۶۵۹۴۴۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

قیمت داروهای دامی هم غیر واقعی شد!

طمع شبکه توزیع کالا گریبان‌گیر واکسن‌ها و داروهای دامپزشکی شده و مدیر کل نظارت سازمان حمایت از درج قیمت‌های غیر واقعی روی این دسته از محصولات خبر داده است.

خبرگزاری ایسنا: طمع شبکه توزیع کالا گریبان‌گیر واکسن‌ها و داروهای دامپزشکی شده و مدیر کل نظارت سازمان حمایت از درج قیمت‌های غیر واقعی روی این دسته از محصولات خبر داده است.

پیش از این درج قیمت غیر واقعی روی برخی محصولات و کالاها از جمله کالاهای سلولزی و اسنک‌ها برای ارائه تخفیف‌های نامتعارف به معافی های توزیع کالا باعث ارائه طرح "عدم درج قیمت مصرف کننده در مبدأ" شده بود و اکنون مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از به وجود آمدن چنین وضعیتی در بازار داروها و واکسن های دامپزشکی خبر داد.

اسماعیل مهدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مطابق مصوبات هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه­‌ها در ششم تیر امسال و ماده واحده ۳ قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال ۱۳۷۳ در مورد قیمت‌گذاری کالاها و خدمات، انواع واکسن و داروهای دام و طیور در گروه دوم اولویت بندی کالاها و خدمات قرار دارد و مشمول رصد، پایش و نظارت مستمر بر روند قیمت­‌ها در بازار است.

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: نرخ‌گذاری آن‌ها نیز از سوی بنگاه‌های اقتصادی باید با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصد ضرایب سود مصوب باشد و در صورت دریافت شکایت و افزایش غیر متعارف قیمت، سازمان حمایت مسئول رسیدگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بررسی‌­های صورت گرفته در مورد قیمت برخی از انواع داروها و واکسن های دامپزشکی حاکی از وجود قیمت­‌های غیر واقعی، ناشی از رقابت برای ارائه تخفیف های غیر متعارف به عوامل توزیع و داروخانه های دامپزشکی است، اضافه کرد: به گونه ای که در مواردی تخفیف های مذکور که قاعدتاً می بایست از سود تامین کننده اعم از تولید کنندگان یا وارد کنندگان ارائه شود، بعضاً از ضرایب سود مصوب نیز بالاتر است.

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت این موضوع را حاکی از عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری یا بیش اظهاری در پروفرم های صادره دانست و اظهار کرد: این سازمان با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم در بازار و واقعی کردن قیمت ها اقدام به بررسی کارشناسی موضوع کرد که با پیگیری های صورت گرفته قیمت برخی اقلام در بازار کاهش پیدا کرد.

این مقام مسئول ضمن تشکر از اقدام داوطلبانه برخی از تولیدکنندگان داخلی در خصوص کاهش سود و اعمال تخفیف، تصریح کرد: در شرایط پایانی سال، به دیگر تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز تاکید و توصیه می شود به جای افزایش قیمت، با کسر سود و افزایش تخفیف ها، افزایش برخی از عوامل هزینه ای تولید را جبران و نسبت به تثبیت و در صورت امکان برای تعدیل قیمت­‌ها اقدام کنند.

مهدی پور تصریح کرد: سازمان حمایت نیز در راستای وظایف نظارتی خود و با تاکید بر ضرورت واقعی کردن قیمت ها و ایجاد فضای رقابتی سالم در بازار با واحدهای متخلفی که با تعیین قیمت های غیر واقعی یا افزایش غیر متعارف قیمت به دنبال تضییع حقوق مصرف کنندگان نهایی و تأمین کنندگان درستکار هستند، برخورد قانونی خواهد کرد.

وی در انتها از مردم خواست با اعلام گزارش تخلفات به سامانه ۱۲۴، به بهبود وضعیت عرضه و کنترل بازار کمک کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج