۶۶۰۵۸۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چرا منیژه حکمت فیلمش را در سکوت ساخت؟

منیژه حکمت در برنامه «سینما دو»، قرعه‌کشی جدول فیلم‌های جشنواره را اتفاقی مبارک برای شفاف‌سازی دانست، تاکید کرد سیاهی لشکر جشنواره نمی‌شود و از دلیل ساخت فیلمش در سکوت خبری گفت.

خبرآنلاین: منیژه حکمت در برنامه «سینما دو»، قرعه‌کشی جدول فیلم‌های جشنواره را اتفاقی مبارک برای شفاف‌سازی دانست، تاکید کرد سیاهی لشکر جشنواره نمی‌شود و از دلیل ساخت فیلمش در سکوت خبری گفت.

برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا که این هفته به شکل ویژه به موضوع انیمیشن اختصاص داشت، با پخش آیتمی به پرویز پرستویی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون تقدیم شد.
چرا منیژه حکمت فیلمش را در سکوت ساخت؟

عنقا در بخشی از برنامه گفت: «حضور ابراهیم داروغه‌زاده در برنامه هفته گذشته بازتاب زیادی داشت و ما خیلی از حمایت اهالی رسانه دلگرم شدیم. یکی از اتفاقات خیلی خوب جشنواره فیلم فجر قرعه‌کشی جدول فیلم‌ها کنار هم بود که با حضور اهالی سینما و رسانه اتفاق افتاد.»

او افزود: «برای اولین بار ۲۰ روز به آغاز فجر ما جدول نمایش فیلم‌ها را می‌دانیم و بابت این ابتکار باید دست مریزاد گفت. چند سال بود که بسیاری از تهیه‌کنندگان و کارگردانان نسبت به قرارگیری فیلمشان در زمان‌های نامناسب در جدول معترض بودند و یکی از اتفاقات جالب این بود که این بار همه چیز با کمک اهالی رسانه و سینماگران اتفاق افتاد.»

در ادامه منیژه حکمت که امسال با فیلم «جاده قدیم» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد به صورت تلفنی در برنامه حاضر شد.

مشکلات عدیده ما به خاطر نبود شفاف‌سازی است

منیژه حکمت با اشاره به این که تا به حال به عنوان کارگردان در جشنواره فجر شرکت نکرده است، گفت: «قرعه کشی جدول فیلم‌ها اتفاق میمون و مبارکی برای شفاف‌سازی است و کاش همه مسئولان در مکان‌ها و جایگاه‌های مختلف در جهت شفاف‌سازی قدم بردارند تا مشکلات عدیده ما به خاطر نبود شفاف‌سازی از بین برود و امیدوارم تا انتهای جشنواره این اتفاق بیفتد.»

سیاهی لشکر جشنواره نمی‌شوم

عنقا در این میان گفت: «اهالی رسانه دیدند و شنیدند که خانم حکمت حقش را می‌گیرد و زبان اعتراض دارد. اگر این قرعه را در نمی‌آوردید و فیلمتان را اولین روز در سانس دوم نمایش می‌دادند، احتمالا شنبه صبح گفت‌وگویی تند و آتشین از شما می‌شنیدیم.»

حکمت با نفی این موضوع تصریح کرد: «اگر این طور بود، فیلم را از جشنواره بیرون می‌کشیدم و گفت‌وگو نمی‌کردم. خیلی روشن به دوستانم گفتم که سیاهی لشکر جشنواره نمی‌شوم. اگر همه چیز بر مبنای نگاه عادلانه و شفاف‌سازی باشد، به طور قطع تمام سینماگران و اهالی رسانه با حال خوب وارد جشنواره می‌شوند.»

او تأکید کرد: «دلسردی، دلمردگی و نبود حضور ما به رفتارهایی برمی‌گردد که قبلا شاهد آن بوده‌ایم. خوشحالم که شماره دو را من و خوشحالترم که شماره یک را آقای پرتوی گرفتند.»

کارگردان «زندان زنان» درباره فیلم «جاده قدیم» که در جشنواره حضور دارد، توضیح داد: «این اثر فیلمی اجتماعی است و خوشبختانه با تیمی بسیار حرفه‌ای چه در جلو و چه در پشت دوربین کار شده است و فکر می‌کنم دستاورد خیلی خوبی روی پرده سینما به مردم و مطبوعات ارائه خواهیم داد.»

یکی از مدیران سینمایی علیه‌ام فضاسازی کرد

این کارگردان درباره علت کار در سکوت خبری نیز بیان کرد: «متأسفانه شروع فیلمم با برخورد بد یکی از مدیران سینمایی بود و فضایی علیه من درست شد و به همین علت تلاش کردم فیلمم را در سکوت بسازم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج