جاباما
۶۵۹۶۴۳
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

عادت‌های غلط را اینطوری فیتیله‌پیچ کنید!

مطالعات نشان می دهد دو تا هشت ماه زمان نیاز است تا فرد یک رفتار یا عادت بد را ترک کند. با چند روش ساده می توانید عادات بد زندگی خود را به عادت های خوب تبدیل کنید.

وب سایت کلیک - افسانه عابدینی: مطالعات نشان می دهد دو تا هشت ماه زمان نیاز است تا فرد یک رفتار یا عادت بد را ترک کند. خواندن این مقاله به شما کمک می کند ترک عادت های بد برایتان راحتر شود.

با چند روش ساده می توانید عادات بد زندگی خود را به عادت های خوب تبدیل کنید. وقتی رفتارهای اشتباه مدام تکرار شوند ترک کردن آنها کاری دشوار می شود. در واقع ترک رفتارهای بدی از قبیل ناخن جوییدن، سیگار کشیدن، ورزش نکردن، دیر از خواب بلندشدن و اعتیاد به تلفن همراه ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر بیاید و تصور کنید هرگز نمی توانید آنها را کنار بگذارید اما باید گفت ترک این عادات بد امکان پذیر است و هر کسی با کمی اراده، برنامه ریزی و تغییر سبک زندگی می تواند از عهده آن بربیاید.

مطالعات نشان می دهد دو تا هشت ماه زمان نیاز است تا فرد یک رفتار را ترک کند پس بنابراین نباید ناامید شد زیرا ترک عادت های بد همیشه کاری زمان بر است. به گفته روانشناسان عادت هایی که در روزمره انجام می دهیم سلسله رفتارهایی هستند که به فرد کمک می کند کمتر بیندیشد و فعالیت های خود را سریع تر انجام دهد و زمان بیشتری داشته باشد.
عادت‌های غلط را اینطوری فیتیله‌پیچ کنید!

در این مطلب چهار نکته مهمی که برای ترک عادت های بد باید در نظر بگیرید گفته می شود. با رعایت این نکات بهتر می توانید از پس این تغییر بربیایید.

آگاه باشید

این را بخاطر بسپارید که تصمیم به ترک یک عادت بد همیشه کافی نیست. در حقیقت برای تغییر عادت یا رفتار شما نیاز به خودآگاهی دارید. به این معنی که از عادت خود آگاه باشید. دانستن انگیزه ها یا عواملی که موجب این رفتارهای بد شده و کنترل احساساتی که پس از این عوامل ظاهر می شوند از نکاتی مهمی است که باید آن را رعایت کنید. درک و تشخیص کامل داشتن از عوامل، احساسات و واکنش های دائمی که در پی آن است به شما این امکان را می دهد تا خودتان را پیدا کنید و دوباره واکنشتان را به سمتی دیگر سوق دهید.

برنامه ریزی کنید

برای خلاص شدن از یک عادت بد و قدیمی و جایگزینی آن با یک رفتار جدید، شما باید پس از خودآگاهی، یک برنامه کاربردی برای خود داشته باشید. پس از آن به تکرار جدی برخی رفتارهای جدید برای جایگزین کردن رفتارهای قدیمی نیاز دارید. در واقع برنامه تان باید این تغییرات را برای شما آسان تر کند. برای مثال اگر اگر قصد دارید عادت مدام چک کردن تلفن همراه تان در صبح پس از بیدار شدن از خواب را متوقف کنید و به جای آن به ورزش بپردازید با یک برنامه ریزی مناسب به راحتی می توانید ورزش و پیاده روی را جایگزین گوشی خود کنید.
این برنامه ریزی بدان معنی است که باید تلفن همراه خود را دور از دسترس بگذارید و اگر صبح با صدای آلارم آن از خواب بیدار می شوید بهتر است به جای گوشی از یک ساعت دیگر برای زنگ زدن و بیدار شدن استفاده کنید و لباس های مخصوص ورزش خود را شب قبل آماده کنید تا صبح با جدیت به جای چک کردن گوشی به ورزش کردن بپردازید. هنگامی که این برنامه ریزی ها را برای خود داشته باشید مطمئنا به راحتی می توانید این عادت های بد را کنار بگذارید.

از نقشه B استفاده کنید

اگر به طور جدی تصمیم به ترک عادت های بد خود گرفته اید و برای آن برنامه ای مطمئن تهیه کردید این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی اوقات بهترین برنامه ریزی هم ممکن است شما را در یک مسیر اشتباه بگذارد. به عنوان مثال به قصد خرید هویچ از خانه بیرون می روید اما از یک رستوران سر در می آورید.

اگر برنامه ریزی ابتدایی یا «A» شما اشتباه از کار در آمد از برنامه «B» استفاده کنید. در این برنامه باید از خودتان بپرسید که دقیقا چه احساسی دارید؟ آیا غمگین، خسته، عصبی یا تنها هستید؟ این احساسات منجر به ایجاد عادت های خاصی می شوند که ممکن است به شما آسیب برساند. افراد این احساسات سرد و غمگین را دوست ندارند و اغلب تمام تلاش خود را می کنند تا از آنها دور شوند. در این صورت باید یک زمان برای خودتان تعیین کنید، چشمانتان را ببندید و ذهن خود را از این احساسات خالی کنید.

اگرچه ممکن است این تمرکز کردن و دور شدن از این احساسات عادت های بد را از شما دور نکند اما باعث می شود به احساسات بد واکنش دهید و آن ها را از خود دور کنید و هنگامی که احساس راحتی کنید بهتر می توانید انتخاب های سالم و مفید کنید.

به خود یادآوری کنید

عادت های زندگی همیشه توسط تکرار برخی رفتارها ایجاد می شوند. بنابراین اگر می خواهید عادات بد خود را تغییر دهید، باید عادت و رفتارهای جدید خود را یادآور شوید و آن ها را فراموش نکنید. در واقع به این تغییر سبک جدید زندگی خود پایبند باشید. بنابراین این رفتارها و عادات جدیدی که قصد انجام آن ها را دارید روی برگه ای یادداشت کنید و آن را جایی بگذارید که قابل رویت باشد یا از خانواده خود بخواهید آنها را به شما یادآوری کنند.

گفتنی است، ترک عادت های بد همیشه دشوار است اما هرگز ناامید نشوید و تلاش خود را ادامه دهید. هر عادت بدی دارید باز هم خودتان را در حالت غلبه بر آن تجسم کنید و از موفقیت خود لذت ببرید. خودتان را همیشه با یک هویت جدید و اصلاح شده ببینید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج