جاباما
۶۶۰۵۷۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

صدیقی: با روحیه لیبرالی نمی‌توان خلاءها را پر کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی گفت: دولت نباید نیروهای انقلابی را از گردونه و سنگر خدمت به مردم بیرون کند چرا که آسیب می‌بیند، سیلی می‌خورد، گرفتار می‌شود و نمی‌تواند مملکت را اداره کند.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی گفت: دولت نباید نیروهای انقلابی را از گردونه و سنگر خدمت به مردم بیرون کند چرا که آسیب می‌بیند، سیلی می‌خورد، گرفتار می‌شود و نمی‌تواند مملکت را اداره کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه این مملکت با انقلاب، استقلال یافته است و می‌تواند مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: روحیه لیبرالی و اشرافی هیچگاه برای جامعه مفید نبوده و امروز نیز با این روحیه نمی‌توان خلاءهای مملکت را پر کرد.

وی اغتشاشات اخیر را حادثه‌ای عبرت‌انگیز برشمرد و گفت: فتنه را باید آرزو کرد چرا که در دوران فتنه می‌توان منافقان را شناخت و سطح دوست و دشمن روشن می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری از حوادث اخیر در کشور، تصریح کرد: اغتشاشات اخیر توسط عوامل بیرونی طراحی شده بود و سازمان یافته بود که عوامل آن شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها با پول عربستان سعودی بود و منافقین آدم‌کش نیز پادوی اینها شدند.

صدیقی با اشاره به اینکه توقع نداشتیم بعد از فتنه ۸۸ با چنین فتنه‌ای مواجه شویم، اظهار کرد: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند گفتمان انقلاب را به حاشیه برانند و مسائل جزئی و بی‌ارزش را، عمده جلوه دهند. این حادثه به خوبی نشان داد که دشمن هر لحظه منتظر غفلت ماست و از مشکلات ما برای دستیابی به اهدافش استفاده می‌کند بنابراین هشداری برای ما بود تا همیشه هوشیار و بیدار و بسیج باشیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران مشتی محکم بر دهان دشمن قسم خورده انقلاب کوباند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر هر توطئه‌ای که آمریکا بخواهد بر اساس توهم و جهالت و سردرگمی علیه‌مان داشته باشد بار دیگر ایستادگی خواهند کرد.

صدیقی تاکید کرد: تا هستیم و دین داریم دشمن عنادش را علیه ما روزافزون خواهد کرد و دست از سرمان بر نمی‌دارد.

وی از تلاش‌های نیروهای امنیتی، سپاه، ارتش، نیروهای مسلح در جریان اغتشاشات اخیر تشکر کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر که طراحی شده توسط دشمن بود متاسفانه به دست داخلی‌ها به بانک‌ها، مدارس علمیه، پایگاه‌های نماز جمعه، منازل امامان جمعه، ادارات دولتی و ... همه شد که البته اینها کار ملت نبود و همه به دستور شیطان بزرگ انجام شد و شاهدیم که مردم به خوبی انزجار خود را از این رفتارها نشان دادند و صف اغتشاشگران را از معترضین جدا کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین از تلاش‌های نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: شاهد بودیم که فرماندهان نیروی انتظامی خودشان در صحنه حضور داشتند و کتک خوردند و آسیب دیدند اما دست به اسلحه نبردند و کتک نزدند و بدون اینکه به کسی آسیب برسانند لیدرهای اغتشاشات را دستگیر کردند و این نشان از اقتدار، عزت و فرهنگ دارد.

وی افزود: این حوادث ظرفیت و مهارت نیروهای ما را افزایش داد.

صدیقی از عملکرد دادستان‌های کشور و رییس قوه قضاییه تشکر کرد و گفت: انسجام خوبی بین نیروی نظامی و امنیتی و نیروهای مسلح و نیروهای قضایی اتفاق افتاد اما در نهایت همانطور که نائب امام زمان ما فرمودند باید از بصیرت و حضور به موقع ملت ایران در صحنه تشکر کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بررسی دلایل داخلی که باعث طمع دشمنان در حوادث اخیر شد، گفت: بی‌توجهی به فرهنگ و ایمان از جمله این دلایل بود.

وی افزود: بعد از جنگ نظامی امروز دشمن جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار دارد بنابراین باید در بودجه ۹۷ اولویت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و مجلس باید با نظارت، اقتدار خود را نشان دهد و رهروی راه مدرس باشد و کم‌کاری‌ها و فسادها را تعقیب کرده و مشکلات را به مردم گزارش دهند.

صدیقی با تاکید بر اینکه باید در قانونگذاری کارها تسهیل شود نه اینکه قانون روی قانون تصویب کنیم و امور را پیچیده‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: اینقدر نرمش، عقب‌نشینی و انفعال از سوی مجلس به نفع مملکت نیست و مجلس باید نشان دهد که خانه مردم است و نباید به دنبال مقابله با شورای نگهبان در اموری از جمله احکام دین باشد چرا که اینها حاشیه‌سازی است و کار مجلس نیست.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۹۷ برای فرهنگ بودجه قابل اعتنایی در نظر نگرفته شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم دین را رواج دهیم باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی‌مان بودجه مناسب پیش‌بینی شود.

امام جمعه موقت تهران توجه به اقشار آسیب‌پذیر را در بودجه ۹۷ بسیار مورد تاکید قرار داد و گفت: در صحنه‌های خطر اقشار آسیب‌پذیر هستند که به میدان می‌آیند و هیچگاه در این صحنه‌ها اشراف و بالانشینان سینه سپر نکرده‌اند پس باید در بودجه جهت حمایت از اقشار ضعیف جامعه را در نظر داشته باشیم چرا انقلاب ما انقلاب پابرهنگان است و باید توجه به آنها اولویت کار ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تامین بودجه را همراه با مدیریت کارآمد در نظر بگیریم نه اینکه پول‌پاشی کنیم، توضیح داد: باید برای حل مشکل بیکاری علاوه بر تامین اعتبار، مدیریت کارآمد داشته باشیم چرا که بیکاری افسردگی و در نتیجه خشونت می‌آورد و پرخاش و خشونت به اغتشاش می‌انجامد.

صدیقی همچنین به اهمیت موضوع اعتنا و احترام به مردم تاکید کرد و گفت: شعارهای غربی و وعده‌های کاذب و مبتذل ممکن است رای قشری را جمع کند اما مردم ما متدین هستند و باید اعتراض و مطالبه‌شان شنیده شود و اگر می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم در غیر این صورت وعده بی‌جا ندهیم یعنی با مردم صادقانه سخن بگوییم و کار را به دست خود مردم بدهیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فقط از طریق رضای خدا می‌توان رضای مردم را به دست آورد، افزود: باید به دین و اخلاق و تحکیم خانواده‌ها بپردازیم و قضات نباید با رفتارشان مردم را ناراضی کنند و رای به طلاق‌های سریع بدهند.

وی افزود:‌ در موردی شنیدم که دختر خانمی سه بار نامزد کرده و هر سه بار مبالغ زیادی سکه به عنوان مهر دریافت کرده است در حالیکه هنوز دوشیزه است و به خانه بخت نرفته که همه این مسائل باید از سوی قضات‌مان مورد توجه قرار گیرد.

صدیقی با تاکید بر اینکه قضات باید به مردم احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: گاهی دیده می‌شود که قضات با نیش زبان با مردم سخن می‌گویند که این خلاف رضای خداوند است و باید در نظر داشته باشند که مردم ولی‌نعمت ما هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه با بیان اینکه تقوا چراغ و کلید بهشت است، گفت: انسان باتقوا همیشه با نور الهی مسیر بهشت را پیدا کرده و در آن گام برمی‌دارد و در واقع تقوا وسیله عروج به قله کمال است.

وی با اشاره به اینکه قرآن دو گروه را در قله نشان می‌دهد، توضیح داد: یکی گروه مجاهدین فی‌سبیل‌الله و کشتگان راه خدا و شهدا است و دیگری گروه اهل تقواست یعنی کسانی که جز حق نمی‌گویند، نمی‌بینند و نمی‌شوند.

صدیقی با بیان اینکه انسان با تقوا به خانواده خود ظلم نمی‌کند، گفت: زن پارسا برای زندگی آرامش است همانطور که قرآن کریم فلسفه ازدواج را اینطور مطرح می‌کند که در ازدواج، زن مایه آرامش می‌شود پس باید از خودمان و از خانواده خودمان تقوا را شروع کنیم و به خاطر خدا به هم ظلم نکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج