۶۵۸۴۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

محمدخانی: «سلطان» برازنده خود پروین است

علی پروین دیروز مصاحبه ای با محوریت دربی انجام داد و در لابلای آن لقب معروفش را به ناصر محمدخانی «هبه» کرد. سلطان حسابی برای محمدخانی مرام گذاشت و تاکید کرد که «ناصر برای خودش یک پا سلطان است».

محمدخانی: «سلطان» برازنده خود پروین است

روزنامه گل: علی پروین دیروز مصاحبه ای با محوریت دربی انجام داد و در لابلای آن لقب معروفش را به ناصر محمدخانی «هبه» کرد. سلطان حسابی برای محمدخانی مرام گذاشت و تاکید کرد که «ناصر برای خودش یک پا سلطان است».

پس از گذشت سال ها از هنرنمایی این دو ستاره سرخپوش که با پاس ها و حرکاتشان، هواداران را به وجد می آوردند حالا مرور بخشی از رابطه فوتبالی این دو از زبان ناصر محمدخانی خالی از لطف نیست. به بهانه تعریف و تمجید سلطان شماره هفت از یکی از هشت های اسطوره ای پرسپولیس با ناصر محمدخانی همکلام شدیم.

محمدخانی: «سلطان» برازنده خود پروین است

آقای محمدخانی، حتما شنیدید که علی پروین در مصاحبه اش گفته دلش برای شما تنگ شده و محمدخانی برای خودش یک پا سلطان بوده است؟

- باید از علی آقا تشکر کنم. پروین خودش سلطان و همه کاره پرسپولیس بود. اسناد سخن می گویند و علی آقا چه زمان بازیگری و چه در زمان مربیگری با پرسپولیس قهرمان شده و من افتخار شاگردی و همبازی بودن با او را داشته ام. ناصر محمدخانی هر چه دارد از این بزرگان است و از آنها آموخته است. پروین بازیکن بزرگی برای فوتبال ایران و آسیا بوده و تعریف و تمجید او از من باعث افتخار است. واقعا از تعریف و تمجیدهای او از خودم به وجد می آیم و تاکید می کنم که خودش سلطان است.

موضوع وقتی جالب تر می شود که می دانیم پروین روی لقب خودش حسابی هم حساس است!

- من واقعا در این اندازه ها نیستم و لقب سلطان برازنده خودش است. من بارها گفته ام و باز هم می گویم که بازی در کنار ایشان همیشه برایم افتخار بوده و هست. من بچه شهر ری هستم و در بازار آنجا مغازه داشتیم. یادم است که ۱۳، ۱۴ سالم بود و علی پروین هر پنجشنبه برای زیارت به شهر ری می آمد. وقتی می فهمیدم که آمده به سر بازار می رفتم تا نگاهش کنم. شاید باورتان نشود حتی رویم نمی شد که جلو بروم و از پروین امضا بگیرم. من عاشق علی پروین بودم و بعدها او مرا از بانک ملی به پرسپولیس برد. پروین آن سال ها همه کاره پرسپولیس بود و هر بازیکنی را که اراده می کرد به این تیم می برد.

پروین گفته که هر وقت شما صاحب توپ می شدید، حریف باید توپ را وسط زمین می کاشت!

- این جمله را همیشه محمود خوردبین هم می گوید. خوردبین می گوید هر وقت ناصر راه می افتاد، چشمانش را می بست و با صدای تماشاگران می فهمید که یا توپ گل شده یا من پنالتی را گرفته ام. در هر حال پاس های طلایی علی آقا بود که من هم مجبور بودم قدر این پاس ها را بدانم و گل بزنم.

دربی های الان چه تفاوتی با زمان شما دارد؟

- از نظر حساسیت، تعداد روزنامه ها و جمعیت خیلی بیشتر از دهه ۶۰ شده است اما به نظرم از لحاظ کیفی پایین تر آمده است. دلیلش هم این است که در آن زمان بیشتر بازیکنان خلاق و تکنیکی بودند و خیلی از مواقع گره گشا می شدند. تک تک بازیکنان آن نسل می خواستند به تنهایی نتیجه بازی را عوض کنند اما الان کار تکنیکی در فوتبال ما خیلی است. بازیکنی که یک تنه نظم دفاع حریف را به هم بریزد، خیلی کم داریم.

دقیقا بازیکنی مثل خود شما؛ کسی که بارها درطول بازی دفاع را دور بزند.

- وقتی من از کناره ها حرکت می کردم، تا جایی که فضا داشتم جلو می رفتم و موقعیت ۵۰ درصدی را به ۹۰ یا ۹۵ درصد تبدیل مر کردم. خیلی از مواقع حتی تا محوطه شش قدم هم نفوذ می کردم و بعد پاس گل می دادم اما بازیکنانی که الان در کناره ها بازی می کنند تا صاحب توپ می شوند، سانتر می کنند.

اگر بخواهید در یکی دو جمله تعریف و تمجیدهای پروین از خودتان را پاسخ دهید، چه می گویید؟

- علی پروین سلطان فوتبال ایران و آسیاست. علی آقا بازیکن خلاقی بود که هیچ مهندسی نمی تواند اینطور خط کشی شده پاس بدهد. پاس های او به قدری دقیق بود که خیلی از مواقع برای تک به تک شدن نیازی نبود زحمت زیادی بکشیم. پروین اراده می کرد هر بازیکنی که جلویش بود را دریبل می کرد.

پیش بینی شما از دربی پیش رو چیست؟

- به هر حال فوتبال برد و باخت دارد و هواداران هر دو تیم قبل از هر چیزی باید این مساله را بپذیرند و به سادگی با آن کنار بیایند. من توصیه می کنم که هواداران ظرفیت داشته باشند و تحت هر شرایطی از تیم خودشان حمایت کنند و به ورزشگاه که در اصل برای خودشان است، هیچ آسیبی نرسانند. در نهایت امیدوارم تیم مورد علاقه ام از موقعیت هایی که به دست می آورد به خوبی استفاده کند و برنده شود. پیش بینی ام این است که پرسپولیس با نتیجه ۲- یک دربی را می برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بن هور

      هبه نکرده. مرام گذاشته. علی پروین یه مرد و سلطان واقعیه و قابل مقایسه با این نیست. وقتی محمد خانی رو میبینم یاد عشق و نامردی و مرگ و گورستان می افتم و دو گور غم انگیز. مجله میدونم که نظرم رو حذف میکنی چون به هر حال این محمد خانیه و نمیشه از گل بالاتر بهش گفت.

    • بدون نام

      زنشو کشت

    • ugdvqh

      کاربر جان...
      زن دوم و موقتش زن اولشو کشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج