۶۵۸۴۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طنز؛ مهران رجبی زمانه‌ات را بشناس

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: رییس محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی سلام می‌دانم که این چند وقت خیلی سرتان شلوغ است برای همین، این نامه را به‌صورت خلاصه تقدیم حضورتان می‌کنم:

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:

رییس محترم جمهور

جناب آقای دکتر روحانی

سلام

می‌دانم که این چند وقت خیلی سرتان شلوغ است برای همین، این نامه را به‌صورت خلاصه تقدیم حضورتان می‌کنم:

الف) رییس‌جمهور جان! در این بازه زمانی، ما یک ریز حرف‌های شما و اعضای کابینه و کلا اخبار را دنبال می‌کردیم. فقط یک مشکل کوچک داشتیم، آن هم این بود که تمام این خبرها در تلگرام و توییتر بود.

یعنی حتی خبر فیلتر شدن تلگرام را هم در تلگرام خواندیم. با توجه به این شرایط و عدم اطمینان به فیلتر شکن‌های خارجی، خواهش می‌کنم دستور فرمایید یک «فیلتر شکن بومی» ایجاد شود تا اگر باز دست و پایی روی دکمه رفت، هم شعار «ایرانی! کالای ایرانی بخر!» محقق شود، هم ما با خیال راحت برویم اخبار را دنبال کنیم.

ب) دکتر روحانیِ عزیز! صحبت از فیلترینگ شد. خواستم به اطلاع‌تان برسانم که وزیر ارتباطات خیلی زود رنج شده‌اند. ما که نگفتیم ایشان دستش را روی دکمه فیلترینگ برده، اصلا پایش هم روی دکمه نرفته. اصلا من یک دکمه دیدم و فکر کردم از این‌هاست که اگر فشار بدهی یک عروسک از جعبه می‌پرد بیرون و آدم کلی خوشحال می‌شود، بعد نگو دکمه فیلترینگ بوده.

اگر می‌شود شما از دل ایشان در بیاورید و به ایشان بگویید ما خیلی هم دوست‌شان داریم. اگر باورشان نمی‌شود آرشیو چت‌های‌مان با بچه‌ها که موجود است.

ج) آقای دکتر! همین پارسال بود که هر کانالی را نگاه می‌کردیم یک «مهران رجبی» در آن بود، الان هم چند وقتی است که هر کانالی را نگاه می‌کنیم «دکتر نوبخت» خودمان (نه آن دکتر نوبختِ مجلسی) را می‌بینیم که دارد می‌گوید «رشد اقتصادیِ خیلی خوبی داریم» و بعد از وضعیت اشتغال و فَساد گلایه می‌کند و می‌گوید مردم باید برای حل این معضلات پیش‌قدم شوند.

از آنجایی که ما خیلی مسئولیت‌پذیر هستیم به دکتر نوبخت بگویید، وظایف و مسئولیت ما را به عنوان مردم در این زمینه‌هایی که عرض کردم مشخص کنند تا اگر در توان‌مان نیست از «مردم» بودن استعفا بدهیم و مانع حرکت قطار پیشرفت کشور نشویم.

د) مای دییرِست پرزیدنت! در این چند روز، کلا تحریریه روزنامه فحش خوردند و ما فهمیدیم که هم آدم‌های ترسو و بدبختی هستیم که جرات حرف زدن نداریم و همزمان هم حقوق بگیر انگلیس و آمریکا و کل کشورهای غربی باهم هستیم. تازه دولتی‌ها هم ناراحت شدند که چرا آن‌ها را نقد می‌کنیم. شبهِ دولتی‌ها هم ناراحت شدند که چرا دولت را نقد نمی‌کنیم.

خلاصه اینکه ما جمع اضدادیم و هر چیزی می‌گوییم، سریع همه باهم ناراحت می‌شوند، فقط شما که روزنامه را فالو می‌کنید از ما ناراحت نشوید، باور کنید چیزی توی دل‌مان نیست.

ه‍) آقای دکتر! چقدر خوب که دولت شما به فکر گرم کردنِ کانون خانواده‌هاست. همان‌طور که همگی در اخبار دیدیم، قطع شدن تلگرام موجبِ شادی و صمیمیت بیشتر خانواده‌ها شد و الان هم که قرار است دوباره استفاده از کارت سوخت الزامی بشود، باعث می‌شود دوباره تمام اعضای فامیل باهم در ارتباط باشند و چک کنند که کسی بنزین اضافی دارد تا به دیگری بدهد یا نه.

علاوه بر آن، همین حرکت موجب کلی اشتغال‌زایی هم می‌شود و مجدد کلی بنزین سهمیه‌ای فروش پیدا می‌شوند. اصلا اگر با همین فرمان پیش برویم به امید خدا به زودی تمام جوانان ما صاحب کار خواهند شد.

و) ریاست محترم جمهور! می‌دانیم در این روزها شما خیلی گرفتارید ولی من شخصا نگران وزیر راه شدم. خیلی وقت است از ایشان خبری نیست، لطفا اگر ایشان را دیدید سلام گرم ما را به ایشان برسانید.

حالا درست نمی‌دانیم مسئولیتش با کیست ولی به ایشان بگویید ما قدردان زحمات کل تیم برای اسکان موقت زلزله‌زده‌های کرمانشاه هستیم، فقط اگر یک کم سرعت را بیشتر کنند تا بعد از چند ماه اسکان موقت به پایان برسد بهتر است. چون فعلا زلزله روی کرمانشاه و کرمان کلید کرده، بعد ممکن است برود سراغ استان‌های دیگر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج