • علیرضا

      یعنی مشکل آلودگی را باید با تعطیلی یکماهه حل کرد؟؟! خدایا پناه بر تو.عجب طرح هایی!!

    • رازدار

      امیدوارم موافق کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خوبه چرا که نه٬ بچه ها زمستون تو سرماه حداقل با این آلوگی شدید بذار خونه باشن ٬ در ضمن اون عزیزی که گفتن به فکر ما نیستن چجوری بریم سر کار ٬ پس تابستون یعنی سر کار نمیرن؟

    • خان

      ... آموزش و پرورش ایران با این فکر ها مسخره شون پول علکی می گیرن

    • saba zandi

      أخه مدیر محیط زیست باید برای تعطیلی مدارس نظر بده؟ جالب این که أقای نوید هم می گه اره فقط مجلس باید قانون رو تغییر بده! پس نظر خود شما چیه؟ البته این همون مسولیه که ژمان احمدی نژاد تعطیلی پنجشنبه ها رو بهش غالب کردن و اون همه اوضاع خانواده ها و فرهنگیارو به هم ریخت!

    • م.ا

      اینکه آغاز و پایان سال تحصیلی تغییر کنه خوبه ولی نه به این شکل. ..کاش فکر بهتری کنن
      جدا از بحث آلودگی و این حرفها کاش ساعت رفتن مدرسه رو از صبح زود که هوا تاریکه رو به یک ساعت دیرتر تغییر بدهند که واقعا برای بچه های ابتدایی واقعا سخته صبح زود بیدار شدن

    • فاطمه

      خدا عقل داده که ازش استفاده کنیم،یه مااااااه تعطیلی وسط درس و مدرسه،سیزده روز عید که نمیرن مدرسه دوهفته باید باهاشون تمرین کرد تا یادشون بیاد.ابتدایی ها همینجوری بازیگوشن.درس رو جدی نمیگیرن چه برسه یه مااااه تعطیل هم بشن.

    • بدون نام

      جنوب ایران هوای زمستانی بهتری داره ولی به خاطر یه مشت عقب افتاده باید چله تابستون و خرماپزون برن مدرسه. اینا حرفه میخوان نوروز رو بردارن

    • بدون نام

      مگه فقط بچه های مدرسه رفت و امد دارن.مگه مدارس رو تعطیل کردن الودگی کم شد؟

    • ایمان

      طرح این چنینی سالها پیش اجرا شد و شکست خورد.اصولا کسانی خود بر مسند امور نشسته اند عادت دارند طرح های شکست خورده را دوباره تجربه کنند.

    • متقی

      اونموقع نمیگید که شهریور انرژی بیشتر به واسطه گرما مصرف میشه و اینکه چاره ی اصلی و معضل اصلی و حل کنید که آلودگی هوا هست .خواهشا با دست بردن توی تقویم با خاطرات ۴۰ ۵۰ ساله به بالای افراد بازی نکنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج