۶۶۱۷۷۴
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

رویترز: سانچی پس از هشت روز غرق شد

خبرگزاری رویترزبه نقل از خبرگزاری دولتی چین خبر غرق شدن نفتکش سانچی را منتشر کرد و نوشت: نفت فراوانی در آبهای اطراف شعله ور است.

ایرنا: خبرگزاری رویترزبه نقل از خبرگزاری دولتی چین خبر غرق شدن نفتکش سانچی را منتشر کرد و نوشت: نفت فراوانی در آبهای اطراف شعله ور است.

این خبرگزاری روز یکشنبه به نقل از تلویزیون مرکزی چین نوشت: این کشتی که پس از تصادم با کشتی باری کریستال شناور بود حدود ظهر امروز به وقت چین (۷:۳۰ بامداد تهران) ناگهان شعله ور شد و اکنون غرق شده است.
اداره دولتی اقیانوس چین خبر داد که به علت انفجار بدنه نفتکش، حجم انبوهی از سوخت نشت کرده و آبهای مجاور را شعله ور کرده است. این اداره افزود که شعاع نظارت خود را افزایش خواهد داد و به سرعت جریان و سرعت نشت سوخت از کشتی آسیب دیده را تعیین خواهد کرد.
به نوشته رویترز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین به محمد جواد ظریف تلفنی گفته بود: 'مادامی که یک درصد امید وجود داشته باشد، چین ۱۰۰ درصد تلاش خود را به کار خواهد بست.'
به گزارش ایرنا، بدنه نفتکش به زیر آب رفته ولی میعانات آن در سطح دریا همچنان در حال سوختن است.
کارشناسان معتقدند با توجه به عمق 110 متری آب و طول 270 متری کشتی، چنانچه کشتی با نوک به عمق دریا برسد بخشی از آن بیرون از آب خواهد ماند.
کارشناسان چینی و همچنین مسئولان کمیته بحران شانگهای اعلام کردند تمام سرنشینان و خدمه این کشتی در همان ساعت نخست حادثه جان باخته اند.
هشت روز پیش (16 دی) کشتی فله برهنگ کنگی کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی به استثنا سه تن که پیکرشان کشف شد، خبری نیست.
دوشنبه (18 دی) پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد، روز گذشته نیز پیکر دو تن دیگر از خدمه ایرانی پیدا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متأسفیم خدابیامورزروحش وطنانمون برادران چینی کارنکردن وزیرکارخوب بودین خاطرافغانی بیش از۳ملیون شغل توکا ساختمان ارایرانیاگرفتن وچندبرابرتوشغلهای دیگه کارزردواخطارنمیگرفت اگه عرضه داشت

    • بدون نام

      خودت فهمیدی چی گفتی کاربر اول؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      خودت فهمیدی چی گفتی کاربر اول؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      غمگین وطنم چه میشه کرد

    • میلاد

      بخدا برای خدمه نفتکش خیلی ناراحت شدم ؛ولی این پیام کاربر اولی رو که خوندم نتونستم جلوی خنده ام‌رو بگیرم ؛الان دو روزه غذا نمیخورم اشتهام کور شده؛خانواده ام بهم شک کردن خیال میکنن دیونه شدم

      پاسخ ها

      • گل نرگس

        خدا رحمتشون کنه من ب نوبه خودم تسلیت میگم ب همه هم وطنانم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج