جاباما
۶۵۸۶۴۸
۱۶ نظر
۷۰۲۹
۱۶ نظر
۷۰۲۹
پ

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

ظهور دوباره فیلم های ژانر وحشت در سال های اخیر باعث شده که بار دیگر بسیاری از فیلم سازان سرشناس به این ژانر روی آورده و برخی دیگر از فیلمسازان نوظهور نیز بهترین فیلم هایشان را در این ژانر بسازند که البته با استقابل قابل توجهی از جانب تماشاگران و منتقدان روبرو شده اند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: ظهور دوباره فیلم های ژانر وحشت در سال های اخیر باعث شده که بار دیگر بسیاری از فیلم سازان سرشناس به این ژانر روی آورده و برخی دیگر از فیلمسازان نوظهور نیز بهترین فیلم هایشان را در این ژانر بسازند که البته با استقابل قابل توجهی از جانب تماشاگران و منتقدان روبرو شده اند.
جالب این که همان روزهای اول سال ۲۰۱۷ انگار دنیای هالیوود وارد یک کابوس جان کارپنتری شد که ۱۲ ماه طول کشیده و سالی بسیار موفق تر از قبل را برای این ژانر رقم زد. در این میان یکی از فیلم های ترسناک سال که بر اساس رمانی از استفن کینگ ساخته شده بود نه تنها یکی از پرفروش ترین فیلم های سال شد که حتی بسیاری از فیلم های ابرقهرمانی و دنباله دار را نیز در گیشه پشت سر گذاشت. یکی دیگر نیز شانس زیادی برای دریافت جایزه اسکار دارد و شاید پس از فیلم «سکوت بره ها» بتواند این جایزه معتبر را بدست آورد. در کل باید گفت که سال ۲۰۱۷ سال بسیار موفقی برای ژانر ترسناک بوده و در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین فیلم های ترسناک این سال آشنا کنیم.
اخطار: از آنجایی که در این مطلب به ناچار باید به داستان این فیلم ها پرداخت از کسانی که این فیلم ها را ندیده و سعی دارند این فیلم ها را ببینند توصیه می کنیم که از خواندن ادامه متن خودداری نمایند.

10- آب نبات شیطان
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

دومین فیلم ترسناک شان بایرن به نام «آب نبات شیطان» (The Devil's Candy) داستان نقاش ناشناس و همسر و فرزندش را روایت می کند که به یک خانه جدید نقل مکان می کنند که در گذشته شکنجه و قتلی وحشتناک در آن رخ داده است. در نهایت این نقاش رفته رفته تسخیر می شود و باید با قاتلی که در خانه است مبارزه کند. اما چیزی که باعث جذابیت این فیلم می شود آهنگ متن و موسیقی های متالی است که در طول داستان فیلم شنیده می شود و در برخی از موارد از یک گیتار نمادین که ابزار قتل بوده است بیورن می آید.

۹- طعمه
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

فیلم «طعمه» (The Lure) یک فیلم لهستانی عجیب است که بدون شک از دیدن آن احساس خوبی پیدا نخواهید کرد. در برخی از صحنه های فیلم آگنیژکا اسموژینسکا به یاد فیلم کلاسیک و کالت «شبح بهشت» (Phantom of the Paradise) ساخته برایان دی پالما خواهید افتاد. در هر دو از فیلم های موزیکال کلاسیک هالیوود الهام گرفته شده و از همان ابتدای اکران نیز تکلیف آن ها مشخص بود که به یکی از فیلم های فراموش نشدنی ژانر ترسناک تبدیل خواهند شد. در این فیلم دو دختر زیبا در قالب یک گروه موسیقی در یک کلوب شبانه شروع به اجرای برنامه می کنند. این فیلم هیچ شباهتی به آن چه که تاکنون در سینما دیده اید ندارد و هر بار اتفاقاتی رخ می دهد که شاید به راحتی نتوانید آن ها را درک نمایید. این فیلم اگر چه بسیار عجیب و غریب است اما در عین حال تراژیک، جذاب و کنایه آمیز نیز هست.

8- رام نشده
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

آمات اسکالانته، فیلمساز مکزیکی که جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن برای فیلم «هلی» (Heli) را بدست آورد که شاید کسی انتظار آن را نداشت. این فیلم داستان کارتل های مواد مخدر در کشور مکزیک را به تصویر می کشد. اسکالانته بار دیگر جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره ونیز را برای فیلم «رام نشده» (The Untamed) بدست آورد که اتفاق غیرقابل باورتری به نظر می رسید زیرا این فیلم بسیار عجیب تر از فیلم قبلی اسکالانته بود. این فیلم داستان یک موجود فرازمینی شبیه اختاپوس را روایت می کند که در یک طویله زندگی کرده که دیگران را وسوسه می کند. در این میان خانواده جوانی که در همان حوالی زندگی می کنند رفته رفته به این موجود جذب می شوند. در کل می توان گفت که این فیلم قصد دارد رابطه انسان با نیمه تاریک و سرکوب شده میل جنسی او را نشان دهد که بسیار جالب و پیچیده به تصویر کشیده می شود.

۷- در شب می آید
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

در فیلم «در شب می آید» (It Comes At Night) دومین ساخته تری ادواردز شولتس پس از فیلم «کریشا» (Krisha) داستانی پساآخرالزمانی با بازی جوئل ادگرتون، کارمن اجوگو و کلوین هریسون جونیور روایت می شود که در آن یک خانواده پس از یک اتفاق بسیار بد که نسل بشر را در آستانه نابودی کامل قرار داده در یک کلبه جنگلی زندگی کرده و ناگهان مجبور می شوند خانواده ای دیگر را به خانه خود راه دهند. در ابتدا به نظر می رسد که آن ها رابطه خوبی با هم خواهند داشت اما رفته رفته اتفاقاتی رخ می دهد که به بی اعتمادی این دو خانواده و خشونت منجر شده و نهایتا وقایعی تراژیک برای دو طرف رخ می دهد. شاید فکر کنید در دنیایی که «مردگان متحرک» ساخته شده دیگر نیازی به چنین فیلم هایی نیست اما شولتس در این فیلم به اهمیت خانواده می پردازد و سیر داستانی جذاب و بازی های خیره کننده این فیلم را به یک ضرورت و نه زیاده روی تبدیل کرده است.

6- بازی جرالد
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

داستان «بازی جرالد» (Gerald's Game) یکی از داستان های تاریک استفن کینگ بود که بسیاری آن را غیرقابل تبدیل به یک فیلم می دانستند. این تریلر کامیک ترسناک در مورد یک زن است که ناگهان بیدار شده و خود را با دست های بسته شده در رختخواب می یابد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های ژانر ترسناک سال است و مایک فلاناگان کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشته و کارلا گیوگینو نیز یکی از بهترین بازی های سال را در این فیلم انجام داده است. در سالی که زنان قربانی بسیاری بپا خواسته و داستان های تلخ گذشته خود و آزارهای جنسی را رسانه ای کردند این فیلم نیز داستان مشابهی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می کشد.

۵- شکارچیان عشق
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

فیلم «شکارچیان عشق» (Hounds of Love) که اولین فیلم بن یانگ، کارگردان استرالیایی است یک فیلم ترسناک است که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و تماشای آن بسیار سخت خواهد بود. این فیلم داستان ربوده شدن، شکنجه و مورد تجاوز قرار گرفتن یک دختر جوان توسط زوجی در حومه شهر را روایت می کند که چندین نفر را به قتل رسانده اند. نکته مهم در مورد این فیلم غنای روانشناسانه ی آن است به خصوص زمانی که پای زن شرور داستان به میان می آید و نقش آن را اما بوث به زیبایی هر چه تمام تر بازی کرده است. در این فیلم ۱۰۸ دقیقه ای ذهنیات شخصیت زن داستان که به شوهر قاتل و متجاوز خود هر کمکی که می تواند می کند بررسی می شود.
اگر چه در رابطه او با شوهرش برخلاف ظاهر ماجرا شکاف های عمیقی وجود دارد و دختر داستان قصد دارد با تاکید بر همین شکاف ها از دست این دو فرار کند اما شخصیت زن شرور داستان همکاری خود با شوهرش را نشانه ی عشق بی مثال خود به همسرش می داند حتی اگر این عشق او را به سمت زیر پا گذاشتن اصول انسانی و اخلاقی سوق دهد.

4- کشتن گوزن مقدس
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

فیلم جدید روانشناسانه ی یورگوس لانتیموس با نام «کشتن گوزن مقدس» (The Killing of A Sacred Deer) یک چالش است که رابطه ی عجیب و سایکوپاتیک بین یک جراح (کالین فارل)، همسرش (نیکول کیدمن) و دو فرزندش از یک طرف و یک غریبه را روایت می کند که شرارت و بدخواهی او به اندازه نحوه ی ماکارونی خوردنش کثیف و خطرناک است. اگر چه نباید بازی خیره کننده فارل و کیدمن و صحنه پردازی شبه کوبریکی لانتیموس را در این فیلم نادیده گرفت اما «کشتن گوزن مقدس» را باید فیلم بری کیوگان دانست که امسال در فیلم «دانکرک» کریستوفر نولان نیز حضور داشته و ترس سورئال فیلم را در قالب چهره آرام و رفتار ظاهراً طبیعی خود به شیوه ای ترسناک به تصویر می کشد.

۳- مادر!
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

قابل درک است که چرا سینماروها علیه فیلم «مادر!» (Mother!) آخرین ساخته عجیب و غریب دارن آرونوفسکی قیام کردند. این فیلم در واقع کابوسی فراطبیعی بود که با موسیقی اندک خود چه از لحاظ جسمی و چه روحی جنیفر لارنس را تحت فشار قرار داد. این فیلم داستان یک فرقه مذهبی را روایت می کند که نوزاد تازه بدنیا آمده شخصیت اصلی فیلم را کشته و می خورند. اگر چه این فیلم از جانب منتقدان و بخصوص از جانب تماشاگران مورد غضب قرار گرفت اما باید آن را یک فیلم متمایز و زیبا از یکی از بهترین کارگردانان عصر حاضر دانست. اگر چه تماشای این فیلم بسیار سخت بوده و بسیار بیشتر از تحمل تماشاگران بود اما «مادر!» فیلمی است که بعد از تماشای آن دیگر فراموشش نخواهید کرد.

2- خام
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

از زمان اکران در جشنواره کن 2016، فیلم ترسناک و مشمئز کننده «خام» (Raw) ساخته جولیا دوکورنا رفته رفته به یکی از هنرمندانه ترین فیلم های ترسناک سال 2017 تبدیل شد. داستان محسوس اما غیرطبیعی یک زن جوان گیاهخوار که با حضور در دانشکده دامپزشکی طعم گوشت خام را می چشد بسیاری از تماشاگران این فیلم را بیهوش کرده و بسیاری نیز سالن های سینما را ترک کردند اگر چه داستان این فیلم نامانوس و ناشناخته است اما هنر کارگردان باعث شده که آن را حس کنید، درست مانند ویروسی که از درون شما را می خورد. بدون شک این فیلم علی رغم بودجه ناچیز و داستان عجیب و غریبش حرف های تازه زیادی برای گفتن در ژانر ترسناک دارد.

۱-برو بیرون
بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۷

از گذشته های دور فیلمسازان از ژانر وحشت به عنوان محملی برای رساندن پیام های اجتماعی استفاده کرده اند اما فیلم «برو بیرون» (Get Out) ساخته جوردن پیلی تماشاگر را شگفت زده می کند و وقتی که پیام داستان را دریافت می کنید از خود می پرسید که چرا تابحال چنین فیلمی با چنین پیامی ساخته نشده است. اما باید گفت که هیچ کسی به زیبایی و شوخ طبعی و البته تاثیرگذاری پیلی نمی توانست این فیلم را بسازد. این فیلم در کنار پرداختن به نژادپرستی خاموش و ظاهراً انکار شده در جامعه آمریکا دنیای واقعی موجود در میان لیبرال های سفید پوست را به تصویر می کشد که همزمان با آن به داستان های ناخوشایند جانبی نیز پرداخته می شود اما هیچ گاه این پراکندگی پیامی، تمرکز و انسجام فیلم را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

اگر چه بسیاری انتظار داشتند که پرفروش ترین فیلم ترسناک سال و تاریخ یعنی فیلم «آن» (It) ساخته اندی موشتی نیز در این فهرست وجود داشته باشد اما این فیلم مانند قطعاتی مجزاست که به هم وصل شده اند و شاید از نظر نویسنده زیبایی ده فیلم ترسناک برتر سال را نداشت. فیلم دیگری که در این ژانر درخشش قابل توجهی در سال 2017 داشت فیلم «شکاف» (Split) ساخته جدید ام نایت شیامالان بود که فیلم بسیار خوبی بود اما شاید به اندازه کافی برای قرار گرفتن در این لیست خوب نبود. از دیگر فیلم های ترسناک خوب سال نیز می توان به فیلم های «زندگی» (Life)، «درمانی برای خوب بودن» (A Cure For Wellness) و «فرقه چاکی» (Cult Of Chucky) اشاره کرد که علی رغم زیبایی های خود نتوانستند جایی در میان ده فیلم برتر ترسناک سال داشته باشند. برخی از فیلم های دیگر نیز به دلیل این که خود ملغمه ای از چندین ژانر بوده و نمی توان آن ها را صرفاً فیلم هایی ترسناک نامید از این لیست جدا ماندند هر چند به نوبه ی خود فیلم های تحسین کننده بودند. از میان این فیلم ها می توان به فیلم تحسین شده ی «شکل آب» (The Shape Of Water)، «تلما» (Thelma)، «آنابل: خلقت» (Annabelle:Creation)، «تغییر شکل» (The Transfiguration) اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همشون مسخره و اعصاب خورد کن هستند نبینید بهتره

    • محمدجواد

      بیشترشون اصن ترسناک نیستن ولی فیلمای قشنگین
      یکیش گت اوت

    • بدون نام

      بچه ها شکارچیان عشق قشنگه؟ یا تاثیر گذاره ؟؟ مثلا فیلمیه که هیچ وقت یادت نمیره؟؟

    • بدون نام

      "بچه ها شکارچیان عشق قشنگه؟ یا تاثیر گذاره ؟؟ مثلا فیلمیه که هیچ وقت یادت نمیره؟؟"

      از اونايي هست كه هرگز يادت نميره و توو همه ي كابوس هات حضور خواهد داشت

    • بدون نام

      get out اصلا ترسناک نیست ؛ فیلم خوبی هم نیست . ولی بخاطر مسائل سیاسی و نژادی مطرح شده که حال و هواش بیشتر به درد مردم آمریکا می خوره . امتیاز فیلم 4 از 10
      raw اصلا ترسناک نیست ؛ فیلم تو مایه های چندش طوری ؛ نبینین بهتر . امتیاز فیلم 4 از 10
      mother فیلم و نوع نگاه کارگردان نکته جذابش ؛ ولی این فیلمم تو مایه های چندش طوری مخصوصاً آخراش ؛ ولی بخاطر مسائل مطرح شده داخل فیلم ببینین بهتر . امتیاز 7 از 10

      پاسخ ها

      • Omid

        همه رو نوشتی نبینیم. پس کدومو ببینیم؟ منکه پیشنهاد میکنم فیلم مادرو ببینید!

    • امیر

      it

      پاسخ ها

      • بدون نام

        it قشنگه

      • بدون نام

        عالی . قسمت دومش هم که اومد

    • بدون نام

      از این فیلمای تاثیرگزار کلاسیک و سوهان کشینندهٔ روح خیلی بدم میاد مخصوصا فیلم خام !!!

    • بدون نام

      ولی آبنبات شیطان قشنگه

    • مهدی

      پس کو keep watching????????.اگه ببینین قول میدم عاشقش میشین.

    • ایرانی

      از فیلم های ترسناک بدم میاد ، ولی با این حال ناخودآگاه به سمتشون کشیده میشم!!!

    • ایرانی

      از فیلم های ترسناک بدم میاد ، ولی با این حال ناخودآگاه به سمتشون کشیده میشم!!!

    • علی حیدری

      من عاشق فیلم طعمه شدم به کسانی که فیلم ترسناک دوست دارن طعمه را توصیه میکنم

    • بدون نام

      عالی ان ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج