جاباما
۶۵۸۸۹۷
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

از دانشگاه علم و صنعت، بازداشتی نداشتیم

رئیس دانشگاه علم و صنعت مطالبه‌گری دانشجویان در دانشگاه‌ها را نوعی از مطالبه‌گری اجتماعی تعریف کرد و گفت: دانشجویان به عنوان قشر آگاه جامعه می‌توانند مطالبات جامعه را به صورت کاملا متمدنانه در دانشگاه‌ها پیگیری کنند و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

ایسنا: رئیس دانشگاه علم و صنعت مطالبه‌گری دانشجویان در دانشگاه‌ها را نوعی از مطالبه‌گری اجتماعی تعریف کرد و گفت: دانشجویان به عنوان قشر آگاه جامعه می‌توانند مطالبات جامعه را به صورت کاملا متمدنانه در دانشگاه‌ها پیگیری کنند و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

دکتر محمد علی برخورداری ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه هیچ دانشجویی از دانشگاه علم و صنعت در تجمعات اخیر بازداشت نشده‌، اما دانشجویانی از دانشگاه‌های دیگر بازداشت شده ‌اند و مسائل آنها توسط مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم، پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فضای باز فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت، تصریح کرد: معمولا تشکل‌های مختلف دانشجویی با عقاید متفاوت درخواست خود را برای برگزاری هر برنامه‌ای که مد نظر داشته باشند، مطرح می‌کنند، دانشگاه نیز درخواست‌های آنهای را که در شمول مقررات و قوانین تعریف شده باشد مورد بررسی قرار داده و در صورت تایید موافقت خود را اعلام می‌کند. این گونه نیست که امکان فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان طیف‌ها و جناح‌های مختلف به صورت سلیقه‌ای و با سخت‌گیری‌های خاصی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت، همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ای یا درخواستی از سوی تشکل‌های دانشجویی وجود نداشته که با مخالفت دانشگاه مواجه شود مگر این که فرد سخنران در آن برنامه محدودیت یا موانع قانونی داشته باشد که در این زمینه نیز همکاری‌های لازم با تشکل‌های دانشجویی صورت می‌گیرد تا فرد دیگری همسو با آن درمراسم دعوت شود.

دکتر برخورداری همچنین به اهمیت و نقش مطالبه‌گری دانشجویان در کشور اشاره کرد و گفت: اینگونه نیست که دانشجویان مطالبه‌گری خود را فقط در حوزه دانشجویی و صنفی محدود کنند. دانشجویان به عنوان قشر روشن فکر جامعه همواره مطالبه گر موضوعات اجتماعی بوده‌اند و دانشگاه نیز در طول تاریخ نقش مطالبه‌گری داشته. بنابراین نباید به هیچ عنوان مطالبات اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها کم رنگ شود چرا که این مطالبات در تعیین سرنوشت و آینده کشور بسیار مهم و تعیین کننده است.

به گفته‌ی وی، با توجه به این که دانشجویان قشر آگاه جامعه به حساب می‌آیند. بنابراین در موارد کمتری مطالبه‌گری آنها دچار تخریب خواهد شد. چرا که آنها قشری هستند که به صورت متمدنانه مطالبات خود را به اشکال مختلف از جمله تجمع بیان می‌نمایند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد:‌ مصونیت بعد از بیان دیدگاه از جمله موارد مهمی است که باید در مورد دانشجویان رعایت شود. امری که در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و عمده تخلفات دانشجویان در همان دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما این که در خارج از دانشگاه چه اتفاقی ممکن است برای این دانشجویان بیفتد در اختیار مسئولان دانشگاه نیست.

دکتر برخورداری در پایان با تاکید بر این که جایگاه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: به نظر من یکی از موانع اصلی برگزاری این کرسی‌ها این است که هنوز مساله‌ آزاد اندیشی در بین دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی آن گونه که باید نهادینه نشده و درخواست‌های کمی از سوی دانشجویان برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به دست ما می‌رسد و به نظر من دانشجویان باید در این زمینه فعالتر ورود پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      کمی حیا کنید بچه های مردم‌ رو ازاد کنید

    • بدون نام

      سلام به جای دستگیری این و اون البته اونایی که به پرچم ایران یا احترام مقدسات را نگه نداشتن حقشونه دستگیر و مجازات بشن اما نباید اینو نادیده گرفت که خیلی از عموم آحاد جامعه دارن از فقر میمیرن بیشتر اعتراضات به خاطر فشار اقتصادی هستش وگرنه مردم نظامو دوست دارن با دستگیری این و اون مشکلی حل نمیشه برین ریشه مشکلات مردم مظلوم را پیدا کنید ریشه تبعیض و ناعدالتی را پیدا و حلش کنید. یکی با مدرک ارشد یا حتی دکتری بیکاره و دیگری با مدرک دیپلم پشت میز اداری مثلا بانک نشسته و ماهی بالای چهار میلیون تومان پول میگیره مشکل بزرگ جامعه ما اینهاست کمتر کسی در پست و مقام واقعی خودش نشسته تا این تبعیضات و پارتی بازیها هست مشکل جامعه ما حل نمیشه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج