۶۵۹۴۹۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

دانشجویان بازداشتی، احضار نمی‌شوند

رئیس دانشگاه تهران از بازداشت ۴۱دانشجوی این دانشگاه در اتفاقات اخیر خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ دانشجوی بازداشت شده آزاد شده‌اند و امیدوار هستیم تعداد زیادی از این دانشجویان تا پایان هفته آزاد شوند، ‌ضمن اینکه قول‌آزادی تعدادی از دانشجویان داده شده است.

روزنامه ایران: رئیس دانشگاه تهران از بازداشت ۴۱دانشجوی این دانشگاه در اتفاقات اخیر خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ دانشجوی بازداشت شده آزاد شده‌اند و امیدوار هستیم تعداد زیادی از این دانشجویان تا پایان هفته آزاد شوند، ‌ضمن اینکه قول‌آزادی تعدادی از دانشجویان داده شده است.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن اعلام این مطلب به تجمعات و اتفاقات اخیر دانشگاه تهران اشاره کرد و به ایسنا، گفت: متأسفانه در هفته گذشته ما شاهد یکسری اتفاقات در سطح کشور و تهران بودیم بخشی از این اتفاقات ناظر بر انتظارات و مطالبات مردم بود که همه مسئولان روی این مطالبات تأکید کردند که بخشی از آن منشأ اقتصادی و بخشی نیز منشأ اجتماعی داشت.
وی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر تقاضاها و مطالباتی از سوی جوانان بویژه جوانان فارغ‌التحصیل در بحث‌هایی نظیر بیکاری مطرح شد و همه مسئولان پذیرفتند مطالباتی که در قالب اعتراض و تجمع مطرح شده، واقعیت موجود در سطح جامعه است و باید به آن پاسخ داده شود. اگرچه متأسفانه مطالبات اعتراضی جامعه در برخی مناطق با جهت‌گیری‌های نامناسب همراه و منجر به اغتشاشات شد، اما همه جریانات تأکید کردند مطالبات بحق نباید جهت‌گیری‌های ناصواب پیدا کند و مورد سوءاستفاده دشمنان مردم ایران واقع شود.
رئیس دانشگاه تهران همچنین خاطرنشان کرد: نکته‌ حائز اهمیت از نظر دانشگاه تهران در خصوص وقایع اخیر این است که دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند چگونه می‌توانند مطالبات اجتماعی مردم را که به شکل‌های ناصحیح در سطح جامعه مطرح می‌شود، رصد کنند و پیش‌نشانه‌هایی داشته باشد که بتواند این موارد را توضیح دهد و مشخص کند و از طرف دیگر برای این مشکلات راه‌حل‌های روشنی را ارائه دهند.
رئیس دانشگاه تهران کانون تجمعات اخیر جامعه را بیرون از محیط دانشگاهی دانست و گفت: کانون اتفاقات اخیر به هیچ عنوان در دانشگاه‌ها نبود و فقط در روز اول تجمعات جمعیتی که از سوی میدان انقلاب در حال حرکت بودند نزدیک سردر دانشگاه شدند. بنابراین کانون آن تجمعات در دانشگاه‌ها شکل نگرفت و اکثر دانشگاهیان با شیوه اعتراضی که شعارهای تند داده شود موافق نبودند و اخباری که در اختیار داریم نیز صحت این موضوع را نشان می‌دهد و اینگونه نیست که شعارهای تند وقایع اخیر را دانشجویان دانشگاه تهران سر داده باشند. همچنان که کانون این بحران‌ها در بیش از ۸۰ شهر کشور وجود داشت و در بسیاری از شهرها شعارهای تند و ساختارشکنانه سر داده شد.
دکتر نیلی با تأکید بر اینکه هیچ تجمع منحصراً دانشجویی در اعتراضات اخیر در دانشگاه تهران اتفاق نیفتاد، خاطرنشان کرد: کل حرکت در ایران حرکت دانشجویی نبود و هیچ حرکت ویژه‌ای هم در درون دانشگاه در روز اول یا روزهای بعدی اعتراض رخ نداد و عمدتاً تجمعی در روز اول جلوی سردر دانشگاه تهران صورت گرفت و برای ما نیز مشخص نشد شعارهای داده شده، شعارهای دانشجویان است یا دیگرانی که در دانشگاه نفوذ کرده بودند.
نفوذ افراد غیردانشگاهی در تجمع اخیر دانشگاه تهران
وی ادامه داد: براساس گزارش میدانی و به‌دلیل باز بودن درهای دانشگاه عده‌ای توانسته بودند وارد دانشگاه تهران شوند و شعارهای ساختارشکنانه بدهند. اتفاق رخ داده در دانشگاه تهران به کسانی نسبت داده می‌شود که هیأت و هیبت دانشجویی نداشتند، حتی تعدادی از کسانی که در این تجمع بازداشت شدند، دانشجو نبودند لذا نمی‌توان گفت که دانشجویان دانشگاه در اتفاق اخیر متفاوت عمل کرده باشند یا در این مجموعه شعارهای ساختارشکنانه داده شده باشد.
رئیس دانشگاه تهران از تشکیل ستاد بررسی وقایع در دانشگاه بعد از تجمعات خبر داد و گفت: بعد از تجمع در دانشگاه تهران ستادی تشکیل شد و براساس آن معاون فرهنگی و دانشجویی بویژه معاون فرهنگی در صحنه حاضر شدند و ستادی متشکل از واحدهای ذیربط دانشگاه تشکیل شد و توانستیم با وزارت علوم، نهادهای امنیتی و استاندار تهران و همه کسانی که به نوعی می‌توانستند در وقایع اخیر به دانشگاه کمک کنند و مسئولیت داشتند، ارتباط مستقیم برقرار کنیم و براین اساس اطلاعات خود را در خصوص این وقایع و حتی دانشجویان بازداشتی جمع‌آوری کردیم ضمن اینکه ارتباط خوبی نیز با بدنه دانشجویی دانشگاه تهران شکل گرفت.
دکتر نیلی ادامه داد: در همین راستا جلسه‌ای در معاونت فرهنگی با تشکل‌های اسلامی و فرهنگی شکل گرفت و بنده نیز با تشکل‌های صنفی جلسه‌ای را برگزار کردم و نظرات آنها را شنیدم و اقدامات دانشگاه را نیز به آنها اعلام کردم و همچنان این ارتباط با تمام نهادهای ذیربط به منظور پیگیری اوضاع و وضعیت بازداشت شدگان ادامه دارد.
وضعیت دانشجویان بازداشتی را رصد می‌کنیم
رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه به طور جدی وضعیت دانشجویان بازداشت شده دانشگاه تهران را رصد می‌کنیم گفت: از تمامی ابزار و امکانات لازم برای آزادی هرچه سریعتر دانشجویان بازداشتی استفاده می‌کنیم و همه امیدوار هستیم این دانشجویان قبل از شروع امتحانات پایان ترم آزاد شوند و با صحبت‌هایی که با مسئولان امر کردیم امیدوار هستیم امروز یا حداکثر تا آخر هفته اکثر دانشجویان آزاد شوند و براساس اعلامی که صورت گرفته مقدمات آزادی این دانشجویان در حال انجام است.
پیگیری وضعیت بازداشتی‌ها از طریق کمیسیون امنیت ملی مجلس
نیلی از پیگیری جدی وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد و گفت: ما با نمایندگان مجلس که عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستند نیز مذاکره کردیم و قرار شد آنها موضوع را دنبال کنند و امروز در این کمیسیون مسأله دنبال خواهد شد و حتی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز پیگیر این مسأله است و رئیس کمیسیون مأمور شد موضوع آزادی و تعیین تکلیف دانشجویان را دنبال کند.
نگهداری اکثر دانشجویان بازداشتی در «اوین»
رئیس دانشگاه تهران در خصوص منابع کسب آمار تعداد دانشجویان بازداشتی این دانشگاه گفت: «اعضای هیأت علمی»، «خانواده‌ها»، «حراست» و «خوابگاه‌ها» از منابعی هستند که از طریق آنها آمار دانشجویان بازداشت شده دانشگاه تهران در وقایع اخیر را به دست آوردیم و تصور نمی‌کنیم تعداد دانشجویان بازداشتی بیشتر از آمار اعلام شده باشد.
دکتر نیلی با اشاره به محل نگهداری دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران، گفت: محل نگهداری دانشجویان برحسب اینکه در کجا و توسط چه ارگانی دستگیر شده‌اند متعدد است، اما اکثر دانشجویان بازداشت شده در «اوین» نگهداری می‌شوند.
عده‌ای از دانشجویان بازداشتی در مراحل وثیقه سپاری برای آزادی هستند
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: آمار دانشجویان بازداشتی در اتفاقات اخیر کاملاً درست است چرا که این آمار در ارتباط با مراجع مختلف به دست آمده و سرنوشت این دانشجویان نیز کاملاً مشخص است و در جلسه‌ای که اخیراً در وزارت علوم با حضور مسئولان امنیتی و انتظامی برگزار شد، اعلام شد که مراکز نگهداری این دانشجویان کاملاً مشخص است، اگرچه در این رابطه ما مواجهه مستقیم با دانشجویان نداریم، اما از محل نگهداری دانشجویان مطمئن هستیم. بخش عمده‌ای از آنها در مرجع قضایی و برای مراحل بازپرسی زیر نظر دادستانی قرار گرفته‌اند و در مراحل سپردن وثیقه برای آزادی هستند و براساس اعلامی که صورت گرفته بسیاری از آنها امروز یا تا پایان هفته با گذاشتن وثیقه آزاد می‌شوند.
دکتر نیلی با تأکید بر اینکه از آزادی صددرصد دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران مطمئن نیستم، گفت: ما از وضعیت پرونده‌های این دانشجویان اطلاع نداریم. براساس گفته مسئولان امنیتی و انتظامی اکثر دانشجویان تا پایان هفته آزاد خواهند شد، اما اینکه تعداد آزادشدگان صددرصد باشد مطمئن نیستم اما باید تأکید کنم نگاه همه مسئولان این است که دانشجویان حتی‌الامکان آسیب نبینند و بموقع به امتحانات پایان ترم برسند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دانشجویان بازداشت شده بعد از آزادی به کمیته انضباطی دانشگاه احضار نمی‌شوند، گفت: این دانشجویان در دانشگاه مرتکب خلافی نشده‌اند که بخواهیم وضعیت آنها را بعد از آزادی در کمیته انضباطی بررسی کنیم، ضمن اینکه طی چند سال اخیر ما حتی یک مورد هم نداشتیم دانشجویی به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی حکمی از کمیته انضباطی گرفته باشد. بنابراین این دانشجویان مشکلی در دانشگاه نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به چه جرمی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج