جاباما
۶۶۱۲۹۱
۵۰۸۲
۵۰۸۲
پ

همه برزیلی های تاریخ بارسلونا

فیلیپه کوتینیو به بارسلونا ملحق شد تا شمار برزیلی های تاریخ تیم کاتالان به عدد ۳۵ برسد.

وبسایت نود: بارسلونا در تاریخش انواع و اقسام بازیکنان برزیلی را داشته است. از ستارگانی مثل رونالدینیو، نیمار و ریوالدو گرفته تا بازیکنانی مثل هنریکه و کایریسون که نه تنها در بازیهای رسمی برای بارسا بازی نکردند بلکه کاتالان ها با استفاده از آنها متضرر شدند. به طور اجمالی عملکرد ۳۴ برزیلی بارسا قبل از کوتینیو را مرور می کنیم:

۱- فائوستو دوس سانتوس، ۱۹۳۲-۱۹۳۱: این بازیکن در اوایل دهه ۳۰ از واسکودوگاما به بارسلونا ملحق شد. قراداد وی قرضی بود. او به عنوان یکی از بهترین هافبک دفاعی های برزیل به بارسا ملحق شد.

۲- جاگواره، ۳۲-۱۹۳۱: این دروازه بان هم به همراه فائوستو از واسکودوگاما به بارسا ملحق شد. اما در آن زمان با توجه به قوانین لالیگا هر دو فقط در بازیهای دوستانه برای بارسا بازی کردند.

۳- لوسیدیو باتیستا، ۱۹۴۹-۱۹۴۷ : اولین برزیلی تاریخ بارسا بود که با قرارداد قطعی به این تیم ملحق شد چرا که دو خرید قبلی قرض بودند. او فقط شش بازی در بارسا داشت که حواشی پیرامون زندگی شخصی او با واکنش های زیادی مواجه شد.

۴- اواریستو دی ماچدو، ۱۹۶۲-۱۹۵۷ : او دو بار قهرمان لیگ برزیل شد و اولین برزیلی تاریخ بارسا بود که با این تیم جام برد. او در ۲۲۶ بازی برا بارسا ۱۷۸ گل زد. یکی از گلهایش به حذف رئال مادرید از جام باشگاه های اروپا در سال ۱۹۶۰ منجر شد.

۵- والتر ماچادو، ۱۹۶۷-۱۹۶۶ : این بازکین در خط حمله بازی می کرد. او در تیم ملی برزیل در جام جهانی انگلیس هم بازی کرد. این بازیکن در بارسا فقط ۱۴ بازی انجام داد و زیاد موفق نبود.

۶- مارینیو پرز، ۱۹۷۶-۱۹۷۴: او در بارسلونا دو فصل بازی کرد که تاثیر چندانی در تیم نگذاشت. کمی بعد او سرمربی اسپورتینگ لیسبون شد. او همان مربی بود که برای اولین بار از فیگو استفاده کرد.

۷- بیو، ۱۹۷۹-۱۹۷۷: ویلیامز مودستو سیلویو وریسیمو فقط ۹ بازی در دو سال در بارسا داشت که سه گل زد و بعد از آن به اسپانیول رفت.

۸- روبرتو دینامیته، ۱۹۸۰: این بازیکن فقط هشت بازی در بارسا داشت که دو گل زد. او مدتی بعد تبدیل به اسطوره واسکودوگاما و مدیر این تیم شد و بعد از ان در ریودوژانیرو به دنیای سیاست وارد شد.

۹- کلئو، ۱۹۸۲: او برای جانشینی برند شوستر مصدوم به بارسا ملحق شد. عکسهای جنجالی او برای یک مجله باعث شد که خیلی زود از بارسا جدا شود و جایش را به مارادونا داد.

۱۰- آلویسیو پیرس، ۱۹۹۰-۱۹۸۸ : او در دو فصلی که در بارسا بود هرگز به ترکیب اصلی نرسید. یک جام در جام برد و کمی بعد راهی پورتو شد که ۱۱ سال برای این تیم بازی کرد و تبدیل به اسطوره تیم پرتغالی شد.

۱۱- روماریو، ۱۹۹۵-۱۹۹۳ : اولین ستاره بزرگ بارسا در دهه ۹۰ بود. دریبل های بی نظیری می زد. او در ۸۲ بازی برای بارسا ۵۳ گل زد و جنجال های خارج از زمین هم داشت. او در جام جهانی های مختلف برای برزیل درخشید و در حال حاضر برای ریاست جمهوی کشور برزیل تلاش می کند.

۱۲- جیووانی ۱۹۹۹-۱۹۹۶ : این بازیکن با رابسون به بارسا ملحق شد و در سال اولش قهرمان جام در جام شد. لوئیز فن خال را "هیتلر برای برزیلی ها می خواند و یکی از دلایل شهرتش انگشت نشان دادن به هواداران رئال در ال کلاسیکو بود.

۱۳- رونالدو ۱۹۹۷-۱۹۹۶: یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال در بارسا یکی از بهترین فصل های دوران فوتبالش را داشت و در ۶۹ بازی ۴۷ گل زد تا توپ طلا را ببرد. او در پایان فصل به اینتر رفت و در این تیم مصدوم شد و بعد از ان به رئال مادرید کهکشانی ملحق شد و در حال حاضر سفیر رئال است.

۱۴- سونی اندرسون ۱۹۹۹-۱۹۹۷: این بازیکن در المپیک لیون درخشید و بعد از آن برای حضور در ترکیب بارسا با کلایورت رقابت می کرد. اختلافاتش با لوئیز فن خال مانع از موفقیتش در بارسا شد.

۱۵- ریوالدو، ۲۰۰۲-۱۹۹۷: این بازیکن آخرین ستاره برزیلی بارسا در دهه ۹۰ بد که در پست هافبک هجومی با استعداد بی نظیریش می درخشید. گلی که با ضربه برگردان از بیرون محوطه جریمه به والنسیا زد در تاریخ ثبت شد.

۱۶- تیاگو موتا، ۲۰۰۷-۲۰۰۱: این بازیکن از آکادمی بارسا به تیم اصلی رسید اما مصدومیت ها آزارش دادند. او بعد از بارسا به اتلتیکو رفت و هم در این تیم هم در اینتر درخشید. او پنج سال است که در پی اس جی توپ می زند.

۱۷- فابیو روچمبک، ۲۰۰۳-۲۰۰۱ : شاید یکی از بدترین خریدهای تاریخ بارسا بود. این هافبک دفاعی از بیرون محوطه جریمه شوتهای خوبی می زد اما در بارسا موفق نبود. او به انگلیس رفت و در حال حاضر بازنشسته شده است.

۱۸- جئووانی ، ۲۰۰۳-۲۰۰۲: بارسا برای خرید او از کروزیرو ۲۱ میلیون یورو هزینه کرد اما این بازیکن در ۴۱ بازی دو گل زد. او راهی بنفکیا و سیتی شد که در هال سیتی بهترین عملکردش را داشت.

۱۹- رونالدینیو، ۲۰۰۸-۲۰۰۳: این بازیکن پنج سال در بارسا درخشید. یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال که دریبل ها و پاسهای شگفت انگیزی را ثبت می کرد. او حتی توپ طلا را هم برد. اما مسائل غیرورزشی باعث شد که مسیر فوتبالش آن طور که انتظار می رفت نباشد. در حال حاضر سفیر بارسلوناست.

۲۰- جولیانو بلتی ، ۲۰۰۷-۲۰۰۴ : این دفاع کناری از ویارئال به بارسا ملحق شد که عملکرد خوبی داشت. بارسا برای خرید وی شش میلیون یورو پرداخت که این بازیکن در بارسا درخشید و در قهرمانی تیمش در چمپیونزلیگ هم نقش مهمی ایفا کرد.

۲۱- سیلوینیو، ۲۰۰۹-۲۰۰۴ : مدافع چپی که بیشتر نیمکت نشین بود. از سلتا به بارسلونا ملحق شد و بعد از بارسا به منچستر سیتی رفت که فوتبالش را در همین تیم تمام کرد.

۲۲- دکو ، ۲۰۰۸-۲۰۰۴: هافبک تیم ملی پرتغال بود اما در برزیل متولد شد. این بازیکن دو چمپیونزلیگ برد،یکی با پورتو و دیگری را با بارسا. او در بارسا در میانه زمین عملکرد خوبی داشت و شوتهای بی نظیری می زد.

۲۳- ادمیلسون، ۲۰۰۸-۲۰۰۴: هافبک دفاعی بارسلونا بهترین گلش را برای تیم ملی برزیل ارد جام جهانی ۲۰۰۲ زد. این بازیکن در بارسا ستاره چندان درخشانی نبود.

۲۴- تیاگو، ۲۰۱۴-۲۰۰۷ : این بازیکن بعد از ژاوی و اینیستا به نظر می رسید که مالک خط هافبک بارسا شود. او درون زمین عملکرد خوبی داشت اما با رفتن گواردیولا ازبارسا با ۲۵ میلیون یورو به بایرن مونیخ ملحق شد.

۲۵- هنریکه، ۲۰۱۲-۲۰۰۸: بارسا برای خرید این مدافع هشت میلیون یورو پرداخت اما این بازیکن دقایق چندانی در بارسا نداشت و به صورت قرضی برای راسینگ سانتاندر، پالمیراس و لورکوزن بازی کرد. این بازیکن ۳۱ ساله در حال حاضر در فلومیننزه توپ می زند.

۲۶- کایریسون، ۲۰۱۴-۲۰۰۹: او هم مثل هنریکه به صورت قرضی به تیمهای دیگر ملحق شد. بارسا برای خرید این بازیکن چهارده میلیون یورو هزینه کرد اما حتی یک بازی رسمی هم برای بارسا نداشت و به تیمهایی نظیر بنفیکا، فیورنتینا، سانتوس، کروزیرو و کوریتیبا قرض داده شد. در حال حاضر در تیم لوندرینا در لیگ دسته دوی برزیل توپ می زند.

۲۷- دنی الوز، ۲۰۱۶-۲۰۰۸ : بهترین دفاع راست تاریخ بارسلونا از سویا به این تیم ملحق شد و هشت سال فوق العاده در این تیم داشت. وی پس از دورانی کوتاه در یوونتوس به پی اس جی ملحق شد.

۲۸- مکسول، ۲۰۱۲-۲۰۰۹ : مدافع چپی که در بارسا باثبات ظاهر شده بود، در کروزیرو درخشید و بعد از حضور در آژاکس تابعیت هلندی را پذیرفت. وی بعد از ان به اینتر و بارسا رفت و پس از حضور در پی اس جی از این تیم بازنشسته شد و در حال حاضر عضو کادر مدیریت تیم فرانسوی است.

۲۹- آدریانو کوریا، ۲۰۱۶-۲۰۱۰ : بازیکن فعلی بشیکتاش در بارسا چندان موفق نبود. این بازیکن در زمان گواردیولا در دو جناح خط دفاعی، پست هافبک میانی و حتی دفاع میانی بازی کرد.

۳۰-نیمار، ۲۰۱۷-۲۰۱۳: این بازیکن با نقل و انتقالی جنجالی به بارسا ملحق شد ک عملکرد درخشانی در این تیم داشت اما در تابستان با ۲۲۲ میلیون یورو به پی اس جی ملحق شد.

۳۱- رافینیا، ۲۰۱۳ تا کنون : برادر بزرگتر تیاگو بر خلاف برادرش ملیت برزیلی را انتخاب کرد. او در دوران حضور قرضی در سلتا درخشید اما در تیم بارسا چندان باثبات نبوده و احتمال جدا شدنش در پایان فصل زیاد است.

۳۲- داگلاس، ۲۰۱۳ تا کنون : بارسا برای خرید این بازیکن از سائوپائولو چهار میلیون یورو پرداخت. هشت بازی در بارسا داشته و به صورت قرضی در تیمهایی امثل اسپورتینگ گیخون و بنفیکا بازی کرده است. او تا ۲۰۱۹ با بارسا قرارداد دارد.

۳۳- مارلون، ۲۰۱۷ تا کنون: بارسا این بازیکن را برای آکادمی خود خرید و برای به خدمت گرفتن وی پنج میلیون یورو به فلومیننزه پرداخت. بارسا این بازیکن را به صورت قرضی به نیس فروخته است.

۳۴- پائولینیو: این بازیکن ۲۹ ساله با ۵۰ میلیون یورو ازلیگ چین به بارسا ملحق شد که در این فصل در تیم والورده درخشیده و در لالیگا هفت گل زده و دو پاس گل داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج