۶۶۱۹۰۳
۴ نظر
۵۰۱۸
۴ نظر
۵۰۱۸
پ

کارخانه قند ورامین احیا شد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: کارخانه قند ورامین پس از ۳ سال توقف فعالیت، مجدد وارد مدار تولید شد.

خبرگزاری تسنیم: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: کارخانه قند ورامین پس از ۳ سال توقف فعالیت، مجدد وارد مدار تولید شد.

افشار فتح اللهی درباره فرایند احیا این کارخانه گفت: این واحد تولیدی با مشکلات متعددی با سامانه بانکی، بیمه تامین اجتماعی و موضوعات مالیاتی دست به گریبان بود که با تلاش کارگروه تسهیل استان این موانع برطرف شد.

وی با اشاره به این که طراحی اولیه کارخانه قند ورامین بر پایه تصفیه شکر خام وارداتی بوده است گفت: در سالهای اخیر به دلیل اعمال سیاستهای حمایتی دولت از بخش کشاورزی داخلی این واحد تولیدی مانند کارخانجات مشابه سراسر کشور با محدودیت واردات مواد اولیه مواجه و در نهایت با تعطیلی موقت مواجه شد.

این مسئول استانی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ علت اصلی در بازگشت کارخانه قند ورامین هماهنگی و همراهی مجموعه های مختلف کشور به ویژه گمرک است که توانستیم در گام نخست، مجوز واردات 40 هزار تن شکر خام را برای این شرکت بگیریم و این روند با همین تناسب ادامه یابد و در قبال آن کارخانه نیز تضمین هایی به گمرک داد که عین محصول فرآوری شده را بدون عرضه در داخل، صادرکند.

وی درباره بازار صادراتی این محصول نیز گفت: از آنجا که شکر تولیدی کشور کیفیت مناسبی دارد، از بازارهای خوبی در منطقه برخوردار است، بنابراین براحتی می توان از ظرفیت واحدهای اینچنینی صنعتی ایجاد شده در کشور، برای صدور محصول و ارزآوری استفاده کرد.

فتح اللهی مقاصد محصولات این کارخانه را کشورهای منطقه و همسایه اعلام کرد و گفت: تجهیزات و دانش موجود در ایران زمینه تولید شکر با کیفیت را ایجاد کرده است و حالا کشورهای مختلفی متقاضی شکر ایرانی هستند.

معاون سازمان صنعت، معدن تجارت استان تهران از مزایای راه اندازی مجدد کارخانه قند ورامین را بازگشت و مشغول به کار ۱۷۶ نفر از پرسنل آن در فاز نخست عنوان و ابراز امیدواری کرد ظرف هفته های آینده با وارد مدار شدن همه خطوط تولید بقیه نیروهای جداشده کارخانه و تا ۳۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شوند.

وی محصول اصلی این کارخانه را تصفیه شکر خام دانست و گفت: البته با راه اندازی بقیه فازهای کارخانه قند حبه و کله نیز تولید خواهد شد.

ظرفیت واقعی کارخانه قند ورامین ۴۵۰ تن در روز است که در گام نخست ۳۰۰ تن محصول در روز تولید می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرید.ن

      ی خبر شیرین بالاخره رسید البته امیدواریم شکر خام وارداتی واقعن کام مردم رو شیرین کنه
      و امید که قیمتش کام مارا تلخ نکند.

    • فرید.ن

      و اما بعد...
      از شما پنهون نباشه چند صباحی ا ست برای شیرین کردن چای با پنس دانه دانه شکر رو روی زبان میگذاشتیم گاهن هم پلاستیک بسته بندی شکر را به لیوان میمالیم و کاممان شهدو شیرین می شد
      چشم چینی ها به دور راه اندازی این کارخانه قند و شکر معروف ! مبارک و میمون باد ✌

    • غلام

      به نظر من باید تبلیغ کالای ایرانی وباخرید کالا ایرانی وغیرت ایرانی بیکاری را مهار کنیم

    • مهدی

      خود مسٔوولین باعث تعطیلی شدن ،حالا هم که دوباره شروع به کار کرده مِنّتش رو سر مردم نذارید لطفاً.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج