۶۶۱۱۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اعتراض به انتقاد روحانی از نحوه بررسی بودجه

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: مجلس نباید به صورت انفعالی و هیجانی با لایحه بودجه برخورد کند، معتقدم در بخش افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها باید با شیب ملایم حرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ در واکنش به انتقادات رئیس جمهور درباره نحوه بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس گفت:‌ ضمن احترام به حجت‌الاسلام روحانی باید بگویم که فرمایش وی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: مجلس تنها لوایح را مُهر و امضا نمی‌کند بلکه مطابق قانون اساسی وظیفه دارد مصالح مردم و کشور را هم در زمان بررسی لوایح مدنظر داشته باشد.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: جراحی بودجه اقدام بسیار مناسبی است اما دولت در پنج سالی که فرصت داشت این کار را انجام نداد و شدت و حدتی که امروز در بودجه لحاظ شده به ضرر جامعه است.

وی با تاکید براینکه گرچه بودجه فی‌نفسه غده سرطانی دارد اما شرایط جسمی جامعه مناسب حال شکافتن این غده نیست، بیان کرد: مجلس موافق جراحی بودجه است اما باید با تدبیر به جای تشکیل یک زخم عمیق، زخم‌های کوچک‌تر قابل پانسمان را انجام داد، دولت یازدهم باید در سال اول این جراحی را با شیب ملایم آغاز می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه ما نباید تحت تأثیر فضای شور و هیجانی جامعه و القائات دولت قرار بگیریم، گفت: مجلس نباید به صورت انفعالی و هیجانی با لایحه بودجه برخورد کند، معتقدم در بخش افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها باید با شیب ملایم حرکت کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ تصریح کرد: دولت برای برنامه‌های خود در سال آینده اعتباراتی را قرار داده است که این اعتبارات با این روش در مجلس تأمین نمی‌شود؛ البته ما ردیف‌های اعتباری دیگری از جمله املاک تملیکی، فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان کالاهای باقی مانده طی سال‌ها در انبارهای گمرک را برای دولت قرار داده‌ایم.

وی افزود: مجلس در لایحه بودجه سال ۹۷ به دولت اجازه داده‌ تا با ایجاد یک شعبه خاص در قوه قضاییه هرچه سریع‌تر این کالاها را به فروش رسانده و پول آن هم که انفال محسوب می‌شود را به خزانه بازگرداند.

نماینده مردم رشت در پاسخ به سوالی مبنی براینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه قیمت حامل‌های انرژی باید طی پنج سال افزایش یابد اما اگر این افزایش به صورت تدریجی انجام نشود آیا افزایش یک باره قیمت فشار زیادی به مردم وارد خواهد کرد، گفت: قیمت حامل‌های انرژی قطعا در بودجه ۹۷ افزایش خواهد داشت اما با یک شیب ملایم زیرا با توجه به قانون برنامه ششم توسعه ضرورت افزایش قیمت آن وجود دارد.

وی ادامه داد: بنده دولت را مقصر می‌دانم که چرا واقعیت‌ها را شفاف به مردم نمی‌گوید تا آنها هم با ما همراهی کنند، اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش نیابد مابه‌التفاوتی که دولت برای خرید و فروش سوخت پرداخت می‌کند در حقیقت در جای دیگری از جیب مردم برداشت می‌شود.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی تصریح کرد: بنزین با قیمت ۳۲۰۰ تومان به کشور وارد می‌شود و دولت دو هزار و ۲۰۰ تومان آن را از طریق بخش یارانه پرداخت می‌کند لذا دولت این پول را باید از جیب مردم بردارد تا بتواند این یارانه را بدهد. مردم بدانند اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند در جای دیگر پول آن را پرداخت می‌کنند یعنی پولی را که دولت باید برای افزایش حقوق کارمندان، سلامت و ... هزینه کند را به بحث هزینه‌های حامل های انرژی اختصاص می‌دهد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ با بیان اینکه مردم تاوان ارزان نگه داشتن‌های برخی کالاها مانند حامل‌های انرژی را باید در جای دیگری باید بپردازند، گفت: در صورتی که اگر قیمت حامل‌ها به قیمت اصلی خود برسد دولت پولی که می‌خواهد مابه‌التفاوت بدهد را در جای دیگر به مردم پرداخت می‌کند البته متأسفانه اعتمادسازی وجود ندارد و مردم باور ندارند که این پول برایشان هزینه می‌شود اما بالاخره این پول‌ها از خزانه کشور می‌رود و باید شفاف‌سازی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرسال اطلاعیه میدن ما ازبابت بنزین خودکفا شدیم.وحالا میگن ما ایتری۳۲۰۰واردمیکنیم دم خروس راباور کنیم یاقسم حضرت عباس رو ضمنا ما که ماده اولیه بنزین را داریم چرا اینقدر منت سرمان میگذارید پس کی ما باید ازنفتمان استفاده مردمی کنیم حالا که گرانی کمرمردم راخم کرده.تواین چهل سال مسئولین وزارت نفت چکارمیکردند که باندازه پنجاه پالایشگاه هزینه وارادت بنزین دادیم این رانت خواری نیست پس چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش اینه که فعلا نمیتونیم به مردم بگیم کیا بودجه رو میچاپن..چون به مصلحت مردم نیست

    • بدون نام

      این جمله اخر که مردم اعتماد ندارند صد در صد درست گفتی چون همیشه به یک بهانه ایی دولتها هزینه ها را بالا میبرند ولی باز هم به انچه شعار انرا میدهند مردم دست نمی یابند

    • بدون نام

      دروغ نگو اقای نماینده رشت 24 ساعت دارين از جيب مردم چپ وراست می بورین دیگه کم مانده مردم را ببرید بفروشید به خارچیها.این چرت وپرت ها چیه بنزین داخل تولید میشود و3200 تو مان دولت مي خرد و 2200 تو من يارانه ميدهد.

    • بدون نام

      سال 1397 سال پر فشار کمرشکن ریاضت اقتصاد ی است ومردم این سال کمرشان زیر افزایش قیمت ها خم خواهد شد جالب اینجاست از پول مردم بعنوان سرمایه گذاری داخلی استفاده شود وبمردم سود بدهند چکش افزایش فشار همیشه ایرانی بما زده.

    • حیات الغیبی

      تو برو بخواب دانشگاه حقوقتو بگیر چکار به این کارها داری

    • بدون نام

      کارمندان دولت چه گناهی کردند که تاوان ما به التفاوت هزینه های سوخت را پرداخت کنند؟

    • بدون نام

      بررسی و تصویب بودجه،با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد.

    • بدون نام

      اقای نماینده چرا مردم گیلان علرغم داشتن اینهمه مواهب طبیعی بایدبابدبختی زندگی کنندکل استان گیلان راتبدیل کردیدبه تک قطبی یعنی فقط کشاورزی برنج،انهم که مافیای برنج به قول خودتان هم دران دست دارند،چای گیلان باداشتن کلی مزایا اصلا جایگاهی دربین مردم ندارد،تمام کارگاههای کوچک وبزرگ وحتی شهرکهای صنعتی گیلان همه تعطیل تعطیل شده اندشما نماینده ودیگران وقتی نمی تواندبه یک استان کوچک همانندگیلان را ساماندهی بکنیدانوقت درموردکل کشور اظهار نظرمیکنیداقابس کنید بفکر استان خودت باش فقط فقط صنعت گردشگری را درگیلان توسعه وحمایت بکنید،سختگیری نسبت به مسافران وگردشگران رابردارید تا مردم گیلان ازفقر وبدبختی خصوصا بیکاری بیرون بیان،خواهشا درمورد اقتصاد کلان نه صحبت بکن نه ورد داشته باش،اینقدر همه از روحانی حمایت نکن.فقط بفکر مردم باش.

    • بدون نام

      چرا دنبال قیمت فوب خلیج فارس هستید. برید به ترکمنستان نگاه کنید که رایگان هست آب و برق ش.

    • بدون نام

      مگه نگفتید بنزین در داخل تولید میشود الان میگید ۳۲۰۰ تومان وارد میشود برای بودجه ۹۷ نباید دست تو جیب مردم کنید چون مردم پولی در جیب ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج