۶۶۱۸۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راه‌اندازی گروهی برای حفاظت از خانه‌ نیما

گروه «خانه‌ام ابری است» با هدف جلوگیری از تخریب خانه‌ نیما یوشیج در تهران، راه‌اندازی شده است.

خبرگزرای ایسنا: هدف این گروه تلگرامی (با آدرس https://t.me/joinchat/DIEb۵kvZaG۰XHUmfxPxPlA ) جمع‌آوری امضا برای جلوگیری از تخریب خانه‌ نیما یوشیج (پدر شعر نو ایران) در تهران و پیگیری بازسازی و تبدیل آن محل به «خانه‌ شعر معاصر ایران» با همراهی شاعران و هنرمندان و تمامی علاقه‌مندان به نیما عنوان شده است.


راه‌اندازی گروهی برای حفاظت از خانه‌ نیما

در متن این فراخوان آمده است:

خانه‌ام ابری است
یکسره روی زمین ابری است با آن...

شاعران، نویسندگان و هنرمندان ایران در کنار موسسات خصوصی فرهنگی و هنری حاضر در این گروه اعتراض خود را به تخریب خانه‌ نیما یوشیج در شمال تهران و پیگیری خرید و بازسازی آن جهت استفاده‌ عمومی از این محل تحت عنوان «خانه‌ شعر معاصر ایران » در این بیانیه به شرح زیر اعلام می‌دارد:
۱- درخواست پاسخی شفاف از سازمان میراث فرهنگی در خصوص خانه‌ نیما یوشیج در تهران: نقش سازمان میراث فرهنگی در ثبت و نگهداری منزل نیما یوشیج پدر شعر امروز ایران چیست؟ اگر این خانه در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است علت خارج شدن آن چیست و چرا با وجود ثبت شدن در فهرست آثار ملی در گذشته، هیچ‌گونه تلاشی برای حفظ و نگهداری و کاربری فرهنگی این ملک انجام نشده است؟ و چرا این بنا در حال حاضر به ویرانه‌ای تبدیل شده است؟ از این سازمان می‌خواهیم که روند پیگیری خود برای جلوگیری از خروج این خانه از فهرست میراث ملی را به صورت روشن و شفاف بیان کرده و توضیح دهد که چرا موفق به نگهداری این بنا در فهرست آثار ملی نشده است؟
۲- با توجه به این که گفته شده است این ملک در اختیار مالک شخصی است امضاکنندگان این متن از متولیان فرهنگی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین بخش فرهنگی شهردای تهران می‌خواهند که خانه‌ نیما یوشیج را از مالک اصلی خریداری کرده و بعد از بازسازی (با نظارت گروهی از شاعران) این واحد را با نام خانه‌ نیما و خانه‌ شعر معاصر ایران جهت استفاده‌ چندمنظوره‌ فرهنگی و هنری شعر و ادبیات معاصر در اختیار عموم مردم و جوانان مشتاق به شعر نو قرار دهد. این کمترین کار متولیان فرهنگی کشور و شهرداری برای نگهداری و حفظ خانه‌ نیما است. در تمام دنیا از میراث مادی و فرهنگی مفاخر و مشاهیر بهترین استفاده برای نسل‌های بعدی انجام می‌شود.

۳- امید است با پیگیری و نظارت شاعران و نویسندگان کشور خانه‌ نیما حفظ و بازسازی شده و به نام خانه‌ شعر معاصر ایران به ثبت برسد، در غیر این صورت امضاکنندگان این بیانیه حق حضور در محل، اعتراض و جلوگیری از تخریب خانه‌ نیما یوشیج، پدر شعر نو ایران، را برای خود محفوظ می‌دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج