۶۶۰۷
۲ نظر
۵۵۰۷
۲ نظر
۵۵۰۷
پ

خواندن اين مقاله را به شوهرتان پيشنهاد كنيد

چگونه جوان بمانید؟

چه كسي گفته، زيبايي فقط مخصوص زنان است؟ مردان بسياري هستند كه تمايل دارند هميشه مرتب و برازنده باشند و مسلما اين برازندگي بدون كمي وقت صرف كردن به‌دست نمي‌آيد.

چگونه جوان بمانید؟

چگونه جوان بمانید؟

معمولا مردان در روز زمان خيلي كمتري را نسبت به خانم‌ها صرف خودشان مي‌كنند، نهايتا روزي ۰۲ دقيقه صبح‌ها به‌خودشان برسند. اگر حاضر هستيد كه فقط ۷ دقيقه به اين زمان اضافه كنيد، ما براي شما برنامه‌اي خاص داريم تا بتوانيد سلامت و زيبايي موها و پوست خود را به‌خوبي حفظ كنيد، در دين ما در همه جا بر پاكيزگي تاكيد شده‌است، پس زن و مرد بودن را كنار بگذاريد و كمي به‌خودتان برسيد، در اين‌جا دكتر مگان اوبرين، متخصص پوست در نيويورك به شما مي‌گويد، آقايان براي حفظ زيبايي خود بايد چه نكاتي را رعايت كنند.


آنچه مردان باید از صابون بدانند

احتمالا بيشتر آقايان صورت خود را با هر صابوني كه در دسترس باشد مي‌شويند، خيلي‌ها هستند كه ترجيح مي‌دهند يكي از صابون‌هاي همه كاره بخرند تا هم با آن حمام كنند و هم دست و صورت بشويند اما بايد اين امر را به شما يادآوري كنيم اين صابون‌ها ممكن است، باعث حساسيت پوست شما شوند. معمولا در ميان وسايل خانم‌ها محصولات زيبايي فراواني وجود دارد و شما نمي‌خواهيد مثل آن‌ها اين‌همه محصول استفاده كنيد اما بايد بدانيد استفاده از يك صابون آنتي باكتريال همه كاره مي‌تواند پوست شما را خشك كند. به مرور زمان خشك شدن پوست مي‌تواند باعث به‌وجود آمدن التهاب و حساسيت و حتي اگزما شود، بنابراين بهتر است به‌دنبال يك پاك‌كننده ملايم باشيد.


نرم‌كننده مو فقط مخصوص خانم‌ها نيست

استفاده روزانه و به‌طور مرتب از نرم‌كننده و كانديشنر باعث مي‌شود، موهاي شما سالم و درخشان به‌نظر برسند و استفاده از نر‌م‌كننده، طراوت موهاي‌تان را همچون روزگار جواني حفظ خواهد شد، به‌خصوص اگر بلندي موها بيشتر از ۵ سانت باشد.نرم‌كننده روي ساقه موها را مي‌پوشاند و در ماه‌هاي گرم تابستان از تغيير رنگ موها و بد رنگ و كدرشدن‌شان به دليل تابش آفتاب جلوگيري مي‌كند.


منافذ پوستي خود را باز كنيد

بسياري از خانم‌ها عادت دارند كه هر شب براي پاك كردن آرايش‌هاي روزانه، صورت‌شان را بشويند. چون آرايش روي صورت منافذ پوستي را مسدود مي‌كند و در نتيجه باعث به‌وجود آمدن آكنه مي‌شود. بايد بدانيد ژل‌مو و ساير محصولاتي كه حالت چسبندگي دارند و مردان از آن‌ها استفاده مي‌كنند اگر روي پيشاني و صورت بيايند در نتيجه همانند مواد آرايشي منافذ پوستي شما را مسدود مي‌كند، همانند آلودگي‌هاي موجود در هوا كه مي‌توانند روي پوست بنشينند، پس اگر پوستي مستعد آكنه داريد حتما هر شب پوست‌تان را بشوييد تا تمام آلودگي‌ها و مواد حالت‌دهنده را از روي پوست‌تان پاك كنيد. همچنين مردها به مواد پاك‌كننده لايه‌بردار نيز احتياج دارند تا به فرآيند پوسته‌ريزي كمك شود و سلول‌هاي مرده روي سطح پوست جمع نشوند.


پوست مردان هم به SPF احتياج دارد

بسياري از خانم‌ها كاملا خود را ملزم مي‌كنند كه به‌طور روزانه همزمان استفاده از كرم مرطوب‌كننده و لوازم آرايش با كرم ضدآفتاب از پوست خود دربرابر آفتاب محافظت كنند. البته بسياري از كرم‌هايي كه آن‌ها استفاده مي‌كنند، خود مقداري Spf دارد. بنياد سرطان پوست معتقد است، بيش از ۴۷ درصد آقايان هرگز از ضدآفتاب استفاده نكرده‌اند درحالي‌كه تنها ۳۴درصد از زنان از ضد‌آفتاب استفاده نمي‌كنند. درحالي‌كه پوست مردان به آفتاب حساس‌تر هم هست.

استفاده روزانه از ضدآفتاب ريسك به‌وجود آمدن ملانوما (خطرناك‌ترين نوع سرطان پوست) به نصف مي‌رساند. و مسلما ابتلا به سرطان، زن و مرد نمي‌شناسد پس بنابراين هر روز صبح از ضدآفتاب استفاده كنيد. همچنين آقايان به اين علت كه تي‌شرت مي‌پوشند، بدن و از جمله گردن و دست‌هاي آن‌ها نيز نياز به ضدآفتاب دارد البته پاك‌كننده‌هايي در بازار موجود است كه علاوه بر اين‌كه بدن را تميز مي‌كنند، spf نيز در آن وجود دارد.


چگونه جوان بمانید؟

از ژل اصلاح استفاده نکنید

از محصولات مورد علاقه آقايان انواع كرم‌هاي بعد و قبل از اصلاح است و تنوع اين محصولات آن‌قدر زياد است كه ممكن است هنگام انتخاب حسابي سرگردان شويد، بهتر است از ژل اصلاح استفاده نكنيد و به جاي آن در هنگام اصلاح از يك پاك‌كننده صورت با پايه كرم استفاده كنيد چون تمام محصولاتي كه پايه ژل دارند ميزان الكل بيشتري در آن‌ها وجود دارد و اين مساوي است با خشكي و التهاب پوست اما با محصولات با پايه كرم مي‌توانيد اصلاح ملايم‌تر و بهتري داشته باشيد. همچنين بهتر است هر روز صبح اصلاح كنيد. اصطكاك ناشي از اصلاح ملايم و بدون فشار، باعث تحريك توليد كلاژن و نرم‌‌شدن پوست مي‌شود. اين يكي از دلايلي است كه چهره مردان به‌طور طبيعي كمتر از خانم‌ها دچار چين و چروك مي‌شود.



اگر روي صورت‌تان برفك دارد

مردان بسياري هستند كه به‌دليل خشكي پوست‌، به‌خصوص بعد از اصلاح روي پوست‌شان برفك‌هاي ريزي ديده مي‌شود و به‌مرور اين برفك‌ها براي‌شان تبديل به يك مشكل جدي مي‌شود. اگر شما هم جز همين دسته آقايان هستيد بعد نيست، اسكراب طبيعي شكر را امتحان كنيد. كافي است شامپوي بدن خود را با كمي شكر مخلوط كنيد و آرام روي پوست‌تان ماساژ دهيد. با اين روش سلول‌هاي مرده و برفك‌هاي روي پوست‌تان از بين مي‌روند، همچنين اگر دچار مشكل موهاي زير پوستي نيز باشيد اين روش بسيار كمك‌تان مي‌كند.


پاها را فراموش نكنيد

درحالي‌كه بيشتر خانم‌ها هستند كه از ترك خوردن، خشكي و التهاب كف پاها شكايت مي‌كنند و بيشتر به‌دنبال كرم‌هاي پا و... هستند ولي شايد بتوان گفت، مردان نيز به همين ميزان دچار اين مشكل مي‌شوند و در نتيجه آن‌ها نيز نياز دارند سلول‌هاي مرده اين بخش را از بين ببرند تا پاشنه پاها دوباره صاف شود. همچنين بايد بدانيد، باكتري‌هاي عامل بوي بد پاها از اين سلول‌هاي مرده تغذيه مي‌كنند و در نتيجه با از بين بردن آن‌ها تا حد زيادي از شر بوي بد پاها نيز در تابستان راحت مي‌شويد، پس اسكراب پا فراموش نشود (در واقع همان سنگ پاي خودمان.)


چگونه جوان تر نشان بدهید؟

مردها معمولا با ديدن نخستين چين و چروك‌هاي روي چهره عصبي مي‌شوند و همين عصبانيت باعث ايجاد چين و چروك‌هاي بيشتري مي‌شود. در واقع نخستين علائم بالا رفتن سن در چهره و در اطراف چشم‌ها ظاهر مي‌شوند. تحقيقات نشان داده، افراد براي تشخيص سن ديگران بيشتر به اطراف چشم‌ها دقت مي‌كنند. يكي از دلايل ايجاد چين و چروك در اطراف چشم‌ها، اشعه ماوراي بنفش خورشيد است. براي شروع بهتر است، استفاده از عينك آفتابي ضد‌اشعه ماوراي بنفش را هميشه مد نظر داشته باشيد. استفاده از رتين A يا رتينول باعث مي‌شود تا كلاژن جديد زير پوست ساخته شود. در داروخانه‌ها محصولات ضد‌چروك مختلفي مخصوص مردان وجود دارد.


اگر موي‌تان مي‌ريزد

اگر موهاي‌تان مي‌ريزد بهتر است، هرچه زودتر به آرايشگاه برويد. در مراحل اوليه ريزش مو مي‌توانيد با كوتاه نگاه داشتن موها آن‌را پرپشت‌تر نشان دهيد. اگر موها كوتاه باشند خواه ناخواه حالت مستقيم و پرمانند پيدا مي‌كنند و ضخيم‌تر و پرپشت‌تر نشان مي‌دهند اما موهاي بلند دسته‌دسته قرار گرفته و پوست سر را نمايان مي‌كند يعني همان چيزي كه شما سعي در پوشاندنش داريد. به همين علت است كه گاهي بسياري از مردان در دهه 40 مي‌توانند مدل موي بسيار بهتري در مقايسه با دهه 20 زندگي خود داشته باشند.


چگونه جوان بمانید؟

ارتباط خواب با زیبایی شما

كم‌خوابي و بي‌خوابي مزمن مي‌تواند به‌سرعت باعث پيرشدن چهره شود. دليل اين است كه ماهيچه‌هاي خارجي چشم هنگام خواب توام با حركات سريع چشم ورزش مي‌كنند و اگر مورد استفاده قرار نگيرند تحليل مي‌روند. حلقه‌هايي كه پس از يك شب كم‌خوابي يا بي‌خوابي دور چشم‌ها ديده مي‌شود نتيجه همين اتفاق است. اگر نمي‌توانيد بخوابيد، شب‌ها غذايي با كربوهيدرات پايين نخوريد. مطالعه محققان استراليايي در سال۲۰۰۸ نشان داده، مرداني كه قبل از خواب كربوهيدرات مصرف مي‌كنند به وضوح فاز خواب توام با حركات سريع چشم در آن‌ها طولاني‌تر است نسبت به كساني كه قبل از خواب غذايي با كربوهيدرات پايين خورده‌اند. كربوهيدرات‌ها به توليد استيل كولين كمك مي‌كنند كه يك ميانجي عصبي است كه خواب توام با حركات سريع چشم را تشديد مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • bita

      باسلام و خسته نباشيد خدمت شما عزيزان ممنون از مطالب جالبتون ..بسيار خوب و خواندني است ...متشكرم

    • محمدرضا

      ممنون که به فکر ما بودین آخه خیلی از مردها اینکارو قرطی بازی میدونن در هر صورت ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج