جاباما
۶۵۷۵۴۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

بانوی فانوس به دست

فلورنس نایتینگل؛ بنیانگذار پرستاری مدرن

فلورنس نایتینگل (بنیانگذار پرستاری مدرن) در سال ۱۸۲۰ میلادی به دنیا آمد. او از خانواده ی بریتانیایی ثروتمندی بود که در نزد والدینش و در خانه ریاضی و آمار را فراگرفت. فلورنس در رؤیای خدمت به دیگران بود تا این که پیشه ی پرستاری را برای رسیدن به خواسته اش انتخاب کرد.

برترین ها - ترجمه از سعیده ملایی: فلورنس نایتینگل (بنیانگذار پرستاری مدرن) در سال ۱۸۲۰ میلادی به دنیا آمد. او از خانواده ی بریتانیایی ثروتمندی بود که در نزد والدینش و در خانه ریاضی و آمار را فراگرفت.
فلورنس در رؤیای خدمت به دیگران بود تا این که پیشه ی پرستاری را برای رسیدن به خواسته اش انتخاب کرد. والدین او در ابتدا مخالف بودند, زیرا در آن برهه از تاریخ پرستاری شغلی قابل احترام و یا جذابی نبود. با این وجود فلورنس در مسیر آموختن پرستاری گام برداشت. او الهام های قلبی و درونی را عامل اصلی انتخاب خود می دانست.
فلورنس نایتینگل؛ بنیانگذار پرستاری مدرن
فلورنس برای رسیدن به این رؤیا دست رد بر سینه ی خواستگارانش زد و هیچ کدام را نپذیرفت, زیرا او گمان می کرد که مسئولیت خطیر خانه داری او را از انجام تمام و کمال حرفه اش باز خواهد داشت.

در سال ۱۸۵۳ آتش "جنگ کریمه" بین روسیه و امپراتوری عثمانی برافروخته شد. در آن زمان بریتانیا در کنار عثمانی ها و حامی آنها بودند. این جنگ باعث کشته و زخمی شدن افراد زیادی از هر دو جناح شد. بنا به گزارش روزنامه ی بریتانیایی بسیاری از قربانیان جنگ به دلیل کمبود ساده ترین انواع کمک های اولیه جان خود را از دست دادند. این اتفاق بر افکار عمومی مردم بریتانیا تأثیر منفی قابل توجهی گذاشت.

در سال ۱۸۵۵ از فلورنس نایتینگل خواسته شد تا به کمک دوستش خانم "سیدنی هربرت" بشتابد و او را در تعلیم و آموزش تعدادی پرستار یاری کند. فلورنس از این که منصبی متناسب با علاقه اش پیدا کرده بود بسیار خوشحال بود و با تمام جدیت به آموزش پرستارها و تعلیم آنها پرداخت.
فلورنس نایتینگل؛ بنیانگذار پرستاری مدرن

بیمارستان اسکوتاری که او در آنجا کار می کرد مملوء از کثیفی و هرج و مرج بود. بیمارستان تخت کافی نداشت و بوی ناخوشایندی از آن برمی خواست و موش ها در همه ی گوشه و کنار آن پرسه می زدند. فلورنس نایتینگل درباره ی بیمارستان محل خدمت خود گفته بود:

" مسئولان بریتانیایی موفق شده اند تا نزدیکترین جای ممکن به جهنم را بر روی زمین بیافرینند."

فلورنس سربازان ارتش را مداوا می کرد. او دستور داده بود تا همه ی پرستاران لباس های تمیز و متحد الشکل بپوشند. او با تلاش های طاقت فرسای خود در زمینه ی کمک به قربانیان جنگ و زخمی ها به قهرمان ملی بریتانیا تبدیل شد و جایزه ی ملکه ویکتوریا را به دست آورد. نایتینگل با کمک های مالی مردم کشورش توانست مدرسه ی عالی برای آموزش پرستاران دایر کند.
فلورنس نایتینگل؛ بنیانگذار پرستاری مدرن
بعد از جنگ فلورنس دست به قلم برد و به صورت ناشناس با نامه نگاری های متعدد خود افراد صاحب نفوذ را برای بهبود شاخص های بهداشت و خدمات دهی مناسب در بیمارستانها تشویق کرد. او به اهمیت و ضرورت وضع برنامه های آموزشی و تعلیمی در پیشبرد اهدافش ایمان داشت. فلورنس مدرسه ای برای آموزش پرستاران تأسیس کرد و به عنوان پایه گذار پرستاری نوین شناخته شد که سطح خدمات پرستاری را در بیمارستان ها ارتقا داد.

فلورنس در نود سالگی و در سال ۱۹۱۰میلادی از دنیا رفت . به او لقب بانوی فانوس به دست را داده اند زیرا در تاریکی شب در حالیکه فانوسی به دست داشت به میدان های جنگ می رفت و به دنبال زخمی ها می گشت تا آن ها را مداوا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج