۶۶۰۰۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۵۸؛ رمز جاودانه‌شدن حسين حسيني

حسين حسيني، دروازه‌بان جوان استقلال، حالا به نامي ماندگار در تاريخ فوتبال ايران تبديل شده است.

روزنامه شرق: حسين حسيني، دروازه‌بان جوان استقلال، حالا به نامي ماندگار در تاريخ فوتبال ايران تبديل شده است. در ابتداي فصل کسي تصور نمي‌کرد بازيکني که قرار است ذخيره مهدي رحمتي در استقلال باشد، اين‌گونه خوش بدرخشد. حسين حسيني از هفته ششم وارد دروازه استقلال شد و با انجام بازي‌هاي خوب، جايگاه خود را محکم کرد.

اين دروازه‌بان در هفته قبل موفق شد رکورد گل‌نخوردن در تاريخ ليگ برتر را بشکند.

دروازه‌بان استقلال در بازي با تراکتورسازي، دروازه خود را بسته نگه داشت تا با شکستن رکورد عليرضا بيرانوند، رکورد جديدي در تاريخ ليگ برتر ايران ثبت کند. حسيني اگر ٢٣ دقيقه گل نمي‌خورد، رکورد بسته‌نگه‌داشتن دروازه در تاريخ ليگ برتر را به نام خود ثبت مي‌کرد.

استقلال و حسيني در بازي هفته گذشته يک‌بار ديگر دروازه خود را بسته نگه داشتند تا حسيني به رکورد ٧٨٧ دقيقه گل‌نخوردن برسد؛ رکورد گل‌نخوردن متوالي در ليگ برتر. اين رکورد تا قبل از اين فصل در اختيار آرمناک پطروسيان، دروازه‌بان پيشين سپاهان، با ٧٠٤ دقيقه گل‌نخوردن بود. عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان پرسپوليس، در بازي با فولاد خوزستان موفق شد از رکورد پطروسيان عبور کند. او در دقيقه ٨٩ آن بازي گل خورد تا زمان بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌اش به ٧١٩ دقيقه برسد. رکورد گل‌نخوردن در تاريخ ليگ برتر تنها دو هفته در دست بيرانوند باقي ماند و حسيني هفته پيش از آن عبور کرد.

اين البته پايان کار حسين حسيني جوان نيست. دروازه‌بان آبي‌ها اين فرصت را دارد تا جمعه در بازي با سايپا رکورد گل‌نخوردن در تاريخ فوتبال ايران را هم بشکند. در تاريخ فوتبال ايران، بهرام مودت، دروازه‌بان پيشين تيم ملي، در مقطعي در پرسپوليس ٨٤٤ دقيقه متوالي دروازه‌اش را بسته نگه داشت. بعد از او ناصر حجازي در استقلال، رکورد ٨٣٧ دقيقه‌ را ثبت کرد. سومين نفر احمدرضا عابدزاده است که در ليگ آزادگان با پيراهن پرسپوليس، ٨٠٢ دقيقه به صورت سريالي اجازه بازشدن دروازه‌اش را نداد.

حسيني در اين جدول فعلا نفر چهارم است، اما در بازي فردا با سايپا اين فرصت را دارد تا به نفر اول تبديل شود. او ١٦ دقيقه گل نخورد، رکورد عابدزاده را مي‌شکند و با ٥١ دقيقه از ناصر حجازي عبور مي‌کند. حسين حسيني براي اينکه به رکورددار گل‌نخوردن در تاريخ فوتبال ايران تبديل شود، به ٥٨ دقيقه گل‌نخوردن نياز دارد. او اگر از دقيقه ٥٨ سالم عبور کند، با ٨٤٥ دقيقه، رکورد جديدي در تاريخ فوتبال ايران ثبت و نام خود را در فوتبال ايران جاودانه مي‌کند.

پرواز به عرش

حسيني که فصل را به‌عنوان ذخيره مهدي رحمتي آغاز کرد، حالا به يکي از بهترين دروازه‌بانان فوتبال ايران تبديل شده است. او مدتي است که به تيم ملي دعوت مي‌شود و مي‌تواند يکي از مسافران جام جهاني هم باشد. در اين فصل همه‌چيز براي اين دروازه‌بان جوان رؤيايي بوده است؛ از نيمکت‌نشيني محض تا حضور در جام جهاني. حسيني در مدت يک ماه موفق شد خود را به عرش برساند. او در ١٠ بازي اخير خود در ليگ ايران تنها يک گل خورده که يک پنالتي در داربي بوده است. اين عملکرد تحسين‌برانگيز که پس از آمدن وينفرد شفر رقم خورد، او را به روسيه نزديک و نزديک‌تر کرده است.

دايي مقابل استقلال

حسيني اگر در بازي با سايپا ٥٨ دقيقه مقاومت کند، به بهترين دروازه‌بان تاريخ ايران از اين حيث تبديل خواهد شد. سرنوشت حسيني در دست علي دايي است. علي دايي، سرمربي سايپا، در بازي رفت موفق شد استقلال را با يک گل شکست دهد و مطمئنا براي بازي فردا انگيزه زيادي دارد. سرمربي پيشين پرسپوليس مي‌تواند فردا کاری کند که رکورد گل‌نخوردن در تاريخ فوتبال ايران در دست پرسپوليسي‌ها باقي بماند. تقابل دايي و استقلال هميشه جذابيت‌هاي خاص خودش را داشته است. دايي در اين سال‌ها بارها با تيم‌هاي مختلف؛ سايپا، پرسپوليس، راه‌آهن، صبا و نفت تهران مقابل استقلال قرار گرفته است. دايي در شروع مربيگري‌اش در سايپا، چهاربار مقابل استقلال قرار گرفت که سه برد و يک تساوي کسب کرد. او در پنجمين تقابلش با استقلال هم با پرسپوليس، استقلال را برد تا در پنج بازي اول خود در ملاقات با استقلال در قواره سرمربي به چهار برد برسد. ناکامي‌هاي دايي مقابل استقلال از آن به‌بعد شروع شد. دايي حدود هشت فصل بود که در ليگ موفق نشده بود استقلال را شکست دهد تا اينکه در بازي رفت اين طلسم را شکست. هرچند فصل قبل در جام حذفي موفق شد به‌همراه نفت تهران، استقلال را حذف کند. دايي در ليگ برتر ١٨بار مقابل استقلال قرار گرفته که حاصلش پنج برد، هفت تساوي و شش باخت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج