۶۶۱۰۴۸
۵۲۷۵
۵۲۷۵
پ

آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

از آنجایی که ساخت‌ خودرو خودران فرآیند پیچیده‌ای است و نیاز به دانش روز دنیا دارد، شرکت‌های فعال در عرصه فناوری نیز تمام عزم خود را جزم کرده‌اند تا نقشی پر‌رنگ در ساخت خودروهای خودران داشته باشند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: در چند سال اخیر صحبت‌ خودروهای خودران حسابی بالا گرفته است و سلاطین خودروسازی آستین بالا زده‌اند تا صنعت حمل‌ونقل را در سال‌های آینده زیر و زبر کنند. از آنجایی که ساخت‌ خودرو خودران فرآیند پیچیده‌ای است و نیاز به دانش روز دنیا دارد، شرکت‌های فعال در عرصه فناوری نیز تمام عزم خود را جزم کرده‌اند تا نقشی پر‌رنگ در ساخت خودروهای خودران داشته باشند.

در این راستا سلاطین خودروسازی با بزرگان فناوری برای ساخت خودروهای خودران هم‌پیمان شده‌اند و شاهد اختصاص بودجه‌های کلانی در این زمینه هستیم. این تلاش‌ها بی‌نتیجه نبوده است و مدل‌های مختلف آزمایشی خودروهای خودروان هم‌اکنون توانسته‌اند مجوز تست در خیابان‌های شهرهای مختلف را بدست آورند.

به همین منظور در ادامه قصد داریم ببینیم شرکت‌های بزرگ چه خوابی برای خودروهای خودران در سر دارند و تاکنون به چه موفقیت‌هایی در این زمینه دست پیدا کرده‌اند.

شرکت Aimotive
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

این شرکت یدطولایی در ساخت نرم‌افزار و توسعه هوش مصنوعی دارد و با توجه به پشتوانه مالی خوب و ایده‌های جالب توانسته است سیستم رانندگی خودران را با هزینه‌ای مناسب معرفی کند. این سیستم هنوز در ابتدای راه است اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در حال حاضر خودروهایی مجهز به سیستم رانندگی خودران Aimotive در خیابان‌های مجارستان، فرانسه و کالیفرنیا امتحان می‌شوند.

قرار است تا در ادامه سال ۲۰۱۸ کشورهای چین و ژاپن و شهرهای بیشتری از آمریکا نیز میزبان سیستم رانندگی خودران Aimotive باشند.
شرکت Aptiv
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

به احتمال زیاد تاکنون این نام به گوش شما نخورده اما جالب است بدانید با یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه ساخت تجهیزات هوشمند در خودروها سروکار داریم. این برند در ابتدا قسمتی از برند دلفی در زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ جنرال موتورز بود. در حال حاضر نیز Aptiv به همراه شرکت Lyft که سابقه درخشانی در زمینه عرضه تاکسی‌های اینترنتی دارد سخت مشغول کار بر روی خودرو خودروان ساخت دست خود هستند.

شرکت Aptive وظیفه ساخت خودرو خودران را بر عهده گرفته است و Lyft عهده‌دار توسعه‌ اپلیکیشن و پلتفرم مربوط به این خودرو است.
شرکت Argo.ai
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

این شرکت نیز ممکن است تازه‌کار به‌نظر برسد اما قدیمی‌های صنعت خودرو را دور هم جمع کرده است. مدیران ارشد Argo.ai از شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اوبر گرد هم جمع ‌شده‌اند و دستاوردهای Argo.ai در زمینه خودروهای خودران باعث شد تا سال گذشته شرکت فورد یک میلیارد دلار در Argo.ai سرمایه‌گذاری کند.

هدف اصلی Argo.ai ساخت یک پلتفرم جامع نرم‌افزاری برای خودروهای خودروان فورد تا سال ۲۰۲۱ است.
شرکت Aurora
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

باهوش‌ترین افراد شرکت‌های گوگل، اوبر و تسلا زیر پرچم Aurora گرد هم جمع‌ شده‌اند تا طرحی نو برای خودروهای خودران معرفی کنند. در حال حاضر خبرهای زیادی از پروژه‌ای که Aurora مشغول آن است به بیرون درز پیدا نکرده اما احتمال می‌رود با پروژه‌ای مهم سروکار داشته باشیم که قرار است در خودروهای خودروان هیوندای و فولکس‌واگن به خدمت گرفته شود.
شرکت Baidu
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

توسعه بزرگترین موتور جستجوی چینی بر عهده شرکت Baidu است و اخیراً این شرکت سودای ساخت خودروهای خودران را در سر می‌پروراند. این برند در حال حاضر مشغول کار بر روی پلتفرم خودروی خودران Apollo 2.0 است. از طرف دیگر سیستم Apollo Pilot نیز یکی دیگر از پروژهایی است که Baidu برای توسعه خودروهای خودران در دستور کار دارد.
شرکت سیسکو
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

به احتمال زیاد وقتی اسم سیسکو به گوش شما می‌خورد یاد شبکه‌های کامپیوتری و تجهیزات شبکه می‌افتید اما جالب است بدانید سیسکو نیز قصد دارد از این آب گل آلود برای خود ماهی‌های درشتی بگیرد و حسابی در تلاش جهت توسعه فناوری‌های مختلف در خودروهای خودران آینده است.

در حال حاضر پیشرفت‌های سیسکو در زمینه خودروهای خودران علنی نشده است اما انتظار می‌رود در آینده بیشتر از حضور این برند معتبر در صنعت خودروسازی بشنویم.
شرکت‌ Green Hills Software
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

این شرکت نیز آینده خود را در خودروهای خودران می‌بیند و با شرکت Renesas Electronics برای حضور پررنگ در این صنعت سخت مشغول به‌کار است. در حال حاضر این شرکت پلتفرمی را معرفی کرده است که به‌غیر از راندن خودرو، سایر تعامل‌های راننده با خودرو را نیز هوشمند می‌کند.

به لطف این پلتفرم که Connected Cockpit Vehicle نامیده‌ می‌شود، خودرو می‌تواند مسیریابی، پخش‌ موسیقی و دریافت شبکه‌های رادیویی را به صورت هوشمند انجام دهد و تعامل راننده با خودرو را هوشمندانه‌تر کند.
شرکت اینتل
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

نمی‌توان صحبت از خودروهای خودران را مطرح کرد و اشاره‌ای به اینتل به عنوان یکی از بزرگترین سازنده‌‌های تراشه در کل دنیا به میان نیاورد. واحد ترابری اینتل تاکنون از پلتفرم در دست توسعه این شرکت برای خودروهای خودران رونمایی کرده است و در توسعه این پلتفرم شاهد همکاری اینتل با سایر شرکت‌ها نیز خواهیم بود.
شرکت Navya
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

با یک شرکت فرانسوی طرف هستیم که به دست‌‌آوردهای خوبی در زمینه خودروهای خودران رسیده است. جالب است بدانید اتوبوس‌های خودران این شرکت در حال حاضر به صورت آزمایشی در خیابان‌های لس‌وگاس تردد می‌کنند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک خبرهای بیشتری از پیشرفت پروژه‌ خودروهای خودران Navya بشنویم.
شرکت انویدیا
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

اگر اهل بازی‌های رایانه‌ای باشید به احتمال زیاد نام انویدیا به گوش شما خورده است، این برند یکی از غول‌های صنعت سخت‌افراز گرافیکی دنیا است و چند سالی است که سودای حضور در فناوری‌های مربوط به خودورهای خودران را در سر می‌پروراند.

انویدیا برای ساخت خودروهای خودران با برند معتبر آئودی هم‌پیمان شده تا یکی از قطب‌های فناوری خودروهای خودران در آینده باشد.
شرکت کوالکام
آشنایی با شرکت‌های سازنده خودرو‌های خودران

کوالکام نیز یکی از بزرگترین سازنده تراشه‌های همراه در دنیا است، این شرکت نیز همانند اینتل یا انویدیا یک تنه عزم ساخت خودروهای خودران را ندارد و قصد دارد قسمتی از بازار تراشه‌هایی که در خودروهای خودران استفاده می‌شوند را از آن خود کند.

به همین منظور به لطف فناوری 5G شاهد چیپست‌های کوالکام که جهت ارتباط راحت‌تر خودروهای خودران با سایر تجهیزات طراحی شده‌اند خواهیم بود. ناگفته نماند که کوالکام برنامه‌های زیادی نیز برای شارژ خودروهای الکتریکی در سر دارد.

در این قسمت به پایان فهرست اسامی بزرگ و شرکت‌هایی رسیدیم که رؤیای ساخت خودروهای خودران را در سر می‌پرورانند، به نظر شما با حضور سلاطین فناوری و بزرگان خودروسازی، صنعت خودروسازی در آینده به چه سمتی گرایش پیدا خواهد کرد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج