۶۵۸۶۴۲
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

غفاری: انقلاب نکردیم که یک وعده غذا بخوریم

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: نظام جمهوری اسلامی و کشور دشمن دارد و دشمنان هرجا ساز ناکوکی را ببینند، طمع می‌کنند تا به فضا دامن بزنند اما اگر مسئولان درست عمل کنند دشمنان خفه می‌شوند.

خبرآنلاین: یک فعال اصلاح‌طلب گفت: نظام جمهوری اسلامی و کشور دشمن دارد و دشمنان هرجا ساز ناکوکی را ببینند، طمع می‌کنند تا به فضا دامن بزنند اما اگر مسئولان درست عمل کنند دشمنان خفه می‌شوند.

حجت الاسلام هادی غفاری درباره ضرورت تحلیل و ریشه یابی درست مسئولان از تجمعات اعتراضی اخیر و سوق ندادن همه علل و عوامل به خارج مرزها به خبرآنلاین گفت: اگرچه مسئولان به نقش عوامل خارجی در ناآرامی‎های اخیر اشاره کردند اما خودشان می دانند که زیربنا و عوامل اتفاقات اخیر چیست؟ مگر آنکه بخواهند خود را گول بزنند که این کار ناشایستی است.

وی با اشاره به عواقب ریشه یابی نادرست مسائل و وقایع مهم در کشور افزود: وقتی خبری درست تحلیل و ریشه یابی نشود، مسئولان بد نتیجه می گیرند و راه حلی پیدا می کنند که انحرافی است. طبیعتا آثار اقدامات آنها نیز بد می شود. بنابراین اول باید درست ریشه یابی را انجام داد و سپس راه حل درست را پیدا کرد.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به گسست بین نسلی به وجود آمده که در همه نمادهای جامعه قابل رویت است، گفت: ما با دو هدف مبارزه با استبداد داخلی و مبارزه با استعمار خارجی انقلاب کردیم. در در مبارزه با استعمار خارجی بالای ۹۰ درصد موفق بودیم اما در برچیدن استبداد داخلی که مظاهرش در محیط خانواده، کار، جامعه و غیره وجود دارد، باید گام های موثری برداشت.

وی با بیان اینکه مشکلات داخلی ما به خودمان مربوط است و بیگانه حق ورود و دخالت ندارد، افزود: من به عنوان کسی که هیچ فردی جرأت ندارد من را به بیگانه منتسب کند چون تمام جان و سرمایه ام را برای انقلاب دادم و خواهم داد، می گویم در برآورده کردن رشد اقتصادی و رفع موانع کسب و کار، موفق نبوده‌ایم. امروز وضعیت بیکاری، اقتصاد ناسالم و عدم سرمایه گذاری مناسب را در کشور شاهدیم و این مسائل مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه مشکلات صدای مردم را درآورده و مسئولان باید دنبال راه حل باشند، افزود: یک روز یک راننده تاکسی در شیراز من را شناخت و گفت «من قرار بود مدیر یکی از بانک ها شوم اما در گزینش از من پرسیدند نماز شب اول قبر چند رکعت است؟ پاسخ گفتم من اطلاعی ندارم دانشم در حوزه پولی و مالی است. سئوال بعدی پرسیدند، کفن مرده چند تکه است؟ گفتم از مسائل شرعی مربوط به مردگان آگاهی ندارم. خلاصه در گزینش رد شدم و حالا راننده تاکسی شدم». این رفتارها وقتی برای افراد مختلف اتفاق می افتد جمع می شود و جایی بیرون می زند.

غفاری گفت: مسئولان باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. برخی ائمه جمعه مطالبی را بیان می کنند که درست نیست. مثلا آیت‌الله جنتی در نمازجمعه گفت «اگر سه وعده نتوانستیم غذا بخوریم دو وعده یا یک وعده غذا بخوریم!»؛ مگر ما انقلاب کردیم که ۲ وعده غذا بخوریم، خیر ما انقلاب کردیم ۳ وعده غذا بخوریم، یک وعده غذا هم در یخچال مان باشد! یا امام جمعه مشهد گفته است «مردم اشکنه بخورند» مگر الان دوره اشکنه خوری است؟ به یک جوان که تحصیلات عالیه دانشگاهی دارد نمی توان گفت «برو اشکنه بخور». این راهپیمایی‌های اعتراضی اخیر زخمی بود که سر باز کرد و نشان داد راهی که می رویم درست نیست. بنابراین نباید در تحلیل وقایع اخیر به بیراهه رفت.

عضو مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی دشمن دارد و دشمنان هرجا ساز ناکوکی را ببینند، طمع می کنند تا به فضا دامن بزنند. اما اگر مسئولان درست عمل کنند دشمنان خفه می شوند. حتی اگر شعار بدهند و تلاش هم بکنند نتیجه نمی گیرند. بنابراین اگر مسئولان مشکلات اقتصادی مثل بیکاری را درست حل کنند، مطمئنا دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرگ خاموش

      ولا خدا میدونه که من از هفتاد کیلو شدم چهل وهشت کیلو ازبس یک درمیون غذا خوردم ولی بچه هامو چیکار کنم که سوتغذیه گرفتن وقتی نگاه به رنگ زردوبریده بچه ها م نگا میکنم جگرم میسوزه هرروز به خودکشی فکر میکنم

    • ناشناس

      درود به شیری که خوردی ...ولی از نگاه جناح بندیه خودت نباشه خیلی مردتشریف داری .

    • بدون نام

      رحمت به شیر مادرت که درست میگویی به خدا قسم اگر مسولین تمام قد در جهت رفاه وسربلندی ملت وکشور گام بردارند با وجود چنین رهبر فرزانه ای که داریم وچنین ملت نجیبی و اینچنین کشور پر از نعمت .هرگز نه در دنیا کم می آوریم نه هیچ دشمنی جرات دست اندازی به چنین کشوری را نخواهد داشت

    • حق الناس

      اقای غفاری. عزیز پس قبول دارید اگر فقر از. دری. وارد شد ایمان از درب دیگر خارج میشود دعا کنیم وضعیت اقتصادی بدتر نشود

    • بدون نام

      درود خدا بر جناب غفاری مرد درست کارو درست گو شما دین داری که هرف دل مارو زدی

      پاسخ ها

      • ژیلا

        حرف حق زدی درود به شرفت

      • علی امانی

        درود خدا بر مرد ازاده اندیش که اگر در مملکت افکار مسولین برای رفع مشکلات بود به این زار و گرفتاری نمیافتدایم و الان اوصاع بهتر بود اقا اگر با مردم رو راست باشند مردم جان فدا هستن ولی حیف که بین حرف و عمل خیلی فاصله است

      • بدون نام

        زیاد خوشحال نباشید اگر ایشان هم درراس کار بود این حرف هارا نمیزد

      • بدون نام

        اگه این مرد و میشناختی یک چیز دیگه میگفتی

      • ناشناس

        درست کار .....

    • بدون نام

      قربون حرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشکنه هم بخدا خانواده ها ندارن آیا بیش از سه میلیون متعاددر کشور وجود دارد که اشکنه هم بخدا گیر شان نمی آید زیراکه زیر این پل ودرون فاضلاب زندگی میکنند

    • بدون نام

      مردم اگر بعضی تبعیض هارانبینن حتا اگر یک وعده هم غذا بخورن صداشون درنمییاد ولی ازاینکه میبینن بعضی حقوق نجومی میگیرن بعضی هم آنقدر نمیگرن که شکم بچه شونا سیر کنن.تازه با ای وضعیت یارانشانهم قطع کردن اگر خودشون بودن چه میکردن صداشون درنمی آمد.

    • بدون نام

      آقای غفاری ممکنه بعضی از این شعارای عوام فریبانه ات درست باشه. و برای نوجوانان و جوانان امروز که سابقه. مسئولیتهای شما رو یاد ندارن. جذاب باشه اما قطعا اونهایی که میان سالن و سابقه شما در مجلس ومسولیت های دیگر بیاد میارن خیلی جالب که نیست. هیچ ! وخیلی هم مضحکه. وقتی خودت مسئول بودی یکی از کاراهای مفیدی که کردی و هیچ منفعت شخصی توش نبردی .به ما بگو تا ماهم بدانیم .....

    • k m

      خدا رو شکر حداقل کسی به فکر بیچاره هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج