۶۵۹۳۱۲
۳۷ نظر
۵۰۰۶
۳۷ نظر
۵۰۰۶
پ

تعطیلی سه ماهه تابستان هیچ توجیهی ندارد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معتقدیم ساماندهی تقویم آموزشی باید به آموزش و پرورش تفویض شود و در نگاه ما سه ماه تعطیلی تابستان، هیچ توجیهی ندارد.

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معتقدیم ساماندهی تقویم آموزشی باید به آموزش و پرورش تفویض شود و در نگاه ما سه ماه تعطیلی تابستان، هیچ توجیهی ندارد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول در آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس این سند و با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین، برنامه های آموزش و پرورش درحال تغییر و تحول است.

وی ادامه داد: مسئولان وقت آموزش و پرورش در دهه ۸۰ با طرح چند پیش فرض از جمله تغییر نیازهای جامعه، مطلوب نبودن آموزش و پرورش فعلی، عدم شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و دغدغه‌های اولیا در این خصوص، ترغیب به باز خوانی نظام تعلیم و تربیت و تدوین سند آموزش و پرورش شدند.

نوید ادهم افزود: در این سند، نگرش و رویکرد ما از نوع نگاه به آینده است زیرا دانش‌آموزان قرار است در جامعه آینده، زندگی کنند و نیاز به فراگیری مهارت‌های زندگی در آینده دارند؛ بنابراین سعی کردیم در تحولات صورت گرفته از حداکثر فناوری استفاده کنیم و اگر موفق شویم، مفاد موجود در سند را اجرایی کنیم، آموزش و پرورش خوبی خواهیم داشت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، دنیای آینده را دنیای فناوری و اطلاعات خواند و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید مهارت استفاده از فناوری‌های جدید را بیاموزند و به علم روز مجهز شوند زیرا این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در دنیای آینده فرهنگ در زندگی انسان‌ها بسیار موثر و نقش کلیدی دارد پس برای خوب زیستن در دنیای آینده، امروز نظام تعلیم و تربیت باید مهارت های جدید را به نسل آینده بیاموزد و دانش‌آموزان باید مهارت‌های لازم را برای زندگی در دهکده جهانی دارا باشند و از آنجا که جامعه ما یک جامعه دینی است آموزش مهارت‌های اخلاقی در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوید ادهم، اجرای کامل سند تحول بنیادین و تحقق اهداف سند را نیازمند عزم جدی جامعه و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش عنوان و اعلام کرد: تهیه زیرساخت‌های اجرای سند در زمینه‌های مختلف از جمله تغییرات کتب درسی، آموزش معلمان و زیرساخت اقتصادی در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در راه اجرای سند، زیرساخت اقتصادی و کمبود اعتبارات لازمه است و در این راستا به مجلس شورای اسلامی برای دیدن اعتبارات لازم تأکید کردیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، تنوع بخشی به محیط های یادگیری را از جمله زیرساخت تجهیزاتی سند تحول برشمرد و تصریح کرد: فرآیند یادگیری باید علاوه بر محیط های کلاسی در خارج از کلاس‌ها نیز صورت گیرد بنابراین نوع تجهیزات و فضای فیزیکی مدارس در یادگیری دانش‌آموزان موثر است.

وی از افزایش بیش از ۲ برابری پژوهشکده‌های دانش‌آموزی خبر داد و عنوان کرد: حرکت به سمت کسب شایستگی‌ها و تقویت آن در دانش‌آموزان یکی از اهداف و از کلیدواژه‌های سند تحول است.

نوید ادهم، موضوع هویت را یکی از بحث‌های اصلی سند تحول خواند و اظهار کرد: موضوع هویت در دانش‌آموزان باید تقویت شود و این موضوع باید از دوران دبستان آغاز شود تا دانش‌آموز به ایرانی بودنش افتخار کند و همواره به کشورش وفادار باشد.

وی، وضعیت اجرای سند تحول در آموزش و پرورش را رشدیابنده توصیف کرد و افزود: وزیر آموزش و پرورش همانطور که در برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی نیز تأکید کرده بود در برنامه‌های مختلف، اجرای سند تحول را اساسی ترین وظیفه می‌داند و بر عملیاتی کردن آن اصرار دارد؛ بنابراین اگر عزم ملی در اجرای این سند در سطح کشور وجود داشته باشد با تمرکز بر اجرای آن طی چند سال، می‌توان شاهد شکل‌گیری آموزش و پرورشی تأثیرگذار و در خور و شایسته ایران اسلامی باشیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تجهیز همه مدارس کشور به فناوری‌های نوین گفت: در آموزش و پرورش برای به‌روز شدن و مجهز شدن همه مدارس به تجهیزات و فناوری‌های نوین، زیرساخت‌های لازم در اغلب مناطق کشور وجود دارد و امیدواریم با تخصیص منابع بیشتر، مدارس را به فناوری‌های روز تجهیز کنیم؛ البته در راستای توسعه عدالت این زیرساخت‌ها دربرخی مناطق محروم ایجاد شده و با تأمین اعتبارات لازم در سایر مناطق نیز این زیرساخت‌ها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به بحث‌های مطرحه شده در خصوص تعطیلات زمستانی گفت: آموزش و پرورش به تعطیلات مدارس از منظر تعلیم و تربیت و اهداف آموزش و پرورش می‌نگرد و آغاز سال تحصیلی از نظر ما مهرماه و پایانش شهریور ماه است.

نوید ادهم به آخرین مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۷۶ در خصوص تقویم آموزشی اشاره کرد و افزود: معتقدیم ساماندهی تقویم آموزشی باید به آموزش و پرورش تفویض شود و در نگاه ما سه ماه تعطیلی تابستان، هیچ توجیهی ندارد و مصوبه مجلس سد راه ما در تغییر این نوع تعطیلات است بنابراین مصوبه مجلس باید در خصوص تقویم آموزشی اصلاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم‌های متفاوت در سطح کشور نیازمند تقویم آموزشی مختلف هستیم و برای انجام این موضوع می‌توان مثلاً استان‌ها را در چهار گروه تقسیم بندی کرد و متناسب با اقلیم هر گروه تقویم آموزشی ارائه کرد بنابراین آموزش و پرورش با تعطیلات زمستانی مخالف نیست بلکه تحقق آن را منوط به ساماندهی تقویم آموزشی توسط خود آموزش و پرورش می داند البته در این زمینه صحبت‌هایی نیز با سازمان محیط زیست انجام شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص آموزش زبان‌های خارجی در مدارس گفت: موضوع تدریس رسمی زبان‌های خارجی مخصوصا زبان انگلیسی موضوع جدیدی نیست و مصوبه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم؛ از گذشته تدریس رسمی زبان‌های خارجی در مدارس دوره ابتدایی ممنوع بوده و تدریس آن از دوره متوسطه آغاز می‌شود اما در دوره متوسطه تلاش ما همواره بر ارائه باکیفیت درس زبان بوده و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته‌ایم.

وی افزود: در فرایند تغییر کتاب‌های درسی که در راستای اجرای سند تحول صورت گرفته است، سعی کردیم در کتاب‌های جدید زبان، مطالب مفیدی در خصوص تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری و دیداری به بچه‌ها آموزش داده شود و ما معتقدیم زبان دریچه ورود به یک فرهنگ است البته سن خاصی برای آموزش زبان مشخص نشده و این مورد در کشورهای مختلف متفاوت است و ادعا می‌کنیم تغییرات ایجادشده در کتاب‌های آموزش زبان مفید بوده است و این موضوع را کارشناسان مربوطه نیز تأیید کرده‌اند.

نوید ادهم اظهار داشت: در سند تحول سرمایه‌گذاری ما بیشتر روی هویت دانش‌آموزان است بنابراین اگر بنیه زبان فارسی در دانش‌آموزان خصوصاً در دوره ابتدایی تقویت شود؛ این موضوع بر فراگیری سایر درس‌ها موثر است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر نام وزارت آموزش و پرورش گفت: واژه آموزش و پرورش، یک واژه نوظهور در کشور ماست که قدمتی حدود صدساله دارد و ما قبل از آن این واژه را نمی‌بینیم، بنابراین زمانی که ما با نظام آموزشی بین‌المللی مواجه شدیم واژه خارجی مربوطه را به زبان فارسی آموزش و پرورش ترجمه کردیم، این درحالی است که زمان قبل از آن تنها از یک واژه استفاده می‌شده است.

نوید ادهم ادامه داد: از ابتدا در این موضوع کژتابی وجود داشت و مخالفینی هم داشت البته دو واژه «آموزش» و واژه «پرورش» لازم و ملزوم یکدیگرند؛ در سند تحول نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که یک‌واژه انتخاب کنیم که هردو مفهوم را برساند و پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که واژه «تربیت» پیشنهاد شود زیرا واژه تربیت، آموزش را نیز در بر دارد البته این پیشنهاد را شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تأیید کرده اما تصویب نکرده است بنابراین قرار نیست فعلاً این تغییرات انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sorena

      خدایا بارالله پروردگارا راه راست را به طرف این کارشناسان کج کن
      آمین....
      متاسفم واقعا متاسفم

    • علی

      کسی که تابستون میره مدرسه . مدرسه هاشون انقدر امکانات سرمایشی دارند که دانش اموزان انجا تلف نشوند یک سری به مدارس بزنید ببینید وضعیت گرمایش سرمایش چی هست انوقت فکر گرفتن تعطیلی تابستان باشید

    • بدون نام

      ضمنا اون یک ماه مرخصی استحقاقی رو علی الحساب از این 3 ماهی که عَلَم کردید،کم کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون وقت جی نب خوان یاد بدن؟سرفصل های بندتومونی؟

    • بدون نام

      چرت و پرت

    • بدون نام

      رفتیم مدرسه همه همه هم سر کار خوشحالو خندان بریم شمال استراحت

    • مهرداد

      ایکاش این مسئولین میخوابیدند و طرح نمیدادند. الان مدرسه دخترم کاغذ نداره گفتن خودتون بخرید. اینها دلشون خیلی خوشه انگار تو این کشور نیستند!

    • بدون نام

      تو که نظر میدی میخوام بدونم توی عمرت دمای54درجه سانتی گراد رو حتی برای یک ساعت تجربه کردی؟
      واقعا متاسفم برای خودم که توی کشوری زندگی میکنم که بیشتر مسئولینش آدمهای کوته فکرین

    • بدون نام

      این حرفا دلیل بر ناتوانی وزیر و وزارت آموزش و پرورشه همش فرافکنی

    • بدون نام

      اولا کدام آینده که شما میگین. ثانيا مدارس پول ماژیک وایت برد را از دانش آموزان میگیره با کدوم بودجه میخواهید وسایل سرمایشی و هزینه برق را پرداخت کنید. ثالثا شما میتوانید تو ی کلاس چهل به بالا بوی عرق و کفش و جوراب را تحمل کنید. خواهشا بودجه یک روز مدرسه را تقبل کنید تابستون و سایر ماه ها پیشکشتون

    • بدون نام

      ماشاءالله باز بین علما اختلاف افتاد آخه همه مشکلات حل شده فقط مسئله زیاد بودن تعطیلات تابستون خجالت بکشید اگه عرضه دارید مسئله آلودگی رو حل کنید چیکار به کم و زیاد کردن تعطیلات تابستون دارید

    • هاشم

      متاسفانه خود مان و بچه هایمان موش آزمایشگاهی عده ای قرار گرفته ایم . این مورد هم آزمایش کنید . کنکور سراسری را مگر حذف کرده اید ؟

    • بدون نام

      من معلم نیستم دانش آموز هم ندارم ولی واقعا مسخرس .این روزا وزیران و مدیران بی سواد میشینن فکر میکنن چکار کنم مردم رو اذیت کنن دیدن با گرون کردن هنوز جای اضافه کردن رنج هست دارن تعطیلات رو حذف میکنن .یه نگاه به کل دنیا بندازید بعد میبیند در حد الفبای زندگی هم تو ایران رفاه نداریم مشکل ما تعطیلات نیست اقتصاد و دانش ما با حذف تعطیلات شکوفا نمیشه بلکه با حذف اختلاس و حقوق های نجومی و فرستادن مدیران بی سواد به کلاس های جهانی شناخت نیاز های انسانی و مدیریت و ارزش آرامش تو زندگی مردم نه زندگی آزاد خودتون دقیقا زندگی مردم عزیز یکم بفهمید که چی خوبه چی بده.دروغ هم کمتر بشه بد نیست .با تشکر

    • آشنا

      متاسفم به شما سانسور چی ها وای مسئولان بی سواد و هردم بیل

    • بدون نام

      آقا آموزش و پرورش رو به اضمحلال است از این خراب ترش نکنید!

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      این آقای نوید ادهم خیلی دارن اشتباه میکنن
      ببین کی دارم میگم .این کار یک اشتباه دیگه روی انبوهی از اشتباهات دیگه هست
      این اموزش و پرورش این کشتی شکسته به گل نشسته اینقدر مشکلات ریز و درشت داره که اگر این داستان تعطیلات هم بهش اضافه بشه کاملا نابود میشه
      حاضرم قول بدم که این آقای نوید ادهم به هیچ عنوان به این موضوع به صورت کارشناسی و عملی فکر نکرده
      اقاااااااااااااااااااااااااااایون این کار یعنی تغییر در تقویم اموزشی یک اشتباه بزرگه

    • بدون نام

      اقای یارو. شما همه مشکلات حل کردی فقط مانده این یکی...شماهم مبخواهید یه حرفی زده باشید..واقعا ک متاسفم...برا خودم برا اینکه در کشوری زندگی میکنم که امثال شما در راس کارهستید

    • بدون نام

      فکر کنم اقای ادهم کانادا زندگی میکنه و از وضعیت درس و امکانات مدارس خبرنداره...

    • بدون نام

      طرح بی خودی است .

    • بدون نام

      دیگه همه مشکلات روحل کردین فقط سه ماه تعطیلی مدارس مونده رودستتون. خجالت اوره به خدا. واقعا واسه خودمون متاسفیم. که چنین مسئولینی داریم.

    • k m

      من هم با نظر علی موافقم یعنی چیه تا بوده همین بوده کارشناسان بی شعور

    • بدون نام

      آخه اینا بچه های خودشون تو بهترین مدرسه ها درس میخونن چی میفهمن گرما چیه سرما چیه براتون متاسفم شب میخوابن خواب میبینن صبح که بلند میشن میگن آها اینکارو کنیم خوب میشه اونکارو کنیم خوب میشه گور پدر بچه ی مدرسه ای پایین شهر که تو گرما با مقنعه و مانتو بشینه درس بخونه خسته شدیم از دست اینا با این طرحهای مسخره شون آخه اینا اگه عرضه داشتن حداقل جلوی رفتن نخبه هامونو میگرفتن

    • بی نام

      خدایا ، حالا همه کارا و بد بختی هارو حل کردن چسبیدن به سه ماه تابستون دانش آموزان،عجب کلا سوار ملت شدن این مسئولین بی لیاقت ،فکر کنم نون خوبی توش بوده که این طرح رو دادن

    • ایرانی

      سلام اولا شما که میگی این حرفو اول بیا سیستم سرمایشی بزار ت مدرسه بعد دوما سیستم گرمایشی هم که داری درست کار نمیکنه که زمستونت گرم باشه سوم سرانه سروقت بریز که,وسایل مدرست تکمیل بشه بعدشم یه تابستون داریم که بریم بگردیم اونم شما خرابش نکن یه بار هم قدیم این کار انجام دادن اونم,انجام نشد چون,هیچ دانش اموزی تا اول مهر مدرسه نیومد

    • حمید

      شبها یه کم کمتر بخورید که مجبور نباشید این همه خواسب چرت وپرت ببینید و صبح بخواهید اجراش کنید والله همی شما نمی زارید مملکت آروم بگیره کسی هم نیست که از تون سوال کنه که ای چرندیات چیه که میگی

    • بدون نام

      یه فکری به حال پنج شنبه جمعه کنید ببینید چطور میتونید ارامش را از خانواده ها گرفت

    • افشین

      من فقط تیتر رو خوندم !!
      دادا شوما بابت همین هشت ماه پوست سرما قلفتی میکنید ... بس نیست؟ آ ای سه ماه رو ویلیمون کنیدااا

    • بی نام

      این آقانفسش ازجای گرمی بلندمیشه ماهنوزامکانات اولیه مدارس نداریم ازلحاظ گرمایشی وسرمایشی درمدارس درحدصفرهستیم اگرخیرین نبودن هشتاد درصدمدارس درچادربرگزارمیشدآنوقت کسانی نظراتی میدن که آدم نمیدونه گریه کنه ویا بخنده .درضمن نمیدانم این آقاتابستان تشریف آوردن جنوب کشورتاببینند بااین گرما واین مدارس فاقدهیچ امکاناتی میشه دانش آموزان درس بخواننددرآخرخواهش میکنیم بعضی ازمسوولان نابغه نظرندهندمیترسیم اروپایی هابیان بدزدنشون.

    • بدون نام

      آقا این ها خودشون هم قاطی دارن نمیدونن چی میگن هر چه تحول ایجاد کردین نسل بیسواد تر تحویل جامعه دادن خدا رحم کنه بعد از این چه خواهند کرد

    • بدون نام

      خخخخخ خدایا به مسولان ما عقلی عطا کن!!

    • آریایی

      هرچی حدواندازه داره اخه...بچه استراحت هم میخواد تا انرژیش رو برای سال اینده کنار بزاره...توی فصل گرما..اشتباه محضه که بخواد بچه مدرسه بره..حداقل اینکه امکانات زیادی میخواد،نه مدارس ما که توی هر جلسه..کلی پول میگیرن اما هیچی به هیچیه...

    • بدون نام

      یعنی اگه بچه ها تابستان برن مدرسه استعدادشون شکوفا میشه!!! اینا دیگه کین بخدا کی به اینا اجازه تصمیم گیری داده! ی الف بچه هم میدونه که تو تابستون نمیشه رفت مدرسه بخاطر گرما. تمرگیدن توی یجای خوش آبو هوا دیگه خبر بچه های جنوبو یا مرکز استانو نداره که تو فصل بهار درجه حرارت تا 40 درجه هم میرسه

    • بدون نام

      طرح اندازه سر سوزنی عقلانیت نداره. بچه ها تا میان با مدرسه کنار بیان میشه تعطیلات زمستون، تا میان دوباره به درس و زود بیدار شدن عادت کنن میشه تعطیلات عید، تا میان از حال و هوای عید بیان بیرون و دوباره بیفتن به درس خوندن میشه تعطیلات تابستون!!!!!!!!!!!!!!!
      وضعیت تصمیم گیری برای قشر جامعه فاجعه باره.

    • بدون نام

      تابستون هوا گرمه ها ، بالای چهل درجه میشه میدونین آیا ! مسوولان محترم فصل ها رو یادشون رفته مثل اینکه .

    • بدون نام

      طرح اندازه سر سوزنی عقلانیت نداره. بچه ها تا میان با مدرسه کنار بیان میشه تعطیلات زمستون، تا میان دوباره به درس و زود بیدار شدن عادت کنن میشه تعطیلات عید، تا میان از حال و هوای عید بیان بیرون و دوباره بیفتن به درس خوندن میشه تعطیلات تابستون!!!!!!!!!!!!!!!

    • آرش

      دوران دبیرستان مدرسه ما که نمونه دولتی هم بود شبیه زندان بود یادمه همیشه سه ماه اول سال نمره اول رشته ریاضی کلاس و از بهترینهای مدرسه بودم ولی هرچه جلوتر می رفت درسم در طول سال بیشتر افت میکرد مدارس ایران نه فضای مناسب اموزشی داره نه امکانات درست حتی خیلی از مدارس روشنایی درست حسابی ندارن یادمه معلم ها وقتی سرکلاس امتحان می گرفتن یه نفر از دفتر مدرسه برگ کاهی می گرفت و خودمون باید سوال ها رو رو برگه می نوشتیم اونم در شرایطی که اول سال چیزی حدود ۲۰۰ هزار تومن به مدرسه دولتی که نباید طبق قانون چیزی از ما بگیره پرداخت می کردیم فضای بد اموزشی هم معلم ها رو عصبی میکنه هم دانش اموزها رو خسته حالا حساب کن بخوای تابستونها هم بری مدرسه

    • بدون نام

      مشکل سیستم آموزشی ما تعطیلات تابستانه هست؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج