۶۶۱۷۱۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

طنز؛ یادگیری هدفمند زبان انگلیسی

شاهین قدیانی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته‌ای که گذشت، یکی از مسئولان در یکی از برنامه‌های تلویزیونی استارت‌آپ‌ویکند را ایده‌ها و فرصت‌ها ترجمه کرد و در توضیحات تکمیلی خود افزود ویکند یعنی باز! این توضیحات بعد از ترجمه بیت‌کوین به ملکه بیت‌ها و ویکنز و آپورچینیوس سرفصل تازه‌ای در فن ترجمه در سطح جهانی گشود.

شاهین قدیانی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته‌ای که گذشت، یکی از مسئولان در یکی از برنامه‌های تلویزیونی استارت‌آپ‌ویکند را ایده‌ها و فرصت‌ها ترجمه کرد و در توضیحات تکمیلی خود افزود ویکند یعنی باز! این توضیحات بعد از ترجمه بیت‌کوین به ملکه بیت‌ها و ویکنز و آپورچینیوس سرفصل تازه‌ای در فن ترجمه در سطح جهانی گشود. فرهنگستان ادبیات و زبان انگلیسی در نامه‌ای به آقای حداد عادل مدیریت فرهنگستان ادبیات فارسی اعلام کرد: با وجود مقاوم کردن ژنتیکی درختان مجموعه ما و سرسبز بودن آن‌ها در فصل زمستان، بعد از شنیدن این ترجمه‌ها برگ تمامی درختان ما ریخت. از این عزیزان درخواست می‌شود با هزینه ما در این نهاد حضور پیدا کنند تا با هم یک مشورتی داشته باشیم. اصلا شاید ما در طول تاریخ این کلمات را نادرست ترجمه می‌کردیم و راه را اشتباه می‌رفتیم.

در همین رابطه از مسئولان درخواست می‌شود بررسی کنند چرا بچه‌های ما از دوم راهنمایی تا فوق لیسانس در دانشگاه زبان انگلیسی می‌خوانند اما در برخی موارد مشاهده شده در پاسخ به «How are you » از «Happy new year» استفاده می‌کنند. البته برخی جوانان هم با استفاده از رسانه‌های تصویری و تماشای فیلم‌های انگلیسی، زبان خود را بهبود می‌بخشند اما در برخی موارد دایره واژگان این فیلم‌ها بسیار محدود بوده و لغات یادگرفته شده توسط زبان‌آموزان به چند لغت خاص محدود می‌شود.

البته دربيشتر مواقع یاد گرفتن زبان توسط فعالان شبکه اجتماعی بسیار هدفمند است مثلا در برخی موارد مشاهده شده کاربران ایرانی زیر پست اینستاگرام لیبروی عضو تیم ملی والیبال لهستان رفته‌اند و با هفت جد و آباد وی احوال‌پرسي كرده‌اند اما پس از مدتی که متوجه شده‌اند احتمالا وی متوجه منظور آن‌ها نمی‌شود دور هم جمع شده‌اند و گفته‌اند بچه‌ها این‌طوری فایده نداره بیایید بریم تجدید قوا کنیم دوباره برگردیم. پس از مدتی و با گذراندن یک دوره آموزش بسیار فشرده زبان لهستانی با پشتکاری وصف نشدنی، آنچنان با فحش‌های بومی شده اهالی محله پارك رويال ورشو بازگشته‌اند و بازیکن را مورد خطاب قرار داده‌اند که طرف گفته «عزیزان اگر میشه از همین فحش‌های معمولی استفاده کنید بعضی از فحش‌هاتون خیلی ثقیله به چند تا استاد ادبیات لهستانی هم نشون دادم، بازم متوجه نشدن».
یا مثلا طرف زبان را تا تصمیم کبری هم نخوانده اما جوری زیر عکس اینستاگرامش متن ادبی به زبان فرانسوی می‌نویسد که چند سوژه مورد نظر که متن خیلی زیرپوستی برای آن‌ها منتشر شده احساس می‌کنند متن ترانه‌های لارا فابین توسط صاحب اکانت نوشته می‌شود و از شدت گریه و احساسات، صورت‌شان خیس می‌شود. در هدفمند یادگرفتن زبان انگلیسی همین بس که اگر شما هشتگ Luxury را در شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو کنید کلا عکس باغ‌های کردان و طالقان و لویزان را مشاهده می‌کنید. آن وسط‌ها چند نفر هم از بالاشهر نیویورک پرسیده‌اند کسی میدونه جریان این لاکچری چیه؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج