جاباما
۶۵۹۸۳۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«بلید رانر ۲۰۴۹» و «دانکرک» نامزد جایزه ASC

جامعه فیلمبرداران آمریکا اسامی نامزدهای سی‌ و دومین دوره جوایز سالانه خود را اعلام کرد.

هنرآنلاین: جامعه فیلمبرداران آمریکا اسامی نامزدهای سی‌ و دومین دوره جوایز سالانه خود را اعلام کرد.

راجر دیکنز برای کار خود در فیلم علمی تخیلی "بلید رانر 2049" به کارگردانی دنی ویلنو نامزد دریافت جایزه سالانه جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) شد.
«بلید رانر 2049» و «دانکرک» نامزد جایزه ASC

دیکنز در این بخش با برونو دلبونل برای "سیاه‌ترین ساعت"، هویته فان هویتما برای "دانکرک"، دان لاستسن برای "شکل آب" و ریچل موریسن برای "Mudbound" رقابت می‌کند.

موریسن اولین فیلمبردار زن است که نامزد جایزه جامعه فیلمبرداران آمریکا می‌شود. اگر آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیز موریسن را انتخاب کند، او اولین فیلمبردار زن خواهد بود که نامزد اسکار می‌شود. داستان فیلم درام "Mudbound" به کارگردانی دی ریس در جنوب آمریکا روی می‌دهد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، دیکنز برای پانزدهمین بار نامزد جایزه جامعه فیلمبرداران آمریکا شده است. او پیش از این برای فیلم‌های "رهایی از شاوشنک"، "مردی که اینجا نبود" و "اسکای‌فال" برنده شد و در ۲۰۱۱ جایزه یک عمر دستاورد این جامعه را دریافت کرد. دیکنز تاکنون ۱۳ بار نامزد اسکار بوده و هنوز پیروز نشده است.

دلبونل برای درام "سیاه‌ترین ساعت" درباره وینستون چرچیل برای چهارمین بار نامزد جایزه ASC شده است. او قبلاً برای "یک نامزدی خیلی طولانی" جایزه گرفته است. درام جنگی "دانکرک" به کارگردانی کریستوفر نولان، دومین نامزدی جامعه فیلمبرداران آمریکا را برای فان هویتما را به همراه داشت. او اولین بار در ۲۰۱۲ برای "تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس" نامزد شد.

قصه پریان "شکل آب" به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو، اولین نامزدی را برای لاستسن به همراه داشته است.

فیلم‌های نامزد شده تقریباً همه به صورت دیجیتال فیلمبرداری شده‌اند و "دانکرک" تنها فیلم است که به تنهایی پرچم سلولوئید را بالا نگه داشته است. فهرست نامزدهای ASC همچنین تقریباً با فهرست نامزدهای بفتا بهترین فیلمبرداری که اسامی آن‌ها سه‌شنبه صبح اعلام شد، یکی است. (تنها تفاوت "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" است که نامزد بفتا شده اما در فهرست جامعه فیلمبرداران آمریکا جای خود را به " Mudbound" داده است.)

ASC در عین حال اسامی نامزدهای جایزه اسپتلایت را اعلام کرد. این جایزه در ۲۰۱۳ برای تقدیر از فیلم‌های مستقل که کمتر دیده شده‌اند و فیلم‌های مطرح در جشنواره‌های سینمایی، راه‌اندازی شد. امسال نامزدهای جایزه اسپاتلایت شامل دو برنده جشنواره کمرایمیج در لهستان هستند: ماته هربای برنده جایزه قورباغه طلایی برای "بر جسم و روح" و میخائیل کریخمان برنده جایزه قورباغه نقره‌ای برای "بدون عشق". مارت تانیل نیز برای "نوامبر" نامزد شده است.

"خانه دیگران"، "مکبث"، "پسر شائول" و "ایدا" از برندگان قبلی جایزه اسپتلایت هستند.

ASC نامزدهای بخش تلویزیون را هم اعلام کرد. اسامی برندگان سی‌ و دومین دوره جوایز سالانه جامعه فیلمبرداران آمریکا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) در ری دالبی بالروم در هالیوود اند هایلند اعلام می‌شود.

پیروزی در جوایز سالانه جامعه فیلمبرداران آمریکا تضمینی برای موفقیت در جوایز اسکار نیست. در تاریخ ۳۲ ساله ASC تنها ۱۳ برنده بخش فیلم‌های سینمایی، اسکار هم گرفته‌اند. این جامعه سال گذشته گریگ فریزر را برای کار خود در فیلم "شیر" انتخاب کرد، اما اسکار بهترین فیلمبرداری به لینوس ساندگرن برای "لا لا لند" رسید.

دو سال پیش، امانوئل لوبزکی فیلمبردار مکزیکی برای کار خود در فیلم "بازگشته" برای سومین سال پیاپی برنده جایزه ASC شد. "چیوو" دو سال قبل از آن هم به ترتیب برای "جاذبه" و "بردمن" این جایزه را گرفته بود. هر سه فیلم برنده اسکار بهترین فیلمبرداری هم شدند که اولین سه پیروزی پی‌در‌پی یک فیلمبردار در این بخش بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج