جاباما
۶۵۹۴۶۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دولت امیدوار است ماهیت لایحه بودجه تغییر نکند

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: امیدواریم در مراحل مختلف رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی، ماهیت و چارچوب اصلی آن دچار تغییر نشود.

خبرگزاری مهر: به نقل از معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، «حسینعلی امیری» به سخنان روز دوشنبه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و افزود: طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رئیس جمهوری است و لایحه بودجه سال آینده نیز در جلسات متعدد هیات وزیران به ریاست وی به دقت بررسی و تصویب شده و با آینده نگری هزینه ها و مخارج دولت تنظیم و برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: بر اساس اصل 52 قانون اساسی و مواد قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه می شود و اگر تغییرات ماهوی و اساسی در هنگام بررسی لوایح دولت، بویژه لوایح مهمی مثل لایحه بودجه و لایحه برنامه پنج ساله توسعه کشور ایجاد شود، در حقیقت این لوایح دیگر لایحه محسوب نمی شوند بلکه عملا به طرح تبدیل می شوند و در صورتی که شاکله اصلی لایحه در مجلس تغییر کند، عموما با ایراد اصل 74 قانون اساسی از سوی شورای نگهبان روبه رو می گردد.

وی توضیح داد: همانگونه که رئیس جمهوری محترم نیز تاکید کردند طبیعتا نمایندگان محترم مجلس نیز مطابق قوانین حق دارند در مورد لایحه بودجه نظرات خود را ارائه کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری یادآور شد: رئیس جمهوری برای اجرای برنامه های وعده داده شده خود از جمله در زمینه ریشه کنی فقر مطلق در جامعه و ایجاد اشتغال برای جوانان که در انتخابات نیز مورد تایید ملت قرار گرفته، برنامه ریزی کرده است و اجرای بخشی از این برنامه ها از طریق لوایح سالانه بودجه قابلیت اجرا پیدا می کند.

امیری افزود: برای انجام کارهای اصولی و زیربنایی باید مشکلات کشور را صادقانه و با همدلی و همفکری و با استفاده از دیدگاه های علمی و کارشناسی مورد بررسی و رسیدگی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: انجام این امور نیاز به منابع دارد و دولت در لایحه بودجه همه این منابع را کارشناسی و اینکه از کدام منابع باید جهت اشتغال، بهبود شرایط کسب و کار و پروژه های انتقال آب را اقدام نمود، پیش بینی کرده است و اگر قرار است تبصره های مربوط به تامین این منابع دچار تغییرات اساسی شود، دولت در اجرای برنامه ها با مشکل مواجه می شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: همانگونه که حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کردند در بودجه سال ۹۷ که بودجه شفاف‌تری از سایر بودجه‌های کشور است، کاملا مشخص کردیم که اگر قرار است اصلاح قیمتی داشته باشیم، صرفاً برای اشتغال، هزینه خواهد شد و آن را در سایت گذاشته و به مردم گزارش خواهیم داد. امیدواریم مجلس محترم همکاری و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشد، باید تصمیماتی که گرفته شده را ادامه دهیم و در سال ۹۷ با بودجه‌ای که تقدیم مجلس شده اقدامات خوبی را در مسیر بهتر شدن زندگی مردم، شاهد خواهیم بود.

امیری ابراز امیدواری که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با نگاه کارشناسی خود در بررسی لایحه بودجه به دولت کمک کنند که برنامه های وعده داده شده خود را به ملت اجرایی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      پروژهای انتقال اب به مامربوط نمیشه بعدامردم خرگیر اوردین گفتین بودجه بازنویس میشود ما که حلال نمیکنیم دولت ومجلس حالا تا فردا صبح بگو همه که کارمند ودهیار وفلان نیستن شغل ازاد دارنمتاسفم اینجوری مطالبه گری میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج