۶۵۸۴۷۱
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

نگاهی به ۱۰ اتومبیل کمیاب و خاص بازار ایران که با قیمت ۲۵۰ تا دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان می توان یکی از آنها را خرید.

روزنامه هفت صبح: در این مطلب می خواهیم از فهرست خاص ترین های ایران گزارشی بنویسیم. خودروهایی که شاید هرگز آن ها را نبینید یا کمتر در خیابان با یکی از آنها رو به رو شوید، اما خب حضور دارند و رسما به عنوان یک اتومبیل نامشان در گمرک، دفاتر رسمی و صد جای دیگر ثبت شده است. این خودروها موجودات عجیب و غریبی هستند. از ویژگی های خاصی سود می برند و با کیفیت خاصی تولید شده اند. اغلب این خودروها از چرم، چوب و الیاف کربن در کابین و یا سیستم های فنی شان سود پرده اند در حالی که به موتورهایی عمدتا قدرتمند، حجیم و پرمصرف هم مجهزند و میزان بالایی از اسب بخار و گشتاور در دفترچه مشخصات فنی شان ثبت شده است.

در بین این خودروهای خاص و لوکس نام برندهای آلمانی می درخشد و مرسدس بنز مثل همیشه سردمدار است. در عین حال می توان محصولات پورشه، آئودی، مینی، ب.ام.و، لکسوس و مازراتی را در این فهرست گنجاند. یک کار دیگر هم می توان کرد. لیست خاص های نچسب و نامحبوب را که در بازار ایران تعداد آنها کم نیست اینجا ردیف کرد و خوانندگان را با برخی از شکست خوردگان بازار ایران آشنا کرد. ما کاری تلفیقی در این نوشته انجام داده ایم و 10 نمونه از خاص ترین و کمیاب ترین خودروهای موجود در ایران را که پلاک ملی دریافت کرده اند به شما معرفی می کنیم. از قضا گزینه های خوب و دلچسبی در میان این 10 مدل وجود دارند که راندن آنها آرزوی هر کسی است، گزینه هایی که شاید شما هیچ گاه یکی از آنها را در خیابان نبینید.
مازراتی ام‌سی استرادال

تنها دو دستگاه از این کوپه سوپرلوکس ایتالیایی در ایران موجود است که یکی از آنها متعلق به گالری عزیز در خیابان عباس آباد بوده و با قیمتی دو تا 2.5 میلیاردی به فروش می رسد. کیت اختصاصی و فابریک ام سی که در بولونیای ایتالیا روی این خودرو سوار شده در کنار مجموعه موتور و تعلیق عالی کمک کرده تا سواری، شتاب و هندلینگ این نیزه سه سر ایتالیای در ایران همتایی نداشته باشد.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

سوبارو لگاسی

شاید باورش سخت باشد ولی سدان چهارچرخ محرک و 45 هزار دلاری سوبارو در زمانی کمتر از 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و تا 285 کیلومتر در ساعت هم برد دارد. لگاسی که در برف و یخ یا شن و ماسه عملکردی حیرت انگیز دارد، روی جاده کمتر حریفی در کلاس خود داشته و با شتابی مثل پورشه، و قدرت یک لندکروز می تواند در مسیرهای سنگلاخ حرکت کند و مانور دهد و با قیمت 300 تا 350 میلیون تومان هم قابل خریداری است. این اتومبیل که در مسابقات جهانی رالی هم یکی از بهترین عملکردها را دارد، ضمن کیفیت بالای رانندگی و هندلینگ عالی، در زمره خودروهای با کیفیت ساخت بالا قرار دارد.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

جیپ هامر اچ ۲
دو تا چهار دستگاه. این کل هامرهایی است که گفته می شود با مجوزهای خاص وارد کشور شده و یکی از آنها سال گذشته در گالری اتومطهری به قیمت 1.2 میلیارد تومان در معرض فروش قرار گرفت. به رغم قیمت 50 هزار دلاری هامر اچ 2، این غول آهنی توانمندی بالایی در زمینه آفرود داشته و ظاهر مهیبش هیچ مانندی در جهان ندارد.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

مرسدس بنز جی‌ال‌ای ۴۵
شاید 50 و شاید هم 100 عدد ولی قطعا بیشتر از این تعداد نیست. محصول ای‌ام‌جی را می گویم که در ایران بین عشاق اسپورت باز دیوانه مرسدس بنز اولین و تنها انتخاب است. کراس اوور کوچک و کم ارتفاعی که نطفه آن از هاچ بک ای کلاس بسته شده و با پوزه ای شبیه به مرسدس سی‌ال‌ای سدان از قیمتی 600 تا 700 میلیونی، موتوری دو لیتری و 380 اسبی و نیز تجهیزاتی بسیار مدرن و متعدد در کابینش سود می برد.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

تویوتا لندکروزر آفرودر

بی شک بهترین آفرودر ایران است که با ارتقای بدنه و سیستم تعلیق و لاستیک ها توانایی عجیبی در فتح هر پستی و بلندی به دست آورده است. لندکروز مدل 2013 داستان ما که به گفته مالکش بالغ بر 120 میلیون تومان لوازم اضافه دارد علاقه بر قیمت رویایی و 800 میلیونی، به رینگ و لاستیک 22 اینچی، فنرهای مخصوص و گارد و رکاب های کناری مجهز شده است.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

ب.ام.و ۶۵۰ کوپه

یک کوپه کشیده جذاب و سریع حاصل دستان هنرمند نادر فقیه زاده، طراح ایرانی برجسته ب.ام.و که بدنه اش با الهام از فرم ظاهری کوسه قاتل شکل گرفته و در ایران به تعداد کمتر از 100دستگاه موجود است. قیمت 650آی که در انواع دو در و چهار در وارد کشور شده اند بسته به سطح تجهیزات و تریم ها متفاوت است اما نمونه های سطح بالا و خاص آن را با قیمتی حدود 1.250 میلیاردی می توان خرید. کوپه 4 نفره ب.ام.و که در سال آخر تولید خود قرار دارد، به دلیل نبود رقیب مستقیم خود در ایران توانسته به تک خال بازار ایران تبدیل شود و محبوبیت بالایی در بین رسانه ها و خبرنگاران خودرویی دارد.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

اسمارت فور ۲ مِک

عجیب ترین محصول در این لیست بلندبالا یک خودروی دونفره خاص و کوچک است که با طولی کمتر از 3.3 متر بیشتر مورد استفاده زنان و طرفداران محیط زیست بوده و جدا از گنجایش اندک، قیمت گزافی هم دارد. مِک که یک تیونر آلمانی است دستی به سر و روی این کوچولوی آلمانی کشیده و با قیمتی 200 تا 250 میلیونی راهی بازار ایران می کند. گفته می شود کمتر از 20 دستگاه از اسمارت فور 2 تیونینگ مک به ایران وارد شده است.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

رنجر وور ایووک هامان

کوچک و زیبا اما اخمو و خشن. این بهترین تعریف برای نمونه تیونینگ شده ایووک محصول رنجروور انگلستان است که با دسیسه هامان آلمان تغییر قیافه داده و به عنوان قاتل ب.ام.و ایکس 1، لکسوس این ایکس و ولوو ایکس سی 60 معرفی می شود. از تعداد ایووک های تیونینگ هامان به ایران خبر دقیقی در دست نیست اما طبق بررسی ما تنها 10 تا 25 نمونه از این خودروی انگلیسی به قیمت 500 تا 800 میلیون تومان وارد کشور شده است.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

پورشه ۹۱۱ جی تی ۲
قبلا راجع به این قناری آلمانی که تنها یکی از آن وارد کشور شده نوشتیم. شتاب 911 جی تی 2 وحشتناک است و در کمتر از 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد در حالی که کوپه آلمانی راحتی اتاق و امنیت بالا را نیز در کنار شتاب و هندلینگ خوب به مالک خود هدیه می دهد. درباره قیمت این سوپراسپورت آلمانی چیز چندان دقیقی وجود ندارد ولی برخی از کانال های تلگرامی بهای دو میلیارد تومانی را برایش عنوان کرده اند.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران

لکسوس ال ایکس ۵۷۰

نمونه سفارش کویت ال ایکس 570 که با سطح خاصی از تجهیزات، آپشن ها و ادوات ظاهری وارد کشور شده قیمتی دو میلیاردی دارد و آن گونه که در گزارش مجلات خودرویی آمده یگانه و بی همتا است. موتوری هشت سیلندر، 400 اسبی و 5700 سی سی دارد که در کنار رینگ و لاستیک سفارشی 22 اینچی و سیستم تعلیق مخصوص، جاده و دشت را به راحتی در می نوردد.
اشراف زاده‌های بازار خودروی ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من مازراتی داشتم ماشین بی نهایت خوبیه
      فقط متاسفانه هزینه تعمیر و سرویسشون خیلی زیاده و اونهایی هم که اینکار رو انجام میدن متخصص نیستن و فقط تجربی یه چیزی یاد گرفتن و پولی هم که می گیرن خیلی زیاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارواح عمه ات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج