۶۵۸۸۲۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

آیت‌الله همدانی: مسلمانان برابر زر و تزویر قیام کنند

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: مسلمانان جهان همواره باید در برابر زر و تزویر قیام کنند و تا زمان ظهور ولی عصر(عج) این قیام تداوم دارد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله «حسین نوری همدانی» امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با وی با اشاره به یوم الله ۱۹ دی ماه عنوان کرد: قیام خونین ۱۹ دی در پی توهین به امام خمینی(ره) شکل گرفت و مردم خشم و انزجار خود را از طاغوت نشان دادند.

این مرجع تقلید شیعه افزود: در خصوص قیام مسلمانان علیه ظلم و کفر معانی و عبارات زیادی وجود دارد و نشان می دهد مسلمانان جهان همواره باید در برابر زر و تزویر قیام کنند و تا زمان ظهور ولی عصر(عج) این قیام تداوم دارد.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که به قیام رسول خدا امر کردیم و ایشان از جانب ما عهده درا قیام بزرگی شد؛ این قیام پیامبر(ص) تحولات زیادی در جهان به وجود آورد و بسیاری از افراد را نسبت به دین مبین اسلام خاشع و خاضع کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به مسلمانان یادآوری هایی دارد و می گوید خداوند به شما ماوا داد تا در قلب و جان دیگران جای بگیرند.

این مرجع تقلید شیعه اظهار داشت: طبق این آیات مسلمانان فراموش نکنند زمانی را که زیر سلطه کفار بودند کل آزادی خواهان جهان با شما پیوند دارند شما از نظر فرهنگی و سیاسی و اقتصادی ضعیف بودید و خوف می کردید و خود را ضعیف می دانستید اما خداوند به شما قدرت داد.

وی گفت: قرآن کریم در مورد قیام انبیای الهی آیاتی دارد که طبق آن قیام حضرت ابراهیم(ع) در برابر نمرود و حضرت موسی(ع) در برابر فرعون از آن جمله می باشد.

آیت الله نوری همدانی در مورد جایگاه شهر قم نیز بیان کرد: اهل‌بیت(ع) هم به شهر مقدس قم توجه ویژه‌ای داشته‌اند و روایات زیادی از این شهر داریم و حتی در حدیثی از قم به معنای قیام یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: حتی در کتاب تاریخ قم، از امام موسی کاظم(ع) نقل‌ شده است که مردی از قم برمی‌خیزد و مردم را به‌حق دعوت می‌کند؛ از علائم حقانیت آخرالزمان تاریخ قم است در این باره امام صادق(ع) فرمودند زمانی خواهد رسید که اهل قم بر تمام مردم زمین حجت می‌شوند و صدای اسلام ناب محمدی را در تمام دنیا از قم می‌شنوند.

وی یادآور شد: ما باید به دنیا نشان دهیم قدرت ما ولایی است و می توانیم در یک روز جمعیت کثیری را جمع کنیم بدانید که ما قدرت داریم و شما ابرقدرت ها در برابر ما قدرتی ندارید این نظام ولایی است که دارای چنین قدرتی می باشد.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: ما باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و این راه مذهب و دین ما می باشد، ماوا در قلب دیگران است همان گونه که نظام جمهوری اسلامی در دل ضعیفان ماوا دارد خداوند به شما نصرت داد.

وی گفت: برکات انقلاب زیاد است و باید شکرگزار آن باشیم حفظ این نظام رسالت سنگینی است و باید اقتدار و عزت انقلاب را در جهان نشان دهیم.

این مرجع تقلید شیعه یادآور شد: هیچ حکومتی چنین قدرتی ندارد و این قدرت اهل‌بیت(ع) است روزهایی که زیر سیطره استکبار بودیم را فراموش نکنید که تعدادمان بسیار اندک بود، اما امروز جمعیت ما خیلی بیشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فدایی وطن

      حضرت آیت الله, خب الانم که مردم همین کارو کردن دربرابر زر و زور و تزویر مفسدان و رانتخواران و نجومی بگیران کردن...

    • بدون نام

      نمیشه

    • بدون نام

      پس تظاهرات مردمم میتونه علیه زر و تزویر برخی از مسئولین به پا خیزند

    • بدون نام

      منظور جنابتان از زر همان حقوق های چند ده میلیونی یاهم صدمیلیونی است یاحقوق ماهیانه900واندی است؟

    • بدون نام

      بسمه تعالی باسلام خدمت ایتالله همدانی ماازشما بعنوان مرجع تقلید وعالمی بزرگ تقاضا داریم که برای رسیدگی به فقرا وقشر ضعیف واسیب پذیر جامعه ایران فتوای رسیدگی بفرمایید ممنون ماهمه درفقروبیکاری گرفتاریم بدادمان برسید ...

    • بهروز

      اگه قراره انسان مسلمان در برابر تزویر وظلم قیام کنه سنگ رو سنگ بند نمیا, خدا خودش ظالم رو به سزاش میرسونه فقط لازم انسان خدا رو واقعی درک کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج