۶۶۰۸۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گفتگو با منیژه حکمت در خصوص جشنواره فجر

بهناز شیربانی در روزنامه شرق نوشت: آخرین فیلمی که از منیژه حکمت اکران شد فیلم «سه زن» بود، قطعا ویژگی مشترک فیلم‌های او تا به امروز بیان مسائل اجتماعی و مصائبی است که خانم‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنندو حکمت در تجربه اخیر کارگردانی‌اش «جاده قدیم» نیز با همین رویکرد به اطرافش نگاه کرده است و این فیلم آماده حضور در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است.

بهناز شیربانی در روزنامه شرق نوشت: آخرین فیلمی که از منیژه حکمت اکران شد فیلم «سه زن» بود، قطعا ویژگی مشترک فیلم‌های او تا به امروز بیان مسائل اجتماعی و مصائبی است که خانم‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنندو حکمت در تجربه اخیر کارگردانی‌اش «جاده قدیم» نیز با همین رویکرد به اطرافش نگاه کرده است و این فیلم آماده حضور در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است.
حکمت پیش از این درباره چرایی ساخت «جاده قدیم» به فضای زنانه آن اشاره و تأکید کرده بود فیلم فضای زنانه‌ای‌ دارد و یکی دیگر از معضلات بزرگی که جامعه ما و البته جامعه جهانی باید تکلیفش را با آن روشن کند، در این فیلم مطرح شده است. در حقیقت یکی از مشکلات عدیده‌ای که خانم‌ها به‌‌ویژه در ایران دارند و با آن درگیر هستند، در این فیلم بازگو می‌شود. منیژه حکمت تنها خانم فیلم‌ساز حاضر در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر است، اتفاقی که برای مخاطبان قطعا جالب است و برای حکمت اتفاق خوشایندی نیست، به بهانه حضورش در جشنواره فیلم فجر با او گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:
گفتگو با منیژه حکمت در خصوص جشنواره فجر
«جاده قدیم» در فهرست فیلم‌هایی است که بنا بر قرعه در روز نخست سینمای رسانه‌ها نمایش داده خواهد شد، تا پیش از این معمولا از سمت فیلم‌سازانی که در روزهای نخست آغاز جشنواره فیلم‌هایشان نمایش داده می‌شدگله‌مندی‌هایی وجود داشت، حتی جایی از شما خواندم اگر قرعه‌کشی در میان نبود، واکنش دیگری نشان می‌دادید، اما ظاهرا شما از طرفداران قرعه‌کشی و سئانس‌بندی فیلم‌ها بر‌این‌اساس هستید.
بله. وقتی همه‌چیز شفاف باشد و همه‌چیز براساس اصول پیش برود، همه ما تابع آن خواهیم بود. امسال هم بنا شد فیلم‌ها براساس قرعه‌کشی نمایش داده شوند و خوشبختانه این اتفاق مانع از این شد تا ناعدالتی در این ماجرا ببینیم و تصور می‌کنم برای همه فیلم‌سازان قرعه‌کشی شرایط عادلانه و منصفانه‌ای تلقی می‌شود. به‌هرحال باید به این نکته اشاره کرد که عملکرد امسال مدیران جشنواره فیلم فجر بسیار مهم و بزرگ بود و همه فیلم‌سازان به یک اندازه دیده شدند. باید از آقای داروغه‌زاده برای این اتفاق تشکر کرد و امیدوارم این حرکت مثبت در سال‌های بعد نیز ادامه‌دار شود.
به‌هرحال فیلم‌هایی که در روزهای ابتدایی جشنواره نمایش داده خواهند شد، شتاب بیشتری برای آماده‌سازی مراحل فنی فیلم خواهند داشت. مراحل فنی «جاده قدیم» تمام شده است؟
فیلم آماده است و درحال‌حاضر آخرین مراحل فنی را پشت‌سر می‌گذارد و همه‌چیز برای نمایش در روز نخست جشنواره آماده خواهد شد.
شما تنها فیلم‌ساز خانم حاضر در جشنواره سی‌و‌ششم فیلم فجر هستید، نگاه شما به این عنوان چیست؟

خیلی دردناک است، برخلاف تصور عموم، اصلا خوب نیست که تنها خانم حاضر در این جشنواره هستم. متأسفانه نسبت فیلم‌سازان آقا به خانم در سینمای ایران مساوی نیست و اگر این‌طور نبود در این جشنواره دست‌کم باید چهار، پنج فیلم‌ساز خانم حضور داشتند و این اتفاق خوشایندی برای من نیست؛ اما خوشحالم که بعد از سال‌ها در جشنواره فجر حضور دارم. فیلم براساس تفکر، اندیشه و جریان‌سازی است و غیر از این تفکر اساسا فیلم نمی‌سازم. مخاطب برایم اهمیت ویژه‌ای دارد، احترام به جامعه و مردم همیشه اولویتم بوده است. موضوع مورد بحث در فیلم هم از موضوعات مهمی است که در جامعه با آن روبه‌رو هستیم و تصور می‌کنم بسیاری را به فکر وادار می‌کند. امیدوارم اهالی رسانه، منتقدان و مردم، «جاده قدیم» را دوست داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج