۶۵۸۴۶۲
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

اولین خودروی برقی سایپا

نمونه آزمایشی ساینا برقی رونمایی شد

گروه خودروسازی سایپا امروز از نمونه آزمایشی خودروی ساینا برقی در حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی کرد. مدل برقی ساینا، اولین خودروی برقی سایپا و در واقع اولین خودروی برقی تولید ایران محسوب می‌شود.

وبسایت گجت نیوز - م. معصوم‌پور: گروه خودروسازی سایپا امروز از نمونه آزمایشی خودروی ساینا برقی در حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی کرد. مدل برقی ساینا، اولین خودروی برقی سایپا و در واقع اولین خودروی برقی تولید ایران محسوب می‌شود.
نمونه آزمایشی ساینا برقی رونمایی شد

شرکت سایپا در صبح روز یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ از نخستین خودروی برقی خود با نام ساینا EV رونمایی کرد. این نمونه آزمایشی در حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور معرفی شد. یکی از کارشناسان گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این مراسم اعلام کرد که در راستای اجرای سیاست‌های کلی سایپا و برای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت در صدد تولید خودروی تمام برقی برآمدیم. ساینا برقی در دو پلتفرم X۲۰۰ و SP۱۰۰ تولید می‌شود و این دو مدل طبق سیاست‌های سایپا در حال تجهیز شدن به تکنولوژی موتور برقی هستند.

نمونه آزمایشی ساینا برقی رونمایی شد

تولید ساینا برقی با همکاری دانشگاه خواجه نصیر

به گفته این کارشناس، ساینا EV با همکاری مرکز تحقیقات سایپا و دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طراحی و تولید شده و علت اصلی تولید این‌گونه خودروها، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی بوده است. وی در ادامه افزود:

قدرت موتور تمام برقی ساینا EV حدود ۷۰ کیلووات است. این خودرو امکان پیمودن ۱۷۰ تا ۲۱۰ کیلومتر را با هر بار شارژ دارد و از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد. ساینا برقی به حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا با شارژ سریع، نیروی خود را بازیابی کند و از طریق شارژ عادی نیز به ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

نمونه آزمایشی ساینا برقی رونمایی شد

کارشناس سایپا همچنین عنوان کرد که وزارت نیرو برای شارژ این خودرو، طرحی را در قالب فهام در نظر گرفته و شهرداری نیز اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است. قیمت ساینا برقی نیز هنوز مشخص نشده و احتمالا برای عرضه آن به بازار به ۱۸ ماه زمان نیاز خواهیم داشت.

نمونه آزمایشی ساینا برقی رونمایی شد

مهندس رزاق بلوری افشار هم با اشاره به رونمایی ساینا EV در حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، اظهار کرد که این خودرو کامل‌ترین خودروی برقی در ایران است، چون تمام محاسبات با مشاوره شرکت معتبر پانچ پاورترین (Punch Powertrain) بلژیک انجام شده است. وی در ادامه یادآورد شد:

در ایران خیلی در مورد ماشین برقی صحبت شده است. برای مثال، من پیش از این خودروی قاصدک نصیر را ساخته بودم، اما بیشتر خودروهای برقی برای مسابقه یا ابتکار شخصی بود و قابلیت استفاده عام در شهر را نداشتند یا دارای استانداردهای روز دنیا نبودند. متولی اصلی ساخت ساینا EV، مرکز تحقیقات سایپا بوده که روی ساخت و توسعه ماشین های برقی کار می‌کند و نصب، جانمایی و جاسازی تجهیزات برقی نیز در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهیار

      مورچه چیه تا کله پاچش باشه؟!

    • سعید

      والا اینم فردا میان وارد بازر میکنن ولی از اون طرف زیر ساختش رو فراهم نمیکنن
      این میشه که اینم مثل هزاران طرح دیگه با شکست مواجه میشه...
      بعد از یه طرف دیگه فکرشو کنید نزدیک 4 ساعت باید انتظار بکشی تا ماشینت شارژ بشه......واقعا عالیه
      نصف عنرمون توی صف بودیم با این طرح دیگه کل عمرمون رو توی صف میگذرونیم.....توی صف متولد میشیم...توی صف زندگیم میکنیم....و بالاخره توی صف.....

    • بدون نام

      این لاستیکو زیر کاپوت چی کار میکنه؟

    • شهرام

      خوب شد . تا حالا منفجر میشد از حالا اتصالی میکنه .

    • بدون نام

      منتظر باشید همراه با له شدن واتش گرفتن برقم بگیردتون

    • بدون نام

      خیلی خوبه. انشاءالله مشکلی نداشته باشه. فقط مشکل شارژ هست که شب تا صبح مثل موبایل میگذارند تو شارژ. فقط در آپارتمانها مشکل استفاده از برق مشاع پیش خواهد آمد

    • احمد

      اینا اگر یکم ضرفیت باتری و سرعت شارژش را بیشتر کنند و در کنار خیابون در زمان پارک خودرو جایگاه شارژ داشته باشه خیلی وقتت تلف نمیشه و برای استفاده شهری خوبه

    • بدون نام

      باتوجه به اینکه کشورهای خارجی در زمینه خودروهای برقی در حال تحقیقات و ساخت هستند احتمالا در اینده نه چندان دور شاهد حذف خودروهای بنزینی خواهیم بود

    • احمد

      سلام کی گفته اولین ماشین برقی ایرانه مهندس جمشید ارین اولین خودروی هوشمند برقی دنیا رو ساخت و لی مافیای خودرو جلوشو گرفت اینم ی نمایش مسخرس تا باشه که این ساینا رو تو خیاوبنا ببینیم عمرا

    • بدون نام

      پیشرفته ترین کشورهای دنیا که اتفاقا صنعت خودروسازی بروزی هستن هنوز سراغ خودرو برقی نرفتن چون فکر میکنن به اون تجربه و فهم کافی نرسیدن که بخوان یچیزه خوب تولید کنن ولی این شرکت مونتاژ کار فرتی میره ماشین میسازه...دقت کردین کشوره ما خیلی چیزها رو تولید میکنه که پیشرفته ترین کشورها تولیدش نمیکنن ولی ایران با بدترین کیفیت درستشون میکنه چون فهمشو نداره و میخواد بگه ما هم اره مثل جنگنده کوثر مثل ماهواره های شکست خورده و هزاران طرح شکست خورده دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج