جاباما
۶۵۷۹۸۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

چه کسی رای جپاروف را مخفی کرده بود؟

درحالی که روزگذشته اعلام خبر محرومیت سرورجپاروف با واکنش های زیادی همراه بود رئیس کمیته انضباطی اعلام کرد که این رای ۱۳ دی ماه به باشگاه استقلال ابلاغ شده تا ماجرای کمی پیچیده تر از قبل شود.

ورزش سه: سرورجپاروف در بازی استقلال برابر استقلال خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر در یک صحنه با استوک روی کمر بازیکن حریف راه رفت. این حرکت هرچند توسط داور مسابقه خطا تشخیص داده نشد اما واکنش های رسانه ها و البته کسانی مثل برانکو و برخی از بازیکنان پرسپولیس را به همراه داشت. با این وجود و با گذشت نزدیک به ده روز از این اتفاق، کمیته انضباطی اعلام کرد جپاروف تا اطلاع ثانوی محروم است و این بار استقلالی ها بودند که واکنش های زیادی به این رای نشان دادند. اتفاقی که می توانست زودتر از این ها و مثل تمام دنیا درست بعد از بازی استقلال رخ بدهد و کمیته انضباطی نسبت به این حرکت رای صادر کند.
اتفاقی که در مدت ده روز رخ نداد تا اینکه درگیری میان هواداران دو تیم پرطرفدار پایتخت رخ بدهد. هواداران و حتی برانکو و برخی از بازیکنان پرسپولیس که نسبت به داوری های بازیهایشان در هفته های اخیر انتقاد داشتند به عدم توجه به حرکت جپاروف واکنش نشان دادند و این آغاز جنگ هواداران دو تیم در فضای مجازی بود. اما بعد از اعلام رای جپاروف نیز هواداران استقلال اعلام آن را به خاطر فشار پرسپولیسی ها برفدراسیون و کمیته انضباطی می دانند و می توان گفت اختلاف میان هواداران جدی تر هم شد. اما نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که با وجود اینکه کمیته انضباطی در اعلام رای تاخیر غیرقابل درکی داشت چه کسانی از تاریخ سیزدهم تا شانزدهم دی که به گفته رئیس کمیته انضباطی رای به باشگاه استقلال اعلام شده آن را مخفی کرده و به اصطلاح رسانه ای نکردند؟

در همین رابطه اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز در گفت و گویی که با رادیو تهران داشت در رابطه با این موضوع که چگونه بدون احضار بازیکن کمیته انضباطی رای علیه او صادر شده است گفت:« اینطور نیست که جپاروف ابتدا محروم شده باشد و بعد به کمیته انضباطی فراخوانده شده باشد. ما انتظار نداریم همه حقوقدان باشند، اما اینطور هم نیست که شما می‌گویید. دستور موقت برای ماده ۱۰۰ قانون است، این قانون یک معنا دارد و رسیدگی به پرونده معنای دیگر، هیچ وقت کسی ابتدا محکوم و بعد محاکمه نمی شود. ضمن اینکه این رای در تاریخ ۱۳ دی‌ماه به باشگاه استقلال ابلاغ شده و من نمی‌دانم چرا روز گذشته رسانه‌ای شد.»

او همچنین درباره اتفاقاتی که در چند هفته اخیر در ورزشگاه‌های کشور افتاده و فحاشی هواداران گفت: «من همیشه گفته‌ام که مجازات نه تنها در فوتبال بلکه در جامعه هم به تنهایی بازدارنده نیست. یک اتفاق تلخ در فوتبال ما وجود دارد، آن هم این است که حدود ۳ الی ۴ باشگاه گاهی اوقات از هواداران خود سوء استفاده می‌کنند. آنها هواداران را به عنوان یک ابزار برای پیشبرد عواید خود استفاده می‌کنند. متاسفانه این باشگاه‌ها هوادار را یک ابزار قرار داده‌اند و برای هر تصمیمی که فدراسیون و کمیته انضباطی می‌گیرد آنها را جمع می‌کنند و جلوی فدراسیون می‌آورند. به نظرم اگر این سوء استفاده ادامه داده باشد وضعیت بدتر هم خواهد شد. باید همه به قانون احترام بگذارند.»

رئیس کمیته انضباطی در پایان هم گفت:« از تاریخ ۲۹ آذرماه آئین‌نامه جدیدی را تصویب و آن را اجرا می‌کنیم که طبق بند ۲۰ این آئین‌نامه در پرونده‌هایی که در حال رسیدگی است هیچ یک از اعضای کمیته انضباطی حق مصاحبه ندارند و پس از اعلام رای هم فقط من می‌توانم از طریق روابط عمومی فدراسیون مصاحبه کنم. »

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      نویسنده عزیز دیگه خیلی تابلو شده پرسپولیسی بودنتون هر اتفاقی که به ضرر پرسپولیس قشنگ لاپوشی میکنید نمونه اش جریان خوشحالی احمدزاده و کمال خان...ولی از این ور قاعدی رو اونجور نوشتین این از جباروف تو جریان مهدی کیانی هم قشنگ شما اتش بیار معرکه بودید تا محروم کردن نه خوب واقعا جای تشویق شدن دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای نویسنده عزیز اول به حاج اقا حسن زاده میگفتی شما هم قرمزته یا نه بعد سوال طرح میکردی قربانت برم ماشاالله کل فدراسیون ووزارت ورزش .فدراسیون واز همه بدتر حاج اقای افتخاری که هیچ اعتراضی به صورت رسمی از هیچ رسانه ای در کشور به حکم صادر شده نداشتن . همه نام بردهای فوق پرس پولیسی ویا به عبارت دیگه لنگی تشریف دارن یا حق

    • مهرداد

      کیسه کشا ضایع شدن رای ۱۳ دی صادر شدهشیشتقلال رسانه ای نکرده مثل حکم محرومیت پارسال کیسه و ترتر . تا بندازن گردن زمین و زمان

      پاسخ ها

      • امید تاجییییی۴۴۴۴

        همه دیگه میدونند اقای حسن زاده چجوری حکم میده... ایشون را فقط کیروش خوب شناختش و راهش نداد به تمرینات تیم ملی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج