جاباما
۶۶۰۵۲۴
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

زمان رفع فیلتر تلگرام، فعلاً مشخص نیست

محمد کاظمی نماینده ملایر و عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر رفع فیلتر تلگرام، گفت: بحث خاصی در این خصوص در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نشده است اما می دانم که بسیاری از مسئولین در آستانه این تصمیم هستند تا این مشکل را مرتفع کنند. البته اینکه این تصمیم چه زمانی عملیاتی می شود دقیقا مشخص نیست اما به نظر می رسد که به زودی این اقدام انجام شود.

اعتماد آنلاین نوشت: محمد کاظمی نماینده ملایر و عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر رفع فیلتر تلگرام، گفت: بحث خاصی در این خصوص در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نشده است اما می دانم که بسیاری از مسئولین در آستانه این تصمیم هستند تا این مشکل را مرتفع کنند. البته اینکه این تصمیم چه زمانی عملیاتی می شود دقیقا مشخص نیست اما به نظر می رسد که به زودی این اقدام انجام شود.

وی تصریح کرد: احساس می کنم که مسئولین بر این مسئله اتفاق نظر دارند که تلگرام مورد استفاده جمعیت زیادی از مردم است. مردم از تلگرام بخصوص برای مسایل مالی و تجاری استفاده می کنند و فیلتر تلگرام موجب ضرر و خسران به عده زیادی خواهد شد. البته در مقطعی که امنیت و مصلحت کشور ایجاب کند همه کشورها بر اساس آن، تصمیم های اضطراری برای امنیت کشورشان می گیرند و تلگرام یا فضاهای دیگری که نیاز است را مسدود می کنند اما با برطرف شدن مشکل و رفع آن حالت اضطرار و برگشت کشور به فضای عادی امکان مجدد استفاده از این فضاها فراهم می شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه شرایط برای رفع فیلتر تلگرام مساعد است، افزود: با فیلتر ماندن تلگرام مردم به فیلتر شکن روی می آورند که سیستم امنی نیست. بنابراین معتقدم که شرایط عادی است و می توانند تلگرام را رفع فیلتر کنند.

کاظمی همچنین در خصوص بازداشتی های استان همدان در جریان ناآرامی های اخیر، خاطرنشان کرد: ما مشکل خاصی در رسیدگی به این پرونده ها نداریم و دستگاه قضایی، اطلاعاتی و انتظامی همدان در این خصوص خوب عمل کردند و پرونده اشخاص در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: تعدادی در بازداشت هستند که البته تعدادشان قابل بیان نیست. اما آن افرادی که باید آزاد می شدند و در این حرکت ها نقش خاصی نداشتند و در تخریب و شعارهای ساختارشکن مداخله نکردند، آزاد شدند. آن افرادی که ماندند کسانی هستند که پرونده‌شان نیاز به تحقیقات بیشتر و رسیدگی توسط دستگاه قضایی دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی همچنین در خصوص آمار بازداشتی های اولیه گفت: این آمار قابل بیان نیست. طبیعی است که در آن فضا تعداد قابل توجهی بازداشت شدند اما کسانی‌که نقشی نداشتند و قابل تخفیف بودند به سرعت بدون اینکه پرونده‌شان به دستگاه قضایی برود، آزاد شدند.

کاظمی در خصوص اینکه آیا در میان افراد بازداشت شده استان همدان دانشجویان هم حضور دارند، گفت: این موضوع در حال رسیدگی است و عموما دستگیر شده‌ها جوان هستند و بعضا ناخواسته در این جریان قرار گرفته اند. اما امیدواریم کسانی که پرونده قضایی برایشان تشکیل شده و مرتکب جرم شده اند با دید عفو و اغماض در دستگاه قضایی محاکمه شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای حل مشکلات مردم همدان بعد از اعتراضات آنها اقدامی انجام داده اید؟ اظهارداشت: مشکلات اقتصادی مردم عموما منطقه ای نیست بلکه کشوری است. برای مثال بحث اشتغال، بیکاری و مشکل سرمایه گذاری کشوری است. ما در حد خودمان در خصوص باز تولید واحدهای تعطیل شده صنعتی اقداماتی را انجام داده ایم. باید برای حل مشکل اشتغال یک تلاش ملی و کشوری داشته باشیم و امیدواریم زمینه های آن فراهم شود. مشکلات مقطعی نیست و از قبل پیگیر حل آن مشکلات هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما مشکلی که کشور دارد این است که فارق التحصیلان توقع دارند که جذب واحدهای دولتی شوند و این موضوع امکان پذیر نیست چون خانواده دولت به اندازه کافی بی حساب و کتاب رشد کرده و بزرگ شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      مهم نیست به اندازه کافی فیلتر شکن هست که نیازی به آدم هایی امثال شما ها باشه

    • ناشناس

      اگر با اقای جلیلی و ضرعامی باشه دوست دارن که تلگرام و دیگر شبکه ها نه تتها فیلتر بشن بلکه دوست دارن تا ابد حذف بشن.مثل کره شمالی

    • بدون نام

      بهبه چه نماینده کاردانی

    • بدون نام

      امید ما اول به خدا بعد به مسئولین تلگرامه...

    • بدون نام

      تلگرام اگر دوسال تعطيل شود براي مردم ايران.بي ارزش است.

    • بدون نام

      مشکلی نیست خودتون رو ازیت نکنید فیلتر شکن هست

    • سخنگوی حق

      مهم نیست رفع فیلتر شه

    • فرشید نماینده مردم شریف زنجان

      ایران چندین سال هزینه های کلانی‌و برای فیلتر سایت های مستهجن و معاند و خیلی سایت های‌ متغایر با قوانین ایران رو‌متقبل شد اما با یه حرکت کارشناسی نشده و عجولانه‌با فیلتر تلگرام کل هزینه هارو‌مالید زمین

    • abc

      آشنایی که خیلی بهش وابسته هستند فیلتر شکن دارند امثال ما هم نه اون موقع کاری باهاش داشتند و نه الآن براش عزا گرفتیم .
      تا هر وقت که خواستید ببندیدش

    • بدون نام

      خوبه من که با فیلتر تلگرام به کار و زندگیم میرسم و کمی اعصابم راحت شده

    • A s h k a n

      بزودی تازه اقدام میکنن,اقدام اینا هم حکایت اون قورباغه اس که میخواس بپره تو برکه ! یه سال بعد اقدام میکنن یه سالم طول میکشه اجراش کنن,خدانکنه کاری به ضررشون باشه عین سهام عدالت.به عنوان یه جوون افسوس میخورم تو کشوری به این عقب موندگی زندگی میکنم

    • رضا

      چرا تلگرام‌و فیلتر کردین مشکلاتتون با فیلتر کردن حل شد

    • بدون نام

      ما با الانم با فيلتر شكن استفاده ميكنيم

    • همیشه تنها

      واقعا مایه تاسفین برا مملکت با این عقایدتون

    • بدون نام

      تو ایران هرچی وزیادبگی برعکس اون و انجام می دن،فیلترباشه

    • بدون نام

      بذارین فیلتر باشه ما فیلتر بشکن داره

    • Abedin

      مشکل ما الان‌فیلتر تلگرامه؟ اصلن چی شد که تلگرام‌فیلتر شد؟ مثل همیشه اصل ول کردیم فرع محکم چسپیدیم

    • بدون نام

      اگه رفع فیلتر بشه بازم فیلتر شکن گوشیمو حذف نمیکنم چقدر حال میده تماس بگیری تازه میتونی فیسبوک و بقیه رو هم داشته باشی خخخخ

    • بدون نام

      با فیلتر شدن تلگرام حالا دیگه ننه و نوه ام رفتن سمت فیلتر شکن ،بنظر شما این خوب بود یا فیلتر نمیشد

    • بدون نام

      "خوبه من که با فیلتر تلگرام به کار و زندگیم میرسم و کمی اعصابم راحت شده"

      مشكل بي اراده بودن و ضعف شخصيتي شما با فيلتر كردن تلكرام و اينجور مسايل حل نميشه! بهتره به مشاور يا روانپزشك مراجعه كنين

    • محمدرضا

      تلگرام رو بستین حرفی نیست.خیلی هم خوبه.
      ولی تو رو خدا کاری کنین که فیلتر شکن ها هم کار نکنه.
      دست هر کودکی فیلتر شکنه و به همدیگه یاد میدن.
      تازه نه تنها تلگرام میرن خیلی بدتر از اون هم یاد میگیرن.
      تو رو خدا جمعش کنین..... داره دیر میشه

    • بدون نام

      فیلتر شکن داریم دیگه ..........

    • رضا ارباب

      نیازی به رفع فیلتر ندارم، از تعداد کاربرهای کانالم تنها سه چهار درصد ریزش کرده، فعالیت اقتصادی من دوباره برگشته زور بزنید فیلتر کنید باز چیزی که فراوونه فیلتر شکن هستش تازه تماس رایگان تلگرام هم فعال شده دمشون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج