۶۶۱۶۳۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

خاطرات عجیب و جالب ایمون زاید از دربی تهران

مهاجم پیشین پرسپولیس خاطرات عجیب و جالبی از دوران حضورش در تیم ملی لیبی و دربی تهران تعریف کرد.

خبرگزاری تسنیم: ایمون زاید که متولد دوبلین است، در گفت‌وگو با سایت «بوز» ایرلند در یادآوری حضورش در تیم ملی فوتبال ایرلند گفت: از زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۰ به تیم ملی لیبی ملحق شدم و حتی زمانی که در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۱۲ که انقلاب لیبی آغاز شد، ما بازی‌های خانگی‌مان را در طرابلس انجام می‌دادیم. خیلی هم از کشته شدن قذافی نمی‌گذشت اما تمامی بازی‌های خود را در طرابلس انجام می‌دادیم. رفته‌رفته اوضاع خطرناک شد. تابستان ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ بود که برای انجام بازی دوستانه‌ای مقابل کنگو به لیبی رفتم. ماه آگوست بود. ما در ورزشگاه ملی تمرین کردیم. پیش از اینکه انقلاب لیبی علیه قذافی به راه بیفتد، قذافی از برخی بازیکنان تیم ملی لیبی خواسته بود تا در تلویزیون ملی حمایت خود را از او اعلام کنند.

وی ادامه داد: بازیکنان فوتبال در لیبی بسیار مشهور و بانفوذ هستند. قذافی تعدادی از آنها را به تلویزیونی ملی برد تا بگویند که از او حمایت می‌کنند. زمانی که سرانجام مردم لیبی از شر قذافی خلاص شدند و او کشته شد، مردم گفتند که نمی‌خواهند آن بازیکنانی که در تلویزیون ملی از قذافی حمایت کرده بودند، در تیم ملی این کشور بازی کنند. چند تن از آنها جزو بهترین بازیکنان تیم لیبی بودند. این کاری ناخوشایند بود. به ۷ نفر از ۱۰ فوتبالیست موردنظر گفته شد که دیگر نمی‌توانند برای تیم لیبی بازی کنند.

مهاجم پیشین تیم زیر ۲۱ ساله ایرلند تأکید کرد: یادم می‌‌آید یک روز در ورزشگاه ملی بودیم و یکی، دو بازیکن از آن بازیکنانی که در گذشته از قذافی در تلویزیون ملی حمایت کرده بودند، با ما در حال تمرین بودند. یک گروه از جوانان، تقریباً ۲۰ ساله اسلحه به دست وارد محل تمرین شدند. همه ما مات و مبهوت مانده بودیم. آنها سمت یکی از بازیکنانی که قبلاً برای حمایت از قذافی به تلویزیون رفته بود، رفتند و نوک اسلحه را روی دهان او گذاشتند و به او گفتند که از آنجا برود. سپس شروع به شوت زدن توپ‌ها به این سمت و آن سمت کردند. ما هم فوراً وسایل‌مان را برداشتیم و آنجا را ترک کردیم. من ترسیده بودم. پس از آن اتفاق واقعاً نمی‌خواستم دیگر به لیبی برگردم و برای این تیم بازی کنم.

ایمون زاید همچنین در یادآوری هت‌تریک به یادماندنی‌اش مقابل استقلال در سال ۲۰۱۲ در دربی تهران مقابل ۹۰ هزار نفر تماشاگر که به پیروزی ۳ بر ۲ پرسپولیس در یک بازی دراماتیک انجامید، گفت: بعد از آن بازی مدیر برنامه‌هایم نزد من آمد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت "تو نمی‌دانی که چه کردی". ما در لابی هتل نشسته بودیم و مراسم عروسی در همان هتل در حال برگزاری بود. یکی از میهمانان آن مراسم پیش من آمد و گفت که "شما ایمون زاید هستید؟" او سپس به سمت مراسم در حال برگزاری دوید و با چندصد نفر بازگشت. مراسم عروسی متوقف شد و همه دور من جمع شده بودند. آنها در حالی مرا بوس می‌کردند که من اصلاً نمی‌دانستم چه خبر است!

وی عنوان کرد: دو ماه پس از آن هم در برنامه ویژه سال نو در تلویزیون ملی حضور پیدا کردم و سال جدید را به ۷۰، ۷۵ میلیون مردم ایران تبریک گفتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعن تو نمیدونی چه کار کردی عاشششششقتم

    • مهرداد

      جات تو قلب ماست حماسه ساز

    • بدون نام

      بردن سرورتون باید هم اینقد شیرین باشه...خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا روتون خیلی زیاده ۱۶امتیاز زیر مایید بازم کری میخونید بهترین فوتبالیستهای مادر اروپا از همین پرسپولیس رفتن و تو بهترین تیمهای اروپایی بازی کردن شما کیو داشتید

      • بدون نام

        معلومه از ۳ تا گل ایمون زاید خیلی سوختی
        آب رو بریزید اونجا که سوخته

      • بدون نام

        نیست وقتی کیسه پرسپولیس رومیبره خوشحال نیستیدشماپس امیدوارم بخاطراین حرفاتون هیچ وقت رنگ بردتودربی رونبینید

      • بدون نام

        نیست وقتی کیسه پرسپولیس رومیبره خوشحال نیستیدشماپس امیدوارم بخاطراین حرفاتون هیچ وقت رنگ بردتودربی رونبینید

    • pesarbad

      اون موقع ک لنگ از سرورش ۲۴امتیاز کمتر داشت شما تو غار بودین و فوتبال اروپا رو دنبال میکردین فقط الان ک دوساله ب هر روشی استقلالو زمین زدن ۱۶ امتیاز ۱۶امتیاز میکنین

      پاسخ ها

      • یونس پرسپولیسی

        لیگ 7 رو ببین همون موقع که پرسپولیس با کسر 6 امتیاز قهرمان شد و کیسه 13 جدول چندتا اختلاف بود، بار اولمون نیست اون ته میبینیمتون

      • بدون نام

        بیچاره ها مقتدرترین قهرمانی لیگ مال پرسپولیسه ن مثل شماکه باتفاضل گل قهرمان شدیدسال ۹۱

    • بدون نام

      پسر،،،توتاابدتوقلب مایی،،،توتاابدتمام کیسه کشاروسوزوندی،،،توجاودانه ای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمعنی فقط تو قلبت جاداره جایی دیگت نرفته‌؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج