جاباما
۶۵۷۵۸۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تنش میان آمریکا و پاکستان، لفظی یا واقعی؟

وب سایت دیپلماسی ایرانی نوشت: در پی اظهارات ضد پاکستانی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا که پاکستان را حامی تروریست ها در افغانستان خواند و کمک های ۳۳ میلیارد دلاری طی ۱۵ سال گذشته از سوی آمریکا به آن کشور را خیلی احمقانه دانست، جنگ لفظی بین مقامات دو کشور اوج گرفته است.

وب سایت دیپلماسی ایرانی نوشت: در پی اظهارات ضد پاکستانی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا که پاکستان را حامی تروریست ها در افغانستان خواند و کمک های ۳۳ میلیارد دلاری طی ۱۵ سال گذشته از سوی آمریکا به آن کشور را خیلی احمقانه دانست، جنگ لفظی بین مقامات دو کشور اوج گرفته است.
خانم سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفته است آمریکا تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت آینده اقدامات محتمل از قبیل قطع کمک های مالی و همچنین ورود به خاک پاکستان برای از بین بردن مخفیگاه های تروریست ها در این کشور را اعلام می کند. سران ارتش پاکستان نیز در واکنش به اظهارات تند ضد پاکستانی ترامپ گفته اند:" سوء تفاهمی که بین آمریکا و پاکستان ایجاد شده است می تواند تاثیر بدی بر اوضاع منطقه به ویژه وضعیت امنیتی افغانستان داشته باشد."

ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در این باره گفت: "آمریکا باید عواملی را پیدا کند که درصدد ایجاد اختلاف بین آمریکا و پاکستان اند." او در پاسخ به پرسش اظهارات تند نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد:" تا زمانی که مسائل میان هند و پاکستان حل نشده، امنیت در منطقه تامین نخواهد شد."

همچنین نوازشریف، رئیس حزب حاکم مسلم لیگ و نخست وزیر سابق پاکستان در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد ضمن عکس العمل تند به اظهارات ضد پاکستانی ترامپ بیان کرد: "آمریکا طعنه کمک به پاکستان نزند. پولی که آمریکا به پاکستان می دهد، بابت جنگ با تروریسم است." به گفته او، این جنگ آمریکا است نه جنگ پاکستان. پاکستان هیچ نیازی به کمک آمریکا ندارد و به خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان توصیه کرد که راهبرد اقتصادی را طوری ترتیب دهد که دیگر به کمک آمریکا نیاز نباشد و عزت نفس و اعتبار پاکستان زیر سوال نرود و از افرادی مانند ترامپ مورد حملات قرار نگیرد.

نادر خان کتوازی، نماینده مجلس ملی افغانستان درباره فشارهای شدید آمریکا علیه پاکستان ضمن تائید گفته های ضد پاکستانی ترامپ گفت: "این حقیقت است که پاکستان به بهانه جنگ با تروریسم از آمریکا پول های میلیاردی دریافت کرده ولی درعوض تروریسم را گسترش داده است." اما به گفته او پاکستان طی ۱۶ سال گذشته بدون اجازه آمریکا نمی توانست دست به چنین ریسک خطرناکی بزند که از تروریست ها حمایت کند."

کمک های مالی که به پاکستان شده براساس راهبرد آمریکا صورت گرفته است. بنابراین سیاست آمریکا در حقیقت احمقانه بوده است. اگرچه افغان ها از بیانات ضد ترامپ شادند، ولی به نظر نمی رسد آمریکا علیه پاکستان اقدامی کند. به گفته نادرخان رفاقت بین پاکستان و آمریکا لازم و ملزوم یکدیگر اند و به همدیگر نیاز دارند و اختلافات به وجود آمده بین دو کشور هم به خاطر کوریدور اقتصادی چین و پاکستان است که آمریکا آن را ضد منافع ملی خود می داند و همچنین دادن نقش رهبری در امور منطقه از سوی آمریکا به هند نیز پاکستان را کمی دور و به چین و روسیه نزدیک کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاکستان پارسال ۶ملیون افغانی اخراج کردوامثالم همشون ۱/۵نیم گفت بس اینقدرقوی کردیم برای اقتصادمقاومتی۱۷ملیون ضرردارین باید همین کارروکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج