۶۵۸۹۱۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

آتش و خشم در کاخ سفیدِ دونالد ترامپ

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم مایکل وولف نوشت: «آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ» عنوان کتابی از «مایکل وولف» است که از یک روز پیش از آنکه به دست مردم امریکا برسد، جنجال‌های بسیاری برپا کرد. در این کتاب که حاصل مصاحبه و گفت و شنودهای وولف با شماری از کارکنان کاخ سفید و اطرافیان «دونالد ترامپ» است، به عادات و رفتارهای شخصی ترامپ و ماجراهای او درکاخ سفید پرداخته شده است.

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم مایکل وولف نوشت: «آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ» عنوان کتابی از «مایکل وولف» است که از یک روز پیش از آنکه به دست مردم امریکا برسد، جنجال‌های بسیاری برپا کرد. در این کتاب که حاصل مصاحبه و گفت و شنودهای وولف با شماری از کارکنان کاخ سفید و اطرافیان «دونالد ترامپ» است، به عادات و رفتارهای شخصی ترامپ و ماجراهای او درکاخ سفید پرداخته شده است.
ترامپ پیش از انتشار این کتاب، با برملا شدن بخش‌هایی از آن که می‌تواند پرونده «روس گیت» را قطورتر کند، تلاش وافری به خرج داد تا مانع انتشار آن شود. اما تلاش‌های او ناکام ماند و در نهایت این کتاب در نیمه شب شنبه به وقت تهران به طور گسترده توزیع شد.
ترجمه این کتاب را در قالب «پاورقی» در سایت «ایران آنلاین »(www.ion.ir) و روز بعد در روزنامه «ایران» مطالعه کنید.
{میهمانی} شب از ساعت شش و نیم، در میان قدرتمندترین مردان که اکنون به محدودیت زمانی کمتر و کمتر توجه می‌کردند، شروع شد اما استیو بنن دیر کرده بود. بنن قول داده بود که برای دیدن راجر ایلز، مدیرعامل سابق شبکه فاکس نیوز و مهم‌ترین شخصیت رسانه‌های دست راستی و مربی گاه به گاه خود، به این میهمانی شام که دوستان مشترک در خانه‌ای ویلایی در گرینویچ ویلیج ترتیب داده بودند، برود. روز بعد، چهارم ژانویه ۲۰۱۷، که کمی بیشتر از دو هفته به مراسم تحلیف دوستش، دونالد ترامپ، به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری امریکا زمان باقی مانده، ایلز می‌خواست به پالم بیچ کالیفرنیا برود تا دوران بازنشستگی‌ اجباری‌اش را که خود امیدوار بود موقتی باشد، طی کند.
برف شدیدی می بارید و یک لحظه برای رفتن به مراسم شام تردید به دلش انداخت. ایلز ۷۶ ساله، با تاریخچه‌ای طولانی در مسائل مربوط به اندام زنان، در حالی که به سختی راه می‌رفت همراه با همسرش - بث - از خانه‌اش در هادسون با احتیاط در خیابان‌های لغزنده منهتن در حرکت بود. اما ایلز مشتاق دیدار با بنن بود. الکساندرا پریت، دستیار بنن آخرین اخبار را درباره روند بیرون آمدن بنن از برج ترامپ، مرتب با پیام کوتاه گزارش می‌کرد.
گروه کوچک منتظر بنن بودند، اما شب، شب ایلز بود. او که مثل دیگران از پیروزی دوست قدیمی‌اش دونالد ترامپ مات و مبهوت مانده بود، این دورهمی را با ‌همایش کوچکی درباره بخت و اقبال و پوچی سیاست آماده کرد. قبل از شروع کار فاکس نیوز در ۱۹۹۶، ایلز ۳۰ سال در میان مهم‌ترین کنشگران سیاسی در حزب جمهوری‌خواه فعالیت می‌کرد. او هرچند بابت این انتخابات کاملا شگفت زده بود. اما همچنان قادر بود پیشینه هر فردی را (در این حزب) از زمان نیکسون تا ترامپ به طور مستقیم دنبال کند.
البته او مطمئن نبود ترامپ که چهره‌های متفاوتی از خود به عنوان جمهوری‌خواه، مستقل و دموکرات به نمایش گذاشته بود، بتواند گزینه خوبی برای نامزدی حزب باشد. با وجود این فکر می‌کرد ترامپ را به اندازه دیگران می‌شناسد و مشتاق بود به او پیشنهاد کمک بدهد. علاوه بر این او علاقه داشت وارد گود رسانه‌های راست‌گرا شود و با اشتیاق احتمالاتی همچون نیاز به یک شبکه کابلی را توصیف کرد که راه اندازی آن، به هزینه میلیاردها دلاری نیاز داشت.

ایلز و بنن، که خود را دانش‌آموزان ویژه تاریخ تصور می‌کردند، هر دو یا بخشی یا، کل حوزه‌های تئوری را به طور خودآموز آموخته بودند. آنها این را به حساب هوش کاریزماتیک خودمی‌گذاشتند و با تاریخ و البته به همان اندازه با دونالد ترامپ رابطه‌ای شخصی داشتند. اکنون نیز ایلز با بی‌میلی، دست‌کم برای لحظه‌ای، فهمید که مشعل راست‌گراها را به بنن سپرده است.
مشعلی که با بازی‌های روزگار سوخته است. شبکه فاکس نیوز ایلز، با سود سالانه ۱.۵ میلیارد دلاری‌اش، دو دهه سکان سیاست‌های جمهوری‌خواهان را به دست داشت.
هرچند که اکنون وب‌سایت خبری برایتبارت بنن، با سود سالانه تنها ۱.۵ میلیون ‌دلاری، جلودار شده است. ایلز به مدت ۳۰ سال و تا همین اواخر تنها شخص قدرتمند در عرصه سیاسی محافظه‌کاران بود، با دونالد ترامپ به شوخی و مدارا رفتار می‌کرد اما در نهایت این بنن و برایتبارت بودند که او را برگزیده انتخابات کردند. شش ماه پیش، که پیروزی ترامپ از قلمروی احتمالات به دور بود، ایلز، این متهم به تجاوزهای جنسی، طی اقدام مهندسی شده پسران لیبرال رابرت مرداک از شبکه فاکس نیوز اخراج شد. مرداک ۸۵ ساله محافظه‌کار، سهامدار و مهم‌ترین مرد رسانه‌ای دوران، از شبکه فاکس نیوز اخراج است. سقوط ایلز پایکوبی لیبرال‌ها را به‌دنبال داشت: بزرگ‌ترین دیو سیاه محافظه‌کار در سیاست امروز با موج جدید اجتماعی دود شد و به آسمان رفت. کمتر از سه ماه بعد، ترامپ با پرونده سنگین سوءرفتار و اتهام‌های گسترده‌اش، رئیس جمهوری شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج