۶۶۲۰۱۶
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

حرف‌های صدیقی را بررسی کنید و الکی تهمت نزنید

روزنامه خراسان نوشت: رئیس جمهور روز گذشته خطاب به کسانی که به گفته او با «جامعه» بی ادبانه صحبت می‌کنند و به «مردم» توهین می‌کنند، تأکید کرد: «همه را به یک چوب نرانیم، دقیق حرف بزنیم، مخصوصاً در تریبون‌های مقدس دقیق حرف بزنیم.» رئیس جمهور در پایان این بخش از سخنان خود هشدار داده که نباید با برخی اظهارات ارزش‌های دینی در نزد جوانان این مرز و بوم را کم رنگ کرد.

روزنامه خراسان نوشت: رئیس جمهور روز گذشته خطاب به کسانی که به گفته او با «جامعه» بی ادبانه صحبت می‌کنند و به «مردم» توهین می‌کنند، تأکید کرد: «همه را به یک چوب نرانیم، دقیق حرف بزنیم، مخصوصاً در تریبون‌های مقدس دقیق حرف بزنیم.» رئیس جمهور در پایان این بخش از سخنان خود هشدار داده که نباید با برخی اظهارات ارزش‌های دینی در نزد جوانان این مرز و بوم را کم رنگ کرد.
اشاره رئیس جمهور مشخصاً به اظهارات رئیس جمهور سابق، امام جمعه مشهد و امام جمعه تهران است که در سه اظهارنظر طی سال‌های گذشته از عباراتی استفاده کرده اند که فرصت سوء استفاده را به مخالفان کشور داده است.
حال بهتر است برای حل اختلاف نظر به وجود آمده درباره اظهارات امام جمعه تهران، مبنایی را که آقای روحانی مطرح کرده اند، در نظر بگیریم؛ «دقیق صحبت کردن» با این مبنا به خطبه‌های سه روز پیش خطیب جمعه تهران بازگردیم و عباراتی را که روزنامه خراسان بنا به رسالت خود کاملاً از روی فایل صوتی پیاده کرد، مرور کنیم. آیت ا... صدیقی در سخنان خود که بهتر بود عبارات دیگری برای بیان آن انتخاب می‌کرد، در چند دقیقه اقدامات خرابکارانه اغتشاش گران را شرح داده و چند بار بر تفکیک مردم از اوباش تأکید کرده و در نهایت با اشاره به ادعای واهی رئیس جمهور آمریکا که مدعی شده حکومت از مردم می‌ترسد، ادامه داده: «این مردم خود بانی حکومت اند و هر جا خطری بوده سینه سپر کرده اند و با اجتماع خود دریایی درست کرده اند که آشغال‌ها را شسته و برده است.»
البته خطیب جمعه تهران روز بعد از این خطبه در توضیحاتی تصریح کرد که منظورش از عبارات گفته شده توهین به مردم و حتی معترضان نبوده است. حتی کار به جایی رسید که حجت الاسلام زائری که همیشه دیدگاه‌های انتقادی اش درباره نماز جمعه مطرح بود، با انتشار یادداشتی از قضاوت اولیه اش درباره خطبه خبرساز اخیر عذرخواهی و تصریح کرده که با استماع فایل صوتی این خطبه، فاصله آن با خبرهای تنظیمی برخی رسانه‌ها را دریافته است.

به نظر می‌رسد در اظهارات آیت ا... صدیقی از کلمات غیر دقیق و شائبه‌برانگیزی استفاده شده است؛ همان طور که در سخنرانی معروف دکتر روحانی در جمع راهپیمایان 23 تیر 78 که آشوبگران واقعه کوی دانشگاه را «اراذل و اوباش پست، شرور، مزدور، افراد وابسته به گروهک‌های سیاسی ورشکسته و وابستگان به قدرت‌های خارجی» خوانده بود، چنین فرضی وجود دارد. در این جا باید این پرسش را مطرح کرد که آیا رئیس جمهور شخصاً سخنان خطیب جمعه تهران را گوش داده و سپس چنین موضع سفت و سختی گرفته یا صرفاً بر اساس مطالعه و مشاهده تیترهای ریز و درشت برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها «غیردقیق» صحبت کرده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها برین درک تونو شستشو بدین کلمه هارو در ست درک کنید

    • بدون نام

      درود بر دکتر روحانی رئیس جمهور محترم ایران. دکتر روحانی راست گفته

    • بدون نام

      حالا همه دقیق حرف میزنند فقط مانده رعیس جمهور

    • بدون نام

      اولا که همه تان سر و ته یک کرباسید !
      دوما ممنون از روشنگری روزنامه خراسان که کاملا اقناع شدیم !!!

    • بدون نام

      روحانی میخواد با این کارها عملکرد اقتصادی خود را که در بین مردم زیر سوال رفته زنده کند .هر هفته نحوه سخنرانیش فرق میکند یک روز اصلاحطلبا یک روز اصول گراست و یک روز هم......... یه رنگ باش برادر

    • ایرانی

      بابا مردم رو با اصلاح ادبیات مشغول نکنید. ما مردم ایران خود صاحب ادبیاتیم. نیازی به کش وقوسهاننداریم. اقدامی برای معیشت واشتغال. مردم کنید. به خدا این مردم سزاوار چنین بی توجهی. ها وحقارتها نیستن.

    • بدون نام

      اقای روحانی خودت دقیق بشنو و دقیق حرف بزن. اونی پرچم ایران رو اتش میزنه از اشغال پست تر و بی ارزش تره...

    • خدا

      باشه

    • بدون نام

      با به اینگونه رفتار میگیم ماله کشی بعد از گند زدن

    • بدون نام

      خواهشا از روحانی دفاع نکنید که ۵ ساله داغون کرده کشور رو.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا احندی نژادمملکت راغارت کرد چیزی نگفتیدهنوز هم ازش دفاع میکنید

    • علیرضا

      این روزها ، روز خوش اصولگرایان است که جو را متشنج کنند ‌‌.

    • حسن

      مردم در انتخاب روحانی سه دسته شدند:
      انقلابیون که به رقیب وی رای دادند( یک سوم)
      اصلاح طلبان که به روحانی رای دادند (یک سوم)
      گروه سوم تمایل اصلاح طلبی یا اصولگرائی دقیق نداشته و صرفا با سبک سنگین کردن شرایط و تحت تاثیر نوع تبلیغات روحانی(رقیب هراسی) به وی رای دادند
      این جمله وی " ایا می خواهید دوباره تقابل با جهان را شروع کنید" خیلی تو اعصابه این جمله در جذب آن یک سوم معجزه کرد حالا جالبه که خود آن یک سوم (ممتنع المیل) که بهش رای داده اند خودشان به وی فحش می دهند
      قطعا در انتخابات بعدی نیز رای این گروه سومی تعیین کننده خواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج