۶۵۹۵۹۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

لپ تاپ لنوو X۱ کربن در ۲۰۱۸ CES معرفی شد

ششمین نسل لپ تاپ لنوو X۱ کربن ۲۰۱۸ در نمایشگاه CES لاس وگاس معرفی شد. این نسل حالا از نمایشگری مجهز به Dolby Vision HDR، سیستم صوتی دالبی،‌ تشخیص چهره و سخت افزار میان رده ولی جذاب برخوردار است.

وبسایت گجت نیوز - معین کریمی: ششمین نسل لپ تاپ لنوو X۱ کربن ۲۰۱۸ در نمایشگاه CES لاس وگاس معرفی شد. این نسل حالا از نمایشگری مجهز به Dolby Vision HDR، سیستم صوتی دالبی،‌ تشخیص چهره و سخت افزار میان رده ولی جذاب برخوردار است.
لپ تاپ لنوو X1 کربن در 2018 CES  معرفی شد

سخت است که باور کنیم از عرضه نسل نخست لپ تاپ X۱ کربن لنوو شش سال است که می‌گذرد! حال در سال ۲۰۱۸ کمپانی لنوو رسما از ششمین نسل این لپ تاپ همراه با پیشرفت‌ها و بهبودهایی پرده برداری کرد.

در نخستین نگاه، مهم‌ترین تغییر لنوو X۱ کربن ۲۰۱۸ حضور یک نمایشگر فوق شفاف (با شفافیت ۵۰۰ نیت) ۱۴ اینچی (غیرلمسی IPS LCD) است. وضوح این نمایشگر برابر با ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است و موفق به دریافت گواهینامه Dolby Vision HDR شده است. در حال حاضر تعداد کمی استاندارد HDR وجود دارد،‌ اما دالبی ویژن دارای خاصیت متادیتای پویا است که می‌تواند با هر صحنه‌ای از یک فیلم خاص سازگار باشد. لنوو به بخش صوتی این لپ تاپ نیز Dolby Premium Audio را اضافه کرده است.

لپ تاپ لنوو X1 کربن در 2018 CES  معرفی شد

با نگاهی بسیار نزدیک به وبکم در لپ تاپ لنوو X۱ کربن ۲۰۱۸ درمیابیم که آن حاوی یک مسدود کننده لنز فیزیکی (به نام ThinkShutter) است تا مطمئن باشید هیچ جاسوسی ویدیویی از طریق آن اتفاق نخواهد افتاد. اما هنگامی که این پوشش برداشته می‌شود، شما می‌توانید از سیستم تشخیص چهره آن همراه با Windows Hello برای ورود به ویندوز استفاده کنید. اسکنر اثر انگشت جدید به کار رفته در آن نیز حالا سرعت و امنیت بیشتری را به همراه دارد، اگر چه ما هنوز نمی‌دانیم از نظر عددی چقدر آن سریع است.

دو دستیار مجازی در کنار هم

در سمت نرم افزاری، لنوو X1 کربن 2018 از ویندوز 10 (قابل ارتقا به Pro) برخوردار است و از ThinkPad Crystal Image، یک نرم افزار که گفته می‌شود می‌تواند اپلیکیشن های پیش از بارگیری را کاهش دهد استفاده می‌کند. همچنین این سیستم از یک نرم افزار به نام Microsoft AutoPilot بهره‌مند است که کمک می‌کند راحت‌تر نرم افزارها در لپ تاپ راه اندازی شوند. دستیار صوتی آمازون الکسا نیز در دسترس کاربران است که در هر کجا می‌تواند توسط کاربر فراخوانده شود. بدیهی است که به لطف ویندوز 10،‌ شما به دستیار مجازی کورتانا نیز دسترسی خواهید داشت.

لپ تاپ لنوو X1 کربن در 2018 CES  معرفی شد

اما در زیر شاسی زیبای این لپ تاپ چینی یک پردازنده نسل هشتمی Intel Core i۷ به کار رفته است، اگر چه گفته می‌شود مدل آن بیشتر شبیه به پردازنده هایی است که در لپ تاپ های میان رده بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بی‌تردید لپ تاپ هایی همراه با پردازنده های قدرتمند جهت خلاقیت یا گیمینگ می‌توانند هزینه‌ی سنگینی را نیز به همراه داشته و با چالش عمر باتری مواجه باشند. از نظر ظرفیتی نیز کاربران می‌توانند تا یک رم حداکثری ۱۶ گیگابایتی (LPDDR۳ ۲۱۳۳MHz) و یک حافظه SSD PCIe با ظرفیت ۱ ترابایتی را انتخاب کنند که بی‌شک مناسب خواهد بود.

طراحی لنوو X۱ کربن ۲۰۱۸ نیز دستخوش تغییراتی کوچک شده است. با وزنی معادل ۱.۲ کیلوگرم، این یک کامپیوتر بسیار سبک است که موفق به دریافت گواهینامه Mil-STD ۸۱۰G برای مقاومت سخت افزار خود شده است. ابعاد این لپ تاپ هم معادل ۳۲۳.۵ در ۲۱۷.۱ در ۱۵.۹۵ میلی‌متر است.

لپ تاپ لنوو X1 کربن در 2018 CES  معرفی شد

۴ درگاه (۲ درگاه USB نوع C تاندربولت ۳ و ۲ درگاه USB ۳.۰) گزینه‌های ارتباطی خوبی را برای لپ تاپی با این اندازه شکل داده‌اند. در اینجا حتی یک اسلات کارت حافظه نیز وجود دارد که برخلاف رقبا، از انواع مختلف کارت‌ها شامل SD، MMC، SDHC و SDXC پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید لپ تاپتان را به یک پروژکتور وصل کنید هم خوشبختانه در اینجا یک درگاه HDMI سایز بزرگ وجود دارد تا دیگر نیازی به دانگل نداشته باشید، مگر آنکه بخواهید از پروژکتورهای قدیمی مجهز به درگاه VGA استفاده کنید. درگاه تاندربولت ۳ این لپ تاپ نیز می‌تواند به نمایشگرهای تاندربولت و یا مجهز به درگاه Display Port متصل شود که شامل چند نمایشگر ۴K برای بالاترین حد بهره‌وری می‌شود.

جای تعجب نیست که پشتیبانی عالی برای وای فای AC در این لپ تاپ وجود دارد. در حال حاضر این لپ تاپ صاحب سریع‌ترین سرعت وای فای بوده و پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲ نیز قابل ذکر است. اگر زیاد به مسافرت می‌روید نیز نسل ششم لپ تاپ لنوو X۱ کربن ۲۰۱۸ یک گزینه LTE را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید از اینترنت موبایلی نیز به لطف یک سیم کارت با آن بهره‌مند شوید.

قیمت لنوو X1 کربن 2018

لنوو این لپ تاپ فوق جذاب را با قیمت 1709 دلار از ماه جاری میلادی عرضه خواهد کرد؛ اگر چه مشخص نیست که کدام بازارها، از ششمین نسل کربن لنوو میزبانی خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معرکه ااااااااااااااااااااااس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حیف زیادی گرووووووونه!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج