جاباما
۶۵۹۴۸۲
۱۱ نظر
۵۰۲۰
۱۱ نظر
۵۰۲۰
پ

حکم قصاص برای عامل اسیدپاشی روی همسر

مردی که با اسیدپاشی روی همسر و دخترش باعث مرگ زن جوان شده بود، بعد از گذشت شش سال از وقوع جنایت به قصاص محکوم شد.

روزنامه شرق: مردی که با اسیدپاشی روی همسر و دخترش باعث مرگ زن جوان شده بود، بعد از گذشت شش سال از وقوع جنایت به قصاص محکوم شد.
سمیه و دخترش رعنا از قربانیان معروف اسیدپاشی هستند که شش سال پیش توسط پدر خانواده مورد حمله قرار گرفتند. درمان‌ها روی سمیه نتیجه نداد و او چهار سال بعد از واقعه جان باخت و رعنا نیز درحالی‌که نصف صورتش سوخته و از یک چشم نابینا شده، روزهای سختی را سپری می‌کند.

سمیه مدت‌های طولانی با شوهرش اختلاف داشت. اعتیاد مرد جوان و بی‌کاری او از جمله دلایلی بود که آرامش را از این خانواده سلب کرده بود به‌گونه‌ای که سمیه با وجود داشتن دو دختر به این نتیجه رسید که طلاق بهترین راه چاره است اما همسر او که با جدایی مخالف بود، نه‌تنها رفتارش را اصلاح نکرد بلکه تصمیم گرفت به خشونت بیشتری متوسل شود. این مرد بشکه‌ای اسید تهیه کرد و شب‌هنگام درحالی‌که اعضای خانواده در خواب بودند، روی صورت همسرش اسید پاشید که این کار باعث شد رعنا نیز دچار آسیب شود.

این دختر که آن زمان سه سال بیشتر نداشت، نزدیکی مادرش خوابیده و نیمی از صورتش زیر دست او بود اما نیمه دیگر صورتش به‌شدت سوخت.
این کودک بعدها ماجرای اسیدپاشی را این‌گونه تعریف کرد: «بعد از آنکه پدرم اسید را روی ما ریخت، احساس کردم تمام بدنم در آتش می‌سوزد و وقتی به صورتم آب می‌زدم تا از شدت سوزش آن کم شود و دست به سروصورتم می‌کشیدم، موهایم را دسته‌دسته در میان دستانم می‌دیدم و گوشت تنم را تکه‌تکه لمس می‌کردم».
مادر و کودک که ساکن روستای همت‌آباد شهرستان بم بودند، بعد از این حمله به‌شدت دچار درد و سوزش شدند و درحالی‌که فریاد می‌کشیدند به حیاط دویدند. این در حالی بود که پدر خانواده همان ابتدا فراری شده بود.
اهالی روستا پدر سمیه را باخبر کردند و دو مجروح ابتدا به بیمارستانی در بم و سپس به تهران منتقل شدند اما شدت آسیب‌ها به‌گونه‌ای بود که امید زیادی به درمان این دو نفر وجود نداشت. مادر و دختر از خانواده‌ای فقیر بودند و برای تأمین مخارج درمان مشکل داشتند. همان‌زمان روزنامه «شرق» در فراخوانی از نیکوکاران درخواست کرد به این دو کمک کنند که مبالغی برای آنها واریز شد. هم‌زمان با آغاز درمان دو قربانی اسیدپاشی پرونده‌ای قضائی نیز تشکیل شد و تحقیقات پیرامون این واقعه که اردیبهشت سال ٩٠ رخ داده بود آغاز و مرد اسیدپاش دستگیر و برادر او هم به معاونت در جرم متهم شد. در این میان سمیه نیز تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت: «رفتارهای شوهرم غیرقابل تحمل بود. او مرتب مواد مصرف می‌کرد و حال خوبی نداشت. بسیار بداخلاق بود و به هر بهانه‌ای دعوا راه می‌انداخت و من و بچه‌ها را کتک می‌زد. او دنبال کار هم نمی‌رفت و ما از نظر معیشت با سختی‌های زیادی مواجه بودیم. با اینکه خانواده خودم هم از نظر مالی مشکل دارند و پدرم یک کشاورز ساده است، در نهایت به این نتیجه رسیدم که ادامه زندگی مشترک محال است اما شوهرم وقتی حرف طلاق به‌میان آمد، به تلافی این کار را انجام داد».
درحالی‌که متهم اصلی پرونده در زندان بود و هرازگاهی برای پاسخ‌دادن به سؤالات بازپرس یا قاضی پرونده فراخوانده می‌شد، مادر و دختر روزهای سختی را سپری می‌کردند. آنها تحت پوشش یک مرکز خیریه قرار گرفتند و محلی برای سکونت آنها در تهران در نظر گرفته شد اما دیگر کسی شک نداشت که احتمال بازگشت بینایی چشم رعنا وجود ندارد و مادر او هم در شرایط بغرنجی است و اگر تحت عمل‌های جراحی قرار نگیرد، بعید نیست جانش را از دست بدهد. این اتفاق که همه از آن بیم داشتند سرانجام در یکی از جراحی‌ها رخ داد.
سمیه که به‌دلیل معالجات طولانی بسیار ضعیف شده بود، طاقت نیاورد و روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد تا رنجی دیگر بر رنج‌های رعنا و خواهرش نازنین اضافه شود. پس از این واقعه پدر سمیه خواستار قصاص دامادش شد و بالاخره دادگاه سه روز پیش حکم خود را درباره پرونده اسیدپاشی صادر کرد. به‌این‌ترتیب متهم از بابت قتل همسرش به قصاص و به‌خاطر جراحات واردشده به دخترش به پرداخت ١٥٠‌ میلیون تومان دیه محکوم شد. این حکم هنوز قطعی نشده است و باید در دیوان‌عالی کشور مورد بررسی قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تف به اون ذات خرابت اسیدپاش بی پدر

    • مردجنوبی

      اعدام برات کمه بی وجدان روی زنت اسید پاشیدی ولی گناه اون کودک چه بود بیشرف خدا لعنتت کنه جهنم مبارکت باشه
      انشاءالله هرچه زودتر قصاص بشی

    • خوزستانی

      لعنت خدا بر رکح کثیفت بیشرف زندگی دو انسان را نابود کردی امیدوارم به بدترین شکل ممکن بمیری و روحت تا ابد در اعماق جهنم بسوزد کثیف

    • دلسوز

      باید بااسیدبسوزنش بعداعدام کنن

    • z.s

      بی شرف

    • بدون نام

      خدالعنتش کنه چطور دلش اومده بیچاره بچه خیلیدلم سوخت

    • بدون نام

      ...یه گالن اسید بریزید روش تا بفهمه اون زن و بچه چی کشیدن

    • سارا

      متاسفم برای فرهنگ فقیر کشورم !

    • آریایی

      چقدر این جور پرونده ها رو کش میدن...بیچاره خانواده زن بیچاره6سال منتظر قصاص هستن؟؟؟

    • منم یک زن هستم ظلم همتوهن وتحمل نمیکنم

      مثل اون فیلم اول چشماشوبا اسید کورکنید بعدم تمام بدنشوبا اسید بشورینواتیشش بزنیدوعدامش کنید تا درس عبرت بشه برا این جورادمها

    • بدون نام

      بعضی وقتا عمق فاجعه اونقد زیاده که قادر نیستیم‌ چیزی بگیم.
      حیف از کلمه ی حیوان که رو این‌ موجود وحشی بذاریم.
      مرگ‌ برا همه هستش و همه می میریم ولی این شخص باید اونقد عذاب ببینه و به مرز مرگ‌ برسه ولی هی عذابش بیشتر بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج