۶۶۱۰۶۵
۱۳ نظر
۵۰۵۵
۱۳ نظر
۵۰۵۵
پ

صبح نو: سریال دیوار به دیوار شبهه دار است

فصل دوم سریال «دیواربه‌دیوار» به کارگردانی آقای سامان مقدم برای پخش از تلویزیون درحال تولید است.

روزنامه صبح نو: فصل دوم سریال «دیواربه‌دیوار» به کارگردانی آقای سامان مقدم برای پخش از تلویزیون درحال تولید است.
پس از پخش سریال دیواربه دیوار در ایام نوروز سال جاری و برخی حواشی این مجموعه، در ماه‌های اخیر خبر ساخت فصل دوم این مجموعه شنیده شد که با اعلام رسمی این خبر توسط مدیران سیما، پروسه‌تولید فصل دوم دیوار به دیوار آغاز شد.
صبح نو: سریال دیوار به دیوار شبهه دار است

کارگردانی‌بفروش‌ساز
سامان مقدم یکی از چند فیلمساز مشهور سینمای ایران است که کارش در سینما را با دستیاری آقای مسعود کیمیایی آغاز کرده است.
او با کارگردانی فیلم «سیاوش» وارد عرصه فیلمسازی شد و تا امروز بیش از ۱۳ فیلم و سریال را کارگردانی کرده است. سیاوش، پارتی، مکس، کافه ستاره، باگت، صدسال به این سال‌ها، یک عاشقانه ساده، نهنگ عنبر و نهنگ عنبر۲ آثار سینمایی وی و پریدخت، شمس‌العماره، قلب یخی و دیواربه‌دیوار سریال‌هایی هستند که مقدم کارگردانی کرده است.
بیشتر تولیدات سامان مقدم در سینما و تلویزیون، آثاری نسبتاً پربیننده بوده‌اند و برخی از آنها از جمله نهنگ عنبر۲ با فروش حدود۲۱میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم سینمایی ایرانی نام گرفته است.

البته برخی از فیلم‌های وی، مثل صدسال به این سال‌ها و مکس، در زمان اکرانشان با حواشی همراه شدند و حضور فعال مقدم در انتخابات ریاست جمهوری و حمایت‌های علنی‌اش از کاندیدای مد نظرش، باعث شد که این فیلمساز میانسال، مورد‌توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

حواشی دیواربه‌دیوار
دیواربه‌دیوار یکی از سریال‌های نوروزی تلویزیون بود که با توجه به کارگردان و ترکیب پروپیمان بازیگرانش، توقعات زیادی را برای مخاطبان ایجاد کرد. آقایان و خانم‌ها فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، رؤیا تیموریان، ویشکا آسایش، پژمان جمشیدی، حسن زارعی، آزاده صمدی، امیر مهدی ژوله و علی شادمان از بازیگران این مجموعه هستند.
پس از آغاز پخش این مجموعه مشخص شد، این سریال برخلاف روال مرسوم سریال‌های نوروزی تلویزیون، با انتهای تعطیلات تمام نمی‌شود و چند هفته‌ای بیشتر پخش خواهد شد. این موضوع نخستین انتقاد نسبت به دیوار به دیوار بود و برخی از کارشناسان معتقد بودند، مجموعه‌ای ۴۸قسمتی، برای شخصیت‌پردازی و... به زمان نیاز دارد و اصولاً ۱۳ قسمت ابتدایی این سریال برای مخاطبان جذاب نخواهد بود و به همین خاطر انتخاب این سریال برای پخش نوروزی، کار نادرستی بوده است.
نهایتاً هرچند که دیوار به دیوار شکست نخورد ولی، توقعات مخاطبان را نیز برآورده‌نکرد.مورد بعدی و حاشیه اصلی این سریال مربوط به عکسی بود که از حضور سفیر انگلستان در پشت صحنه این سریال منتشر شد. بخشی از اهالی رسانه نسبت به این اتفاق عکس‌العمل نشان دادند و این سؤال را مطرح کردند که دلیل حضور سفیر انگلستان در پشت صحنه این سریال چیست؟ قطعاً صرف این اتفاق دلیل موضوعی پیچیده نیست و این گزارش هم در پی القای تئوری توطئه نیست اما، برخی حواشی و اتفاقات وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند باعث شبهاتی می‌شوند.

لباهنگ انتخاباتی!
در ایام انتخابات تعدادی از چهره‌های سینمایی به‌طور صریح از کاندیداتوری حجت‌الاسلام حسن روحانی حمایت و سعی کردند تا می‌توانند هواداران خود را برای رأی به ایشان ترغیب کنند. هر چند که این رویه با برخی شعارها مبنی بر هنر برای هنر و ‌اجل بودن شأن هنر از سیاست‌ورزی مغایر است اما به‌هر‌حال این عملکرد یک رویه و سلیقه شخصی است و نمی‌توان بر آن خرده گرفت. آقای سامان مقدم، کارگردان سریال دیواربه‌دیوار در افتتاحیه فیلم «نهنگ عنبر۲» رسماً از روحانی حمایت کرد و گفت: بدون تردید همه ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و رأی همه ما دکتر روحانی خواهد بود. آقای رضا ناجی، بازیگر این مجموعه هم در همان مراسم گفته بود: من از سرزمین آذربایجان هستم و یک رأی دارم که آن رأی هم متعلق به حسن روحانی است.
برخی دیگر از عوامل تولید دیواربه‌دیوار از جمله خانم‌ها ویشکا آسایش و آزاده صمدی و همچنین آقایان فرهاد آئیش و امیرمهدی ژوله هم از حسن روحانی حمایت و دیگران را برای رأی دادن به وی تشویق کردند. در زمانی که قسمت آخر مجموعه دیواربه‌دیوار در حال پخش بود، ناگهان در پایان‌بندی آن کلیپی با همراهی بازیگران این مجموعه پخش شد که این بازیگران ترانه انتخاباتی بیست‌هزار‌آرزوی محسن چاوشی را به‌صورت دابسمش اجرا می‌کردند؛ اتفاقی که نه منطقی در آن وجود داشت و نه توجیه قابل‌قبولی.

این کلیپ در ادامه در کانال تلگرامی چاوشی هم منتشر شد؛ اما با توجه به عقبه کارگردان این مجموعه که به‌صورت آشکارا هویداست و البته به خودی خود ایرادی هم ندارد و نشان‌دهنده چند صدایی در فضای رسانه ملی است؛ اما اینکه بازیگران و عوامل سازنده یک مجموعه تلویزیونی در ایام انتخابات از یک کاندیدای خاص حمایت کنند و در پایان‌بندی مجموعه خود هم ترانه انتخاباتی همان کاندیدا را بازخوانی کنند، چه معنایی دارد؟

فصل دوم حواشی؟
پس از پخش فصل نخست این مجموعه و برخی حواشی آن، حالا تولید ادامه این مجموعه آغاز شده است. با احترام به هنرمندان و عوامل سازنده این سریال، سؤال جدی پیش می‌آید که آیا باز هم قرار است حواشی جدیدی به وجود بیاید؟ بازهم از جریانات سیاسی حمایت خواهد شد؟ کیفیت هنری و میزان رضایت بینندگان که جای خود؛ آیا مدیران سیما فکری به حال حواشی کرده‌اند؟ این بار سفیر کدام کشور نه چندان دوست(!) به پشت صحنه این سریال خواهد آمد؟ لابد فرانسه!

به هرحال این مجموعه تولید و به روی آنتن می‌رود ولی از مدیران رسانه ملی توقع می‌رود که با نظارتی معقول(نه آزاردهنده) از ایجاد مشکلات حاشیه‌ای جلوگیری کنند و خروجی دیوار به دیوار2، یک‌مجموعه باکیفیت، پر مخاطب و موفق باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      زمانی که فصل اول دیدار به دیوار رو میخواستن بسازن باز حواشی ایجاد کردن و گفتن که سامان مقدم ضد انقلاب و هزار تا انگ دیگه بهش چسبوندن...
      حالا هم که دیدین چقدر با استقبال مخطبان و مردم همراه شد...

    • بدون نام

      بی صبرانه منتظر فصل دو هستیم

    • بدون نام

      بی صبرانه منتظر فصل دو هستیم

    • بدون نام

      بی صبرانه منتظر فصل دو هستیم

    • بدون نام

      دیوار به دیوار عالی بود .باردوم هم دیدمش.خوشحالم که قسمت 2هم ساختن

    • بی نام

      دیوار به دیوار سریال خوبی بود

    • فریبا

      بابا! یه سریال طنز قشنگ داریم سیاسیش نکنید دیگه! شعرشم خیلی قشنگ بود! دوباره بسازیدش دیگه! زودتر! مثلا برا عید....باریک الله...

    • نادری

      دیوار ب دیوار داغون بود

    • بدون نام

      گند تر از دیوار ب دیوار نداشتن؟

    • بدون نام

      عه عه عه عه عع عع

    • بدون نام

      بدترین فیلم ممکن

    • حسین

      با سلام و خسته نباشید این سریال مزخرف ترین سریالی هست که تا حالا دیدم. باید دست و پای مهران مدیری و رضا عطاران را بوسید تکرار سریالهای این 2 کارگردان شرف داره به این سریال بی معنی دیوار به دیوار

    • مریم

      سریال بسیار زیبایی بود با بازیگران بسیار دوست داشتنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج