۶۶۰۴۷۶
۳۹ نظر
۵۰۰۸
۳۹ نظر
۵۰۰۸
پ

۵۰ درصد تهرانی‌ها هیچ نیازی به یارانه نقدی ندارند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۵۰ درصد تهرانی ها می توانند بدون یارانه نقدی زندگی خود را اداره کنند که با حذف یارانه آنهامی توان ماهیانه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۵۰ درصد تهرانی ها می توانند بدون یارانه نقدی زندگی خود را اداره کنند که با حذف یارانه آنهامی توان ماهیانه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرد.
نعمت الله ترکی اظهار کرد: بودجه عمرانی استان تهران سه فصل دارد که این ۳ فصل شامل فصل ملی، ملی-استانی و در نهایت بودجه مصوبه استانی است.

وی ادامه داد: با توجه به رویکردی که در بودجه سال ۹۷ در لایحه پیش بینی شده است، سهم مشارکت بخش عمومی و خصوصی در حوزه عمرانی بیشتر است که سهم استان تهران در حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷ برای ۳ فصل نام برده در بودجه عمرانی استان تهران سقف و رقمی در حدود ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این مبلغ در سال گذشته رقمی در حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

ترکی ادامه داد: بیشتر استان ها شاهد افزایش چشمگیر بودجه جاری خود هستند و افزایش بودجه استان تهران نیز به این دلیل است که بودجه ۲ دستگاه آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در بودجه استان تعریف شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در قالب برنامه ششم توسعه، این تمرکز زدایی که در بودجه سال ۹۷ اتفاق افتاده است، برای سنوات آینده نیز محقق شود و ادامه داشته باشد و شاهد افزایش بودجه استانها در حوزه عمرانی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در لایحه بودجه سال ۹۷ اتفاق افتاده و به نظر تاثیر بسیاری در سطح جامعه داشته ، بحث ساماندهی یارانه های نقدی است.

ترکی تاکید کرد: قانون بودجه هدفمندی یارانه ها به صراحت می گوید که ۵۰ درصد منابع یارانه ها باید به واسطه سازمان های حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در اختیار افراد و خانواده های نیازمند قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی ستاد هدفمندی یارانه ها در خصوص مبلغ یارانه هایی که ساماندهی می شوند، ۳۰ درصد این منابع باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد و ۲۰ درصد دیگر برای موارد خاص دراختیار دولت باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: متاسفانه در سنوات گذشته، واگذاری مبلغ یارانه های ساماندهی شده به دستگاه های مذکور اجرایی نشده است که امیدواریم در سال جاری محقق شود.

ترکی اضافه کرد: مجموع یارانه های ساماندهی شده در کل کشور ۴۸ هزار میلیارد تومان است و سقف و رقم مربوط به استان تهران بابت پرداخت یارانه نقدی در هر ماه در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در لایحه بودجه سال ۹۷ بر اجرا شدن آن تاکید شده است مسئله ساماندهی و شفافیت یارانه های نقدی است و این موضوعی است که از سنوات گذشته جزء پیشنهادات ما و همچنین از پیشنهادهای خود دولت بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: برای اختصاص بودجه بخش ساماندهی یارانه ها باید از خانواده های نیازمند و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و همچنین خود اظهاری خود افراد نیازمند و مجموعه دستگاه هایی که می توانند این نیازمندی را ارزیابی کنند،شروع کنیم که البته سیستم ثبت نام این افراد هنوز بسته نشده است.

ترکی یادآور شد: پیش بینی ما این است که ۵۰ درصد خانواده های تهرانی می توانند بدون دریافت یارانه نقدی زندگی خود را اداره کنند و با روند حذف آنها از لیست یارانه بگیران ماهیانه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمدزایی می شود که مجموع این رقم سالانه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می شود.

وی تصریح کرد: دولت مصمم است و ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز بر این امر متعهد شده ایم که این مبالغ را در بخش توسعه و ایجاد اشتغال و تولید در استان تهران صرف کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر جمعیتی در حدود ۱۳ میلیون نفر در استان تهران و در حدود ۸ و نیم میلیون نفر از این جمعیت در شهر تهران زندگی می کنند که ساماندهی یارانه آنها گام بزرگی در حل مشکلات اساسی مردم خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      این یقرون ده شایی چقدر جای بحث داره؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمعیت زیادی از ایرانیها به مصرف گرایی عادت کردند و نمی تونن یه زندگی ساده داشته باشند. اون یارانه رو هم می گیرند تا تو یه حراجی مسخره چند تا تیکه آشغال بخرند!! وگرنه این همه که هر سال می بینیم مبلمان آنچنانی می خرند یا ماشین شاسی بلند و تورهای خارجی از کجا میاد؟! در مورد مرفهین حرف نمی زنم ها.همین طبقه متوسط رو میگم .یه عده قابل توجهی زندگی مصرف گرایانه رو پیش گرفتند و یه عده قابل توجهی نون شب هم ندارند . و این شکاف طبقاتی اون هم در وسط منطقه خطرناک خاورمیانه که کل منطقه هم باهامون دشمن اند و ازمون کینه به دل دارند...بعضی هنوز متوجه نشدند وارد چه دوره خطرناکی از تاریخ ایران شدیم ...

    • بینام

      بله برای شما درآمدزایی دارد.بایابسه دیگه هرچقدر مخورید سیر نمی شید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مصرف گرایی حتی در کشورهای غربی هم یک معضله وای به ما که زیرساختهای لازم برای یک کشور توسعه یافته رو نداریم و بعد به مصرف گرایی عادت کردیم .فقط کافیه یه سری به این پاساژها و مال ها بزنید تا ببینید مردم چطور ولع خرید دارند و چه حرصی می زنند که از حراجی ها بیشتر چیز بخرند .اینهایی هم که پولشون رو در موسسات خصوصی مشکوک گذاشتند تا سود چهل درصد و هفتاد درصد بگیرند سبک زندگیشون همین مصرف گرایی و منفعت طلبی شخصی بود .حالا چنین مردمی که فقط به خودشون اهمیت میدن رو چطور میشه شیرفهم کرد که مملکت دم پرتگاهه و همه با هم سقوط خواهیم کرد؟!

    • شهروند

      شمابیخودکردیدکه آماردروغ میدید....خجالت بکشید..یارانه حق همه مردمه

    • محمد

      همه بی نیازیم...

    • بدون نام

      باز هم‌ یارانه یارانه؟؟؟

    • بدون نام

      راست میگه بده به ایشون بوخوره یا اختلاسش کنه مردم کیلو چنده؟؟!؟

    • بدون نام

      مشکل مردم پول یارانه نیست . مشکل وقتی درست میشه که پول یارانه رو از مردم میگیرن و اون پول اختلاس میشه

    • محمد

      کدوم احمقی اینجوری فکر کرده که پنجاه درصد مردم از یارانه بی نیاز هستند ؟ مسئولین مثل کپک سرشونو کردن تو برف و هر روز از پشت میزشون یک نظر میدن ! آقای محترم یعنی پنجاه درصد تهران از همه چیز بی نیاز هستند ؟ شغل درآمد مسکن تغذیه و و و و و ؟ متاسفم واس همچین مسئولانی

    • رضا

      شما که همه چیزا مثل موریانه خوردید این یارانه را هم بخورید خیالتون راحت شه، این یارانه هم شده خاری تو چشم شما، وگرنه ندادن این چندرغاز نه ارباب میکنه نه ملتا گدا!

    • بدون نام

      واقعا بعضی از خانواده ها یارانه تاثیری در معاش اونها ندارد و وقتی اون رو میگیرند مثلا به رستوران میرن و یا خرجهای این طوری و فقط گرفتنش رو قنیمت میدونند و حرص میزنند اما بعضی هم واقعا براشون تاثیر گذار است .

    • صدرا

      جدی میگید یعنی انقدروضعشون بدک نیست که یارانه نخوان عجیبه پس این همه مردمی که صداشون دراومده خصوصا از تهرون پس کیلن یعنی 50درصد بقیه فقیرو محتاجن و50درصد دیگه دارن از درآمد بالا و شفل درست حسابی پایکوبی میکنن!!!!بابا جمع کن این حرفارو رییس سازمان مدیریت یه وقت رسانه ایش نکنید به ریشتون میخندن

    • بدون نام

      ابن درامد زایی تو جیب می میره ؟

      ابن 50% کیا هستند که نیاز ندارند ؟
      یعنی بالاتر از خط فقر زندگی می کنند ؟
      خیلی مردم را خوشبخت نگاه نمیکنید به خاطر ندادن 45 هزار تومان ؟

    • محمد سلطان

      وقتی قیمت حاملهای انرژی برای همه افزایش میابد وباعث آن همان پرداخت یارانه س پس ایننکه نیمی از مردم تهران بدون یارانه میتوانند زندگی کنند یک حرف احمقانه ویک تصمیم ابلهانه س!

    • بدون نام

      یارانه حق و حقوق مردمه چه نیاز داشته باشن چه نداشته باشن.

    • عسل

      چه گیری دادین به تهرانیا ! مثلا توی شهرهای دیگه پولدار ندارین که راجع به تهرانیا اینجوری حرف میزنین

    • بدون نام

      چی میگین شماها.اینطوری بود که تو رفاه بودیم نصفمون.این دروغا چیه به خورد مردم میدین 50درصدمردم نیازبه یارانه ندارن.خدا ازتون نه تو این دنیا نه اخرت نگذره.

    • رضا

      بابا خیلی پر رویید بخدا.آخه با این همه فضاحت تو مدیریت،با این همه فساد اقتصادی و بی آبرویی هیلب رو میخواد که همچین حرفایی به زبون بیارید

    • رضا

      سلام من به شما خسته نباشید میگم
      درآمد زایی کردید

    • سخنگوی حق

      چ نیاز داشته باشن یا نه حقشونه ،این عدالت نیست که حامل های انرژی واسه همه یکسان باشه یارانه رو فقط یه عده بگیرن

    • بدون نام

      راست میگه این 300میلیار تومان را میدهیم به مستضعفان !!! جان ابول خخخخخخخ

    • یعقوب خلیلی قوشچی

      لطفا بگید اون ۵۰درصد رو تو دفتر کارتون بدست آوردید یا واقعا رفتید تو خیابونا و تحقیق کردین

    • بدون نام

      خدا وکیلی اکنون خیلی ها اصلا به یارانه نیاز ندارند و متاسفانه دارن الکی یارانه می گیرن !!!!!؟؟؟؟؟وهزینه های دولت را الکی بالا می برند

    • بی نان

      فقط اقای خاوری احتیاج داره بیچاره

    • محمد

      حالا فهمیدن. دکتر احمدی نژاد خیلی وقت پیش فهمیده بود

    • محمد صفایی

      میخوایید این پنجاه درصد یارانه رو هم به تو بدن تا خیالت راحت شه به چی قسم بخورم تا باورتون شه به آیه های قرآن قسم میخورم که یک ساله نتونستم گوشت قرمز بخرم

    • بدون نام

      توجیه کنین ببینیم چی میشه

    • بدون نام

      این فتاح خودش میلیادر طمع به ۴۵تومان که۸تومان ارزش دارچراخرج حدود۱۶ملیون مهاجرافغانی می‌دین مثل اینکه خرج هرروزکشوربزرگی مثل هلندوه ۱۷ملیون جمعیت با۲نفرزندانی ومیدین میدیم ازکجابرای چی حرام

    • بدون نام

      خودتونید

    • بدون نام

      این آمادهار از کجا در میارین!!!!!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آقا بریزن دور پاره کنن تو سطل آشغال بریزن ولی حقشه مالشه باید بدن اینقدر میخورن دادن دردشون میکنه خودشون ماه ۱۰۰ملیون میگیرن

    • بدون نام

      لطفا نظر سنجی رااز مسئولینی که فقط با حقوقشان زندگی می‌کنند انجام دهید اگر ازاقازاده ومسئولین که معلوم نیست این همه پول راازکجا اوردید بپرسید ماهانه چقدر یارانه میدهند مثل ان نماینده مجلسی که قیمت نان را نمیدانستند میگوید نمیدانم

    • جانباز

      نکه توی تهران خيلي خرج کمه و هيچي گران نیست احتیاج ندارند اتفاقا بر عکس

    • بدون نام

      ما كه نياز داريمممممممممممممممممممممم

    • بدون نام

      واقعا سهم ما از ثروت اين كشور عزيز هاهيانه ٤٥٥٠٠ تومن شد ؟؟؟
      البته همونم قطع كردن و گفتن به ماتعلق نميگيره ! و صد البته كه ما پرلدار هم نيستيم و با مدرك ليسانس ماهي يك ميليون تومن حقوقمه .. پيدا كنيد سهم ما رو از اين آب و خاك اجدادى عزيز ..

    • abdollah

      با چهل وپنج تومان هیچی نمیشه خرید اگه واقعا میتونید با اون به جوانها شغل وشرایط سهل ازدواج بدین خدا میدونه خیلیها ازحذف اون راضیند واین کارو بکنید

    • حامد

      یارانه تهرانیها روحذف کنین ولی بایدقیمت قبض ها روتوتهران به قیمت قبل ازهدفمندی حساب کنین ....

    • بدون نام

      خدایی دیونمون کردید انقدر با افکار ملت بازی نکنید....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج