۶۵۹۲۷۷
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

تغییر نام، مشکل آموزش و پرورش را حل نمی کند

یک کارشناس مسائل آموزش و پرورش در یادداشتی تلگرامی به خبر تغییر نام این وزارتخانه واکنش نشان داد.

جماران: یک کارشناس مسائل آموزش و پرورش در یادداشتی تلگرامی به خبر تغییر نام این وزارتخانه واکنش نشان داد.

رضا نهضت در یادداشت خود آورده است:

علیرضا کاظمی که به تازگی بر صندلی معاونت پرورشی آموزش و پرورش نشسته است، خبر از تغییر نام وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی و عمومی داده است. معلوم نیست که این تغییر اسم، قرار است چه مشکلاتی از مشکلات عظیم تعلیم و تربیت را حل کند که کاظمی در اولین جلسه رسمی خود با مدیران، آن را ابراز داشته است؟

آموزش و پرورش مشکلات بسیاری دارد که برخی از آنها، به معاونت پرورشی مربوط می‌شوند. با وجود بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در مدارس، مدارس ابتدایی و متوسطه دوم، مشاور تربیتی ندارند. تنها بخشی از مدارس متوسطه اول، دارای مشاور هستند که بسیاری از این مشاوران، رشته‌شان مرتبط نیست و اگر هم مرتبط باشد، وقتی را برای مشاوره به دانش‌آموزان ندارند؛ چرا که وجود تنها یک مشاور، کفاف مدرسه‌ای با ۴٠٠ یا ۵٠٠ دانش‌آموز را نمی‌دهد. ثانیا بیشتر وقت آنان، صرف هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش‌آموزان می‌شود و عملا وقتی برای راهنمایی‌های تربیتی دانش‌آموزان را پیدا می‌کنند.

مشکل اعتیاد در مدارس جدی است. خشونت لفظی و جسمی در میان دانش‌آموزان عادی شده است. متاسفانه شاهد گسترش این خشونت‌های لفظی و جسمی میان برخی دانش‌آموزان و معلمان نیز هستیم. هنوز هم اردوهای تربیتی دانش‌آموزان، مانند راهیان نور، امنیت لازم را ندارند و همچنان شاهد حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری هستیم که خانواده‌ها را عزادار می‌کند. تقریبا هیچ برنامه عملی برای تقویت اخلاق در میان دانش‌آموزان وجود ندارد.

هنوز هم مشکل کنکور، تعلیم و تربیت را فلج کرده و با وجود شعارهای متعددی که داده می‌شود، هیچ راهکاری برای حل مساله کنکور ارایه نمی‌شود. تقریبا هیچ آموزش کاربردی درباره مسائل و مشکلات اصلی جامعه در مدارس داده نمی‌شود. چه قدر درباره محیط‌زیست، آلودگی هوا، کمبود آب، مشکل ترافیک و تصادفات جاده‌ای در مدارس آموزش داده می‌شود؟


با وجود این مشکلات و مشکلات فراوان دیگر، معلوم نیست که چرا معاونت پرورشی به جای طرح این مشکلات و ارایه راهکار برای آنان، سخن از تغییر نام وزارتخانه داده است؟ آیا با تغییر یک اسم، مسمای آن اسم هم تغییر می‌کند؟ آیا اگر به فردی که مو ندارد بگوییم چه زلف‌های بلندی داری، او دارای مو می‌شود؟

اما چرا باید اسم وزارتخانه تغییر کند؟ کاظمی اینگونه پاسخ می‌دهد: «مطابق این سند قرار است وزارت آموزش و پرورش از یک نهاد علمی و آموزشی صرف به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و به «وزارت تربیت رسمی و عمومی» تغییر نام دهد و بر اساس این تغییر نام، نگاه به رویکردهای آن، چه در آموزش و پرورش و چه در جامعه تغییر یابد.»

اولا اینک هم، وزارت آموزش و پرورش یک نهاد علمی و آموزشی صرف نیست؛ نام پرورش برای این است که فقط آن را یک نهاد آموزشی صرف ندانیم؛ اینکه امروز تربیت در مدارس غایب است و جای خود را به کنکور و آموزش صرف داده، عوامل دیگری دارد و ربطی به اسم وزارتخانه ندارد.

ثانیا به فرض، اسم را عوض کردیم، آیا تغییر اسم رویکردها را نیز عوض خواهد کرد؟ ‌ای کاش آقای کاظمی الاهم فالمهم کنند و به جای پرداختن به تغییر اسم و انرژی خود و دوستان‌شان را صرف آن کردن، به فکر راهکار برای مشکلات اصلی آموزش و پرورش باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      یعنی شما از آموزش عبور کردی ...به تربیت رسمی و عمومی رسیدی ...لابد نرخش هم عوض میکنی .....واقعا خسته نباشی

    • بدون نام

      اموزشی که همراهش تولید ثروت وعلم ورفاه نباشه درد بی درمان میشه

    • بدون نام

      بنده یک فرهنگی ام ببخشید با کدوم پول و کدوم آموزش و سرمایه؟؟؟؟؟در مدارس روستایی با هزار خواهش و تمنا از اولیا پول ناچیز و زوری میگیریم به اسم هدیه به مدرسه.در حالی که هدیه داوطلبانه است نه اجباری؟؟؟که همون پول کفاف هزینه ی کاغذ و سوخت رو کفاف نمیکنه.خلاصه با جیب خالی هیچی درست نمیشه.

    • علی

      به جای این بچه بازیها بهتره به طرز آموزش و تعلیم معلمان رسیدگی بشه چرا که اکثرا در مدارس دولتی از درس دادن سر کلاس خبری نیست و دانش آموزان به اجبار سر کلاسهای نیمه خصوصی در اموزشگاهها هدایت می شن تا که مبلغی را از دانش آموزان دریافت کنن

    • فرهنگی

      آموزش وپرورش یک سیستم معیوب است که اگرفکری نشه داره به قهقرا میره
      روزبه روز خرابتر وبی محتواتر میشه
      شما را بخدا فکری کنیدبه خاطر بچه هامون

    • بدون نام

      خیلی خنده داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج