جاباما
۶۵۹۴۱۹
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۱۵ درصد جمعیت سوئد، ایرانی هستند

سفیر سوئد تاکید کرد:‌ اگر برجام نقض شود، بی‌ثباتی در منطقه را به همراه دارد و سعی کردیم به امریکا نشان دهیم که نقض برجام چه خطای بزرگی خواهد بود.

خبرگزاری ایلنا: هانا سانگلند عصر امروز در نشست بررسی تحولات اروپا و ژئوپلوتیک غرب آسیا گفت: شاهد هستیم که تهدید در قرن بیست و یکم ابعاد مختلف پیدا کرده و متنوع شده است که از جمله تهدیدات مسایل اقلیمی است که سوئد گرم‌تر می‌شود و همچنین آب آشامیدنی و فرسایش خاک نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

۱۵ درصد جمعیت سوئد ایرانی هستند

وی ادامه داد: اهداف سیاست امنیتی ما در سوئد این است که از کارکرد جامعه سوئد محافظت کنیم. این مکانیزم‌ها را تقویت کنیم و پارلمان به عنوان یکی از این ارکان تقویت دیده شده است.

سفیر سوئد در تهران با اشاره به حضور ایرانیان مقیم در سوئد اظهار داشت: ۱۵ درصد جمعیت سوئد ایرانی هستند که میزان قابل توجهی را تشکیل می‌دهد. ما به تجارت جهانی کاملا وابسته هستیم و تعامل کامل با دیگر کشورها داریم.

باید با همکاری و کار مستمر با یکدیگر همکاری داشته باشیم

سانگلند با اشاره به چشم‌انداز سیاست داخلی سوئد تصریح کرد: افرادی که از کشور خود رانده شدند، به عنوان مهاجر پذیرفته شدند که ۶۵ هزار نفر به سوند مهاجرت کردند که اولین آنها از سوریه بودند.

وی در رابطه با صلح و ثبات خاطرنشان کرد: باید با همکاری و کار مستمر با یکدیگر همکاری داشته باشیم. سوئد یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و معتقدیم که باید در بخش دموکراسی شرکت کنیم و همکاری توسعه‌ای نقش بسیار کلیدی ایفا می‌کند و همکاری می‌تواند به امنیت و صیانت از دموکراسی کمک کند.

عضو سیاست‌های عدم اشاعه خشونت هستیم

سفیر سوئد در تهران با بیان اینکه در سوئد قائل به این هستیم که به کشورهای دیگر وابستگی تجاری داشته باشیم و امنیتی را در نظر گیریم که در برگیرنده برای دیگر کشورها هم باشد، ابراز داشت: عضویت ما در شورای امنیت سازمان ملل بیانگر این است که عضو سیاست‌های عدم اشاعه خشونت هستیم.

سانگلند با بیان اینکه سوئد امیال بسیار بلندی برای یک امنیت مشترک دارد که همه باید مشارکت کند و مشارکت با کشورهای عضو ناتو داشتیم، عنوان کرد: برای اینکه تنش را در منطقه خود کاهش دهیم عضویت در سازمان های مالی نقش کلیدی را ایفا می کند.

برای آشتی در سوریه و برگشت همگان به مذاکره سیاسی تلاش می‌کنیم

وی در رابطه با سوریه یادآور شد: سوئد به دنبال این است که به خانم‌ها در فرآیند صلح نقشی داده شود لذا وقتی این نقش داده می‌شود فرآیند صلح پایدارتر خواهد بود و ما پذیرای مهاجرانی هستیم که در این شکل‌گیری کمک کنند.

سفیر سوئد در تهران اضافه کرد: اکنون در شورای امنیت همکاری داریم و برای آشتی بین کشورها و برگشت مذاکره سیاسی و صلح در تلاش هستیم که از جمله آن عدم استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و بحث الحاق کریمه به روسیه از جمله این توجهات است.

روابط تجاری ایران و سوئد رشد داشته است

سانگلند با اشاره به بحث فلسطین بیان کرد: درخصوص فلسطین در سال ۲۰۱۷ شاهد بودیم که اشغالگری فلسطین ادامه یافت و ما به عنوان یکی از محدود کشورهای اروپایی فلسطین را به رسمیت شناخته‌ایم و همچنین در مورد شهرک‌سازی‌ها اخطار دادیم که خطرآفرین خواهد بود.

وی با اشاره به برجام گفت: برجام می‌تواند به گسترش مناسبات و افزایش ارتباط تجاری ایران و سوئد کمک کند. تجارت بین این دو کشور در سال جاری علیرغم همه سختی‌های موجود رشد داشته است.

نقض برجام منطقه را بی‌ثبات می‌کند

این دیپلمات سوئدی با تاکید بر اینکه سوئد علاقه‌مند به صلح و ثبات است، اظهار داشت: حایز اهمیت است که راه‌حل پایدار برای صلح و ثبات پیدا کنیم.

سانگلند با اشاره به تبعات نقض برجام تصریح کرد: اگر برجام نقض شود، بی‌ثباتی در منطقه را به همراه دارد و سعی کردیم به امریکا نشان دهیم که نقض برجام چه خطای بزرگی خواهد بود. اجرای برجام و کمیته مشترک می‌تواند مرحله بعدی باشد اگر امریکا بخواهد از این توافق هسته‌ای خارج شود.

وی در رابطه با پذیرش مهاجرین خاطرنشان کرد: ما ترجیح خاصی مبنی بر نژاد و مذهب در پذیرش مهاجرین نداریم و بیشتر بحث امنیت مهاجرت‌کنندگان را در نظر می‌گیریم. اینکه بتوانند از نظر شغلی تامین شده و همچنین بتوانند به فراگیری زبان سوئدی بپردازد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا 15 درصد؟

    • کاردوک

      البته کورد هستن
      کورد ایرانی

    • بدون نام

      یکی از بهترین کشورهای دنیا و پرچمدار ارزشهای امروزی که به زودی توسط اقوام خاورمیانه ای منقرض می شود

    • mobina

      ماشاالله ۱۵ درصد!

    • بدون نام

      کاش می شد ماهم جز اون 15 درصد بودیم.الهی آمین

    • احمدی

      ان شاالله پسر منم بتونه بره

    • محمدی

      در مورد دو دوستی که گفتند کاش من و فرزندم جز این 15 درصد بودیم شما هم می‌توانید بروید تو رستوران ها ظرف بشویید و نظافت کنید یا پاک بان بشید

    • لیلی

      خدایا یعنی میشه منم برم..اصلا دیگه دنبال خوشبختی و عشق و کار و هیچی دیگه نیستم ..فقط میخوام برم یه جا دور از این کشور دور از این جارو جنجال های سیاسی ..سرمو بذارم بمیرم.

    • بدون نام

      اظهار نظر اون شخصی که میگه اونهایی که رفتن اون طرف در رستوران ها ظرف شویی میکنند ، معلومه اطلاع درستی نداره ولی اگه اینجوری هم باشه ارزش داره که در این کشور زندگی کرد

    • بدون نام

      چرا یکی از مسولین اصلی کشور ، از خودش نمیپرسه که چرا خیلی از مردم کشور دوست دارند برن و در اروپا زندگی کنند؟ و سالها سختی مهاجرت را تحمل میکنند؟ آیا همه بی اطلاع و بی بند و بار و وطن فروش و..... بخدا قسم اینجوری نیست

    • بدون نام

      قابل توجه انهای که چپ راست توسرافغانی میزنه تحمل دیدن شه تومرغداری ودامداری و...نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج