۶۶۱۵۶۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

خودروهای بالای ۴۰هزار دلار، لوکس‌اند

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در آنجا تصمیم‌گیری در مورد واردات خودرو به وزارت صنعت تنفیذ شد و وزارت صنعت تصمیم گرفت، تا اجازه واردات خودرو را از نمایندگان غیررسمی سلب کند.

خبرگزاری فارس: فرهاد احتشام‌زاد امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به تحلیل اتفاقات ۱۲ ماهه پیرامون واردات خودرو پرداخت و گفت: طبق روال هرساله تقاضا برای خودرو در مرداد و اسفند افزایش می‌یابد، اما در سال ۹۶ در خردادماه تقاضا برای واردات خودرو به حداکثر میزان رسید.

وی بابیان اینکه در دی‌ماه سال ۹۵ ابلاغیه ساماندهی ارز توسط معاون اول رئیس‌جمهور آقای جهانگیری مطرح شد، گفت: در آنجا تصمیم‌گیری در مورد واردات خودرو به وزارت صنعت تنفیذ شد و وزارت صنعت تصمیم گرفت، تا اجازه واردات خودرو را از نمایندگان غیررسمی سلب کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: بنابراین نمایندگان غیررسمی واردکننده‌های خودرو به‌ عنوان آخرین فرصت از صد درصد توان خود برای ثبت سفارش خودرو استفاده کردند و با این کار دولت ۴۰ درصد ارز بیشتر برای واردات خودرو از کشور خارج شد که ارزش آن ۴۲۰ میلیون دلار بیشتر از متوسط نیازی بود که به صورت معمول از کشور ارز خارج می‌شد و این اتفاق دقیقاً عکس سیاست ساماندهی بود و بیشتر بازار پیرو آن سیاست ساماندهی کنترل ارز دچار نابسامانی در بخش ارز شد.

احتشام‌زاد اظهار داشت: پس‌ازآن وزارت صنعت با آمار افزایش ثبت سفارش واردات خودرو روبرو شد و بنابراین اعلام کرد که ثبت سفارش حتی برای نمایندگان رسمی هم ممنوع است.

وی بابیان اینکه در نتیجه افزایش ثبت سفارش خودرو در تیرماه امسال ثبت سفارش ممنوع اعلام شد، گفت: با این اقدام تعدادی خودرو که در خط تولید بودند، اجازه واردات پیدا نکردند و بنابراین پس از ممنوعیت ثبت سفارش ۱۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات کشور انباشته شد.

وی افزود: به دنبال این تصمیمات مشتریانی که منتظر دریافت خودروهای سفارشی خود بودند،‌ به مشتریان ناراضی تبدیل شدند و فضای بازار تحت تأثیر این مسئله قرار گرفت و پرونده‌های قضایی تشکیل شد و اعتبار نمایندگان رسمی از بین رفت و حتی تعدادی از نمایندگان رسمی واردکننده خودرو، شرکت‌های خود را طی ۱۲ ماه گذشته تعطیل کردند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در ادامه به باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو در ۹ دی‌ماه ۹۶ اظهار داشت: پس از یک سال واردات خودرو به شرایط قبلی برگشت، در حالی‌که تنش در بازار ارزش شدید شده بود و تعریف جدیدی برای واردات خودروی لوکس در مصوبه جدید دولت در مورد واردات خودرو تعریف شد.

احتشام‌زاد افزود: بر اساس مصوبه جدید نه‌تنها خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی لوکس محسوب می‌شدند بلکه خودروهای بالا ۴۰ هزار دلار هم لوکس تعریف شد.

وی بیان داشت:‌ طی ۸ ماهه اول امسال ۵۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: البته ۶ هزار و ۷۳۹ دستگاه از این خودروها مربوط به واردات خودروسازها و مجوزهای خاص معلولان، جانبازان و وزارت امور خارجه بوده است که اگر ارزش آن را ۱۴۰ میلیون دلار محاسبه کنیم، سهم بخش خصوصی از واردات خودرو از نظر تعدادی یک درصد در ۸ ماهه اول سال کاهش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج