۶۵۷۸۴۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عادل الجبیر: موضع ما درباره قدس ثابت است

وزیر خارجه عربستان با تاکید بر اینکه موضع ریاض درباره قدس ثابت است، اعلام کرد، برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره این شهر اشغالی، نتایج مهمی در نشست امان به دست آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزیر خارجه عربستان با تاکید بر اینکه موضع ریاض درباره قدس ثابت است، اعلام کرد، برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره این شهر اشغالی، نتایج مهمی در نشست امان به دست آمد.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در پایان نشست کمیته شش جانبه وزیران خارجی کشورهای عربی با موضوع "بررسی تصمیم آمریکا درباره قدس" گفت، موضع ریاض درباره این شهر اشغالی ثابت و بدون تغییر است و دولت عربستان قدس را پایتخت کشور فلسطین می‌داند.

الجبیر نشست وزیران خارجه کشورهای عربی درباره قدس به میزبانی اردن را سازنده و نتیجه بخش خواند و افزود، برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس، نتایج مهمی در این نشست به دست آمد.

وی افزود، در این نشست برای مقابله با تصمیم آمریکا و حمایت از موضع فلسطین، کشورهای عربی و اسلامی درباره قدس، پیشنهادهای مهمی درباره اقدام مشترک مطرح شد.

الجبیر درباره درگیری فلسطین و اسرائیل نیز گفت، راه‌حل اصلی مبتنی بر اصول بین‌المللی و ابتکار عمل صلح عربی است که به برپایی کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی ختم می‌شود.

کمیته وزیران خارجه کشورهای عربی شامل فلسطین، اردن، مصر، امارات، عربستان و مراکش است که پس از نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عربی در ۹ دسامبر با هدف "ارزیابی موضع و تعیین اقدامات آتی برای دفاع از اوضاع قدس" تشکیل شد.

ششم دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور داد سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر اشغالی منتقل شود، مسأله‌ای که خشم ملت عرب و مسلمان و حتی هم‌پیمانان غربی واشنگتن را برانگیخت.

کشورهای عربی در پی این تصمیم آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه محکومیت اقدام ترامپ درباره قدس را به شورای امنیت ارائه کردند، اما با وتوی آمریکا روبه‌رو شد، اما مجمع عمومی سازمان ملل در ماه دسامبر با اکثریت قاطع به نفع این قطعنامه رأی داد.

همچنین وزیر خارجه عربستان و اردن در حاشیه نشست کمیته وزارتی شش‌جانبه در اردن، نشست دوجانبه داشته و در کنفرانس مطبوعاتی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود شرکت کرد.

وی در این کنفرانس بر همکاری کشورش با اردن در خصوص حل بحران سوریه، لیبی و حمایت از فلسطینیان تاکید کرد.

الصفدی نیز نشست با همتای عربستانی خود را تاکیدی بر تحکیم روابط برادرانه میان دو کشور دانست و گفت، این نشست در راستای هماهنگی و همکاری بیشتر در حل مسائل منطقه‌ای ضمن موضع واحد دو کشور در حفظ حقوق ملت عرب تشکیل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج