۶۵۸۵۷۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ تدریس زبان چرب‌زبانی و پاچه‌خواری

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش اعلام کرده «تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد».

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش اعلام کرده «تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد».

این خبر چندتا چیز را روشن کرد:

اول اینکه این دلاوران فکر می‌کنند واقعا چیزی که توی مدرسه یاد می‌دهند مهم است! والا. با این روش تدریس که مدارس ما دارند، طرف بعد از فارغ‌التحصیلی نمی‌تواند یک معادله یک‌مجهولی را حل کند و وقتی می‌رود دانشگاه، استاد دوباره از چهار عمل اصلی شروع می‌کند.

یا فارغ‌التحصیل ما وقتی می‌خواهد به زبان انگلیسی بگوید یک لیوان آب به من بدهید، انگار ای‌تی دارد سعی می‌کند با اهالی زمین ارتباط برقرار کند. شما فقط یک لحظه تصور کنید انگلیسی حرف‌زدن آقای احمدی‌نژاد را که نه‌تنها مدرسه ابتدایی را تمام کرده بود، بلکه در دانشگاه هم درس می‌داد! یعنی وقتی دلاوران مسئول به این چیزها فکر کنند، اصلا نگران آموزش زبان انگلیسی در مدارس نخواهند بود.

بعد هم دلاوران یک‌طوری می‌گویند تدریس زبان انگلیسی در مدارس ممنوع است که آدم خیال می‌کند زبان‌هاي محلي شاکی خصوصی تدریس زبان انگلیسی بودند و زبان انگلیسی جا را برای آنها تنگ کرده است.

خود زبان فارسی هم دل خوشی از تدریس‌شدن در مدارس ندارد؛ یعنی زبان فارسی برای خودش کلی شاعر و نویسنده دارد، بعد شما کتاب فارسی دبستان و دبیرستان را ورق می‌زنی، عین برنامه‌های تلویزیون است. درواقع خود ما وقتی کتاب فارسی مدرسه را ورق می‌زنیم، یک لغت‌نامه می‌گذاریم کنار دستمان ببینیم چی شد.

خلاصه که حرف درشت ما این است که اصل زبان هم نه زبان فارسی است، نه زبان انگلیسی، نه زبان ترکی، نه زبان عربی و نه زبان ژاپنی. اصل زبان، زبان سرخ است که سر سبز را بر باد می‌دهد که خوشبختانه این زبان جایی تدریس نمی‌شود و نهایتا زبان چرب‌زبانی و پاچه‌خواری آموزش داده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صدای ملت

      زبان هم رفت دنبال تلگرام....اما همش خیال باطله...تکنولوژیه امروز بدون زبان انگلیسی کارایی نداره...افسوس بر دولتمردان ما

    • هادی

      دمت گرم خوب گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج